Wersja obowiązująca od 2023.07.10     (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

Art. 358. (uchylony)

Wersja obowiązująca od 2023.07.10     (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

Art. 358. (uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.11.21 do 2023.07.09     (Dz.U.2018.2175 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.01.15 do 2018.11.20     (Dz.U.2016.66 tekst jednolity)

(uchylony)

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013.07.01 do 2016.01.14     (Dz.U.2013.758 tekst jednolity)

(uchylony).

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011.05.16 do 2013.06.30

[6] (uchylony).

[6] Art. 358 uchylony przez art. 75 pkt 3 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. Nr 80, poz. 432). Zmiana weszła w życie 16 maja 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009.12.21 do 2011.05.15     (Dz.U.2009.217.1689 tekst jednolity)

[Roszczenia o wynagrodzenie] § 1. Do roszczeń o wynagrodzenie szkody wynikłej ze zderzenia statków na morskich wodach wewnętrznych lub morzu terytorialnym stosuje się prawo państwa nadbrzeżnego; jeżeli zderzenie nastąpiło na pełnym morzu, stosuje się prawo sądu państwa, który spór rozpoznaje. W razie jednak zderzenia statków podnoszących tę samą banderę, stosuje się prawo tej bandery bez względu na to, na jakich wodach zderzenie nastąpiło.

§ 2. Do roszczeń o wynagrodzenie za ratownictwo udzielone na wodach wewnętrznych lub morzu terytorialnym stosuje się prawo państwa nadbrzeżnego. Do roszczeń o wynagrodzenie za ratownictwo udzielone na pełnym morzu stosuje się prawo sądu, który spór rozpoznaje. Jeżeli jednak zarówno statek ratowany, jak i statek ratujący podnoszą tę samą banderę, stosuje się prawo tej bandery bez względu na to, na jakich wodach ratownictwo nastąpiło.

§ 3. Do podziału wynagrodzenia pomiędzy armatora oraz kapitana i innych członków załogi stosuje się prawo bandery statku ratującego.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.06.05 do 2009.12.20

[Roszczenia o wynagrodzenie] § 1. Do roszczeń o wynagrodzenie szkody wynikłej ze zderzenia statków na morskich wodach wewnętrznych lub morzu terytorialnym stosuje się prawo państwa nadbrzeżnego; jeżeli zderzenie nastąpiło na pełnym morzu, stosuje się prawo sądu państwa, który spór rozpoznaje. W razie jednak zderzenia statków podnoszących tę samą banderę, stosuje się prawo tej bandery bez względu na to, na jakich wodach zderzenie nastąpiło.

§ 2. Do roszczeń o wynagrodzenie za ratownictwo udzielone na wodach wewnętrznych lub morzu terytorialnym stosuje się prawo państwa nadbrzeżnego. Do roszczeń o wynagrodzenie za ratownictwo udzielone na pełnym morzu stosuje się prawo sądu, który spór rozpoznaje. Jeżeli jednak zarówno statek ratowany, jak i statek ratujący podnoszą tę samą banderę, stosuje się prawo tej bandery bez względu na to, na jakich wodach ratownictwo nastąpiło.

§ 3. Do podziału wynagrodzenia pomiędzy armatora oraz kapitana i innych członków załogi stosuje się prawo bandery statku ratującego.