Wersja obowiązująca od 2023-07-21 (Dz.U.2023.1383 tekst jednolity)
[Uprawnienia wynikające z posiadania dyplomu oficera mechanika w żegludze krajowej ] Dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej uprawnia do zajmowania stanowiska:
1) motorzysty wachtowego – na każdym statku w żegludze krajowej;
2) oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych poniżej 1100 kW – w żegludze krajowej;
3) starszego mechanika na statkach o mocy maszyn głównych poniżej 1100 kW – w żegludze krajowej.
Wersja obowiązująca od 2023-07-21 (Dz.U.2023.1383 tekst jednolity)
[Uprawnienia wynikające z posiadania dyplomu oficera mechanika w żegludze krajowej ] Dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej uprawnia do zajmowania stanowiska:
1) motorzysty wachtowego – na każdym statku w żegludze krajowej;
2) oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych poniżej 1100 kW – w żegludze krajowej;
3) starszego mechanika na statkach o mocy maszyn głównych poniżej 1100 kW – w żegludze krajowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-06-13 do 2023-07-20
[Uprawnienia wynikające z posiadania dyplomu oficera mechanika w żegludze krajowej] Dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej uprawnia do zajmowania stanowiska:
1) motorzysty wachtowego – na każdym statku w żegludze krajowej;
2) [22] oficera mechanika wachtowego na statkach o mocy maszyn głównych poniżej 1100 kW – w żegludze krajowej;
3) starszego mechanika na statkach o mocy maszyn głównych poniżej 1100 kW – w żegludze krajowej.
[22] § 58 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 kwietnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich (Dz.U. poz. 1018). Zmiana weszła w życie 13 czerwca 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-04-27 do 2022-06-12
[Uprawnienia wynikające z posiadania dyplomu oficera mechanika w żegludze krajowej ] Dyplom oficera mechanika w żegludze krajowej uprawnia do zajmowania stanowiska:
1) motorzysty wachtowego – na każdym statku w żegludze krajowej;
2) oficera mechanika wachtowego – na każdym statku w żegludze krajowej;
3) starszego mechanika na statkach o mocy maszyn głównych poniżej 1100 kW – w żegludze krajowej.