Wersja obowiązująca od 2023-07-26 (Dz.U.2023.1431 tekst jednolity)
[Drogi kołowania i płyty postojowe dla samolotów w przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej] 1. W przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej drogi kołowania i płyty postojowe dla samolotów mogą mieć nawierzchnie sztuczne.
2. Do dróg kołowania o nawierzchni sztucznej, o których mowa w ust. 1, stosuje się wymagania określone w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne” pkt 3.9.1, 3.9.3–3.9.14, 3.11;
2) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.2.8.1, 5.2.8.2, 5.2.8.6, 5.2.8.10, 5.2.10.1, 5.2.10.2, 5.4.1.1, 5.4.1.3, 5.4.1.4, 5.4.1.8, 5.4.2.1, 5.4.2.3, 5.4.2.7, 5.4.2.10, 5.4.2.12, 5.4.2.16, 5.4.2.18, 5.4.3.1, 5.4.3.2, 5.4.3.7, 5.4.3.8, 5.4.3.12, 5.4.3.14, 5.4.3.25–5.4.3.27 i 5.4.3.34–5.4.3.37;
3) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
4) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska” pkt 10.2.1 i 10.3.2;
5) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”;
6) dodatku 4 „Wymagania dotyczące projektowania znaków pionowych dla dróg kołowania”.
3. Do płyt postojowych o nawierzchni sztucznej, o których mowa w ust. 1, stosuje się wymagania określone w Załączniku 14 tom I w:
1) (uchylony);
2) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne” pkt 3.13;
3) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.2.12, 5.2.13.1–5.2.13.8, 5.2.14, 5.4.4 i 5.4.6;
4) (uchylony);
5) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska” pkt 10.2.1 i 10.3.3;
6) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”.
4. [5] W przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej, z drogą kołowania bez nawierzchni sztucznej i płytą postojową bez nawierzchni sztucznej, które posiada znaki pionowe, stosuje się wymagania określone w rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.4 Załącznika 14 tom I.
5. [6] Na lotnisku dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej do obszarów przeznaczonych wyłącznie do wykonywania operacji lotniczych przez śmigłowce stosuje się przepisy rozdziału 4.
[5] Na podstawie § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402) zarządzający lotniskiem wdroży wymagania, o których mowa w § 15 ust. 4, w terminie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia ww. rozporządzenia, tj. do 3 września 2023 r.
[6] Na podstawie § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402) zarządzający lotniskiem wdroży wymagania, o których mowa w § 15 ust. 5, w terminie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia ww. rozporządzenia, tj. do 3 września 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-07-26 (Dz.U.2023.1431 tekst jednolity)
[Drogi kołowania i płyty postojowe dla samolotów w przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej] 1. W przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej drogi kołowania i płyty postojowe dla samolotów mogą mieć nawierzchnie sztuczne.
2. Do dróg kołowania o nawierzchni sztucznej, o których mowa w ust. 1, stosuje się wymagania określone w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne” pkt 3.9.1, 3.9.3–3.9.14, 3.11;
2) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.2.8.1, 5.2.8.2, 5.2.8.6, 5.2.8.10, 5.2.10.1, 5.2.10.2, 5.4.1.1, 5.4.1.3, 5.4.1.4, 5.4.1.8, 5.4.2.1, 5.4.2.3, 5.4.2.7, 5.4.2.10, 5.4.2.12, 5.4.2.16, 5.4.2.18, 5.4.3.1, 5.4.3.2, 5.4.3.7, 5.4.3.8, 5.4.3.12, 5.4.3.14, 5.4.3.25–5.4.3.27 i 5.4.3.34–5.4.3.37;
3) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
4) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska” pkt 10.2.1 i 10.3.2;
5) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”;
6) dodatku 4 „Wymagania dotyczące projektowania znaków pionowych dla dróg kołowania”.
3. Do płyt postojowych o nawierzchni sztucznej, o których mowa w ust. 1, stosuje się wymagania określone w Załączniku 14 tom I w:
1) (uchylony);
2) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne” pkt 3.13;
3) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.2.12, 5.2.13.1–5.2.13.8, 5.2.14, 5.4.4 i 5.4.6;
4) (uchylony);
5) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska” pkt 10.2.1 i 10.3.3;
6) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”.
4. [5] W przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej, z drogą kołowania bez nawierzchni sztucznej i płytą postojową bez nawierzchni sztucznej, które posiada znaki pionowe, stosuje się wymagania określone w rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.4 Załącznika 14 tom I.
5. [6] Na lotnisku dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej do obszarów przeznaczonych wyłącznie do wykonywania operacji lotniczych przez śmigłowce stosuje się przepisy rozdziału 4.
[5] Na podstawie § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402) zarządzający lotniskiem wdroży wymagania, o których mowa w § 15 ust. 4, w terminie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia ww. rozporządzenia, tj. do 3 września 2023 r.
