Wersja obowiązująca od 2023.07.10 (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)
TYTUŁ II
Statek morski
DZIAŁ I
Polska przynależność statku
Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
§ 2. (uchylony)
§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.
Wersja obowiązująca od 2023.07.10 (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)
TYTUŁ II
Statek morski
DZIAŁ I
Polska przynależność statku
Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
§ 2. (uchylony)
§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.11.21 do 2023.07.09 (Dz.U.2018.2175 tekst jednolity)
TYTUŁ II
Statek morski
DZIAŁ I
Polska przynależność statku
Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
§ 2. (uchylony)
§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.01.15 do 2018.11.20 (Dz.U.2016.66 tekst jednolity)
TYTUŁ II
Statek morski
DZIAŁ I
Polska przynależność statku
Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
§ 2. (uchylony)
§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2013.07.01 do 2016.01.14 (Dz.U.2013.758 tekst jednolity)
Tytuł II
Statek morski
DZIAŁ I
Polska przynależność statku
Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
§ 2. (uchylony).
§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009.12.21 do 2013.06.30 (Dz.U.2009.217.1689 tekst jednolity)
Tytuł II
Statek morski
DZIAŁ I
Polska przynależność statku
Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
§ 2. (uchylony).
§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004.05.01 do 2009.12.20
TYTUŁ II
STATEK MORSKI
DZIAŁ l
Polska przynależność statku
Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
§ 2. [1] (uchylony).
§ 3. [2] Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może w uzasadnionych przypadkach zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu między portami polskimi przez statek podnoszący banderę państwa innego niż państwo członkowskie Unii Europejskiej.
[1] Art. 9 § 2 uchylony przez art. 1 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o zmianie ustawy – Kodeks morski, ustawy o pracy na morskich statkach handlowych oraz ustawy o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 229, poz. 2277). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.
[2] Art. 9 § 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 1 lit. b) ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o zmianie ustawy – Kodeks morski, ustawy o pracy na morskich statkach handlowych oraz ustawy o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. Nr 229, poz. 2277). Zmiana weszła w życie 1 maja 2004 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.06.05 do 2004.04.30
TYTUŁ II
STATEK MORSKI
DZIAŁ l
Polska przynależność statku
Art. 9. [Żegluga pod polską banderą] § 1. Żeglugę pod polską banderą może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
§ 2. Z zastrzeżeniem § 3 stały przewóz pasażerów lub ładunku pomiędzy portami polskimi może uprawiać tylko statek o polskiej przynależności.
§ 3. Terenowy organ administracji morskiej, na którego obszarze działania znajduje się port rozpoczęcia podróży, może, w uzasadnionych przypadkach, zezwolić na wykonywanie przez czas oznaczony stałego przewozu pomiędzy portami polskimi przez statek o obcej przynależności.