Wersja obowiązująca od 2023.07.10     (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

Art. 275. [Obowiązek posiadania certyfikatu] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja obowiązująca od 2023.07.10     (Dz.U.2023.1309 tekst jednolity)

Art. 275. [Obowiązek posiadania certyfikatu] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.11.21 do 2023.07.09     (Dz.U.2018.2175 tekst jednolity)

[Obowiązek posiadania certyfikatu ] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016.01.15 do 2018.11.20     (Dz.U.2016.66 tekst jednolity)

[Obowiązek posiadania certyfikatu] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013.07.01 do 2016.01.14     (Dz.U.2013.758 tekst jednolity)

[Obowiązek posiadania certyfikatu ] Statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009.12.21 do 2013.06.30     (Dz.U.2009.217.1689 tekst jednolity)

[Obowiązek posiadania certyfikatu] Statek przewożący ponad 2 000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009.07.04 do 2009.12.20

[Obowiązek posiadania certyfikatu] [12] Statek przewożący ponad 2 000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę spowodowaną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ.

[12] Art. 275 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o zmianie ustawy – Kodeks morski (Dz.U. Nr 95, poz. 789). Zmiana weszła w życie 4 lipca 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002.06.05 do 2009.07.03

[Obowiązek posiadania certyfikatu] Żaden statek przewożący ponad 2000 ton oleju luzem jako ładunek nie może wejść do portu polskiego ani go opuścić, a także korzystać z urządzeń przeładunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeśli nie posiada certyfikatu stwierdzającego zabezpieczenie finansowe odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną zanieczyszczeniem, wydanego lub poświadczonego przez właściwy organ państwa rejestracji statku.