[6] Na podstawie § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402) zarządzający lotniskiem wdroży wymagania, o których mowa w § 15 ust. 5, w terminie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia ww. rozporządzenia, tj. do 3 września 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-03-17 do 2023-07-25
[Drogi kołowania i płyty postojowe dla samolotów w przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej] 1. W przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej drogi kołowania i płyty postojowe dla samolotów mogą mieć nawierzchnie sztuczne.
2. Do dróg kołowania o nawierzchni sztucznej, o których mowa w ust. 1, stosuje się wymagania określone w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne” pkt 3.9.1, 3.9.3–3.9.14, 3.11;
2) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.2.8.1, 5.2.8.2, 5.2.8.6, 5.2.8.10, 5.2.10.1, 5.2.10.2, 5.4.1.1, 5.4.1.3, 5.4.1.4, 5.4.1.8, 5.4.2.1, 5.4.2.3, 5.4.2.7, 5.4.2.10, 5.4.2.12, 5.4.2.16, 5.4.2.18, 5.4.3.1, 5.4.3.2, 5.4.3.7, 5.4.3.8, 5.4.3.12, 5.4.3.14, 5.4.3.25–5.4.3.27 i 5.4.3.34–5.4.3.37;
3) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
4) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska” pkt 10.2.1 i 10.3.2;
5) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”;
6) dodatku 4 „Wymagania dotyczące projektowania znaków pionowych dla dróg kołowania”.
3. Do płyt postojowych o nawierzchni sztucznej, o których mowa w ust. 1, stosuje się wymagania określone w Załączniku 14 tom I w:
1) [42] (uchylony)
2) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne” pkt 3.13;
3) [43] rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.2.12, 5.2.13.1–5.2.13.8, 5.2.14, 5.4.4 i 5.4.6;
4) [44] (uchylony)
5) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska” pkt 10.2.1 i 10.3.3;
6) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”.
4. [45] W przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej, z drogą kołowania bez nawierzchni sztucznej i płytą postojową bez nawierzchni sztucznej, które posiada znaki pionowe, stosuje się wymagania określone w rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.4 Załącznika 14 tom I.
5. [46] Na lotnisku dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej do obszarów przeznaczonych wyłącznie do wykonywania operacji lotniczych przez śmigłowce stosuje się przepisy rozdziału 4.
[42] § 15 ust. 3 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[43] § 15 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[44] § 15 ust. 3 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 11 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[45] § 15 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
Na podstawie § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402) zarządzający lotniskiem wdroży wymagania, o których mowa w § 15 ust. 4, w terminie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia ww. rozporządzenia, tj. do 3 września 2023 r.
[46] § 15 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 11 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
Na podstawie § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji (Dz.U. poz. 402) zarządzający lotniskiem wdroży wymagania, o których mowa w § 15 ust. 5, w terminie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia ww. rozporządzenia, tj. do 3 września 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-11-22 do 2023-03-16
[Drogi kołowania i płyty postojowe dla samolotów w przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej ] 1. W przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej drogi kołowania i płyty postojowe dla samolotów mogą mieć nawierzchnie sztuczne.
2. Do dróg kołowania o nawierzchni sztucznej, o których mowa w ust. 1, stosuje się wymagania określone w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne” pkt 3.9.1, 3.9.3–3.9.14, 3.11;
2) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.2.8.1, 5.2.8.2, 5.2.8.6, 5.2.8.10, 5.2.10.1, 5.2.10.2, 5.4.1.1, 5.4.1.3, 5.4.1.4, 5.4.1.8, 5.4.2.1, 5.4.2.3, 5.4.2.7, 5.4.2.10, 5.4.2.12, 5.4.2.16, 5.4.2.18, 5.4.3.1, 5.4.3.2, 5.4.3.7, 5.4.3.8, 5.4.3.12, 5.4.3.14, 5.4.3.25–5.4.3.27 i 5.4.3.34–5.4.3.37;
3) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
4) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska” pkt 10.2.1 i 10.3.2;
5) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”;
6) dodatku 4 „Wymagania dotyczące projektowania znaków pionowych dla dróg kołowania”.
3. Do płyt postojowych o nawierzchni sztucznej, o których mowa w ust. 1, stosuje się wymagania określone w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 2 „Dane dotyczące lotniska” pkt 2.7.1 i 2.7.2;
2) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne” pkt 3.13;
3) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji” pkt 5.2.12, 5.2.13.1–5.2.13.4, 5.2.13.6–5.2.13.8, 5.2.14, 5.4.4 i 5.4.6;
4) rozdziale 9 „Lotniskowe służby operacyjne, wyposażenie i instalacje” pkt 9.5;
5) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska” pkt 10.2.1 i 10.3.3;
6) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”.