Wersja obowiązująca od 2023-07-07 (Dz.U.2023.1290 tekst jednolity)
[Wymogi dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej] 1. Dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej wymagania techniczne i eksploatacyjne, z zastrzeżeniem § 4–10, określają normy i zalecane metody postępowania, o których mowa w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 1 „Wymagania ogólne”, z wyłączeniem pkt 1.2.1, 1.2.2, 1.4, 1.5.1–1.5.3 i 1.7;
2) rozdziale 2 „Dane dotyczące lotniska”, z wyłączeniem pkt 2.1.2, 2.9.7, 2.9.10, 2.11.2 i 2.11.4;
3) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne”, z wyłączeniem pkt 3.1.16, 3.1.18, 3.1.23, 3.3, 3.5.2, 3.5.4, 3.5.12, 3.9–3.11, 3.12.1 i 3.13–3.15;
4) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji”, z wyłączeniem pkt 5.1.3, 5.2.1.7, 5.2.1.8, 5.2.4.3, 5.2.5.2, 5.2.6.5, 5.2.8, 5.2.9, 5.2.10.8, 5.2.13, 5.2.14, 5.2.16, 5.2.17, 5.3.1.2, 5.3.1.3, 5.3.2, 5.3.5.2 lit. a, 5.3.5.5, 5.3.5.7–5.3.5.23, 5.3.5.44, 5.3.5.45, 5.3.7.3, 5.3.12.2, 5.3.12.4, 5.3.14, 5.3.15, 5.3.17–5.3.30, 5.4.1–5.4.3, 5.4.6, 5.5.2, 5.5.5–5.5.7 i 5.5.8;
5) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
6) rozdziale 8 „Systemy elektryczne”, z wyłączeniem pkt 8.1.3–8.1.5, 8.1.8–8.1.11, 8.3.1 i 8.3.3–8.3.5;
7) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska”, z wyłączeniem pkt 10.2.3, 10.2.5–10.2.7, 10.3.2, 10.5.8, 10.5.9 i 10.5.13.
8) (uchylony);
9) (uchylony);
10) (uchylony);
11) (uchylony).
2. Na lotnisku dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej do obszarów:
1) bez nawierzchni sztucznej przeznaczonych do wykonywania operacji lotniczych stosuje się przepisy rozdziału 3;
2) przeznaczonych wyłącznie do wykonywania operacji lotniczych przez śmigłowce stosuje się przepisy rozdziału 4.
Wersja obowiązująca od 2023-07-07 (Dz.U.2023.1290 tekst jednolity)
[Wymogi dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej] 1. Dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej wymagania techniczne i eksploatacyjne, z zastrzeżeniem § 4–10, określają normy i zalecane metody postępowania, o których mowa w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 1 „Wymagania ogólne”, z wyłączeniem pkt 1.2.1, 1.2.2, 1.4, 1.5.1–1.5.3 i 1.7;
2) rozdziale 2 „Dane dotyczące lotniska”, z wyłączeniem pkt 2.1.2, 2.9.7, 2.9.10, 2.11.2 i 2.11.4;
3) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne”, z wyłączeniem pkt 3.1.16, 3.1.18, 3.1.23, 3.3, 3.5.2, 3.5.4, 3.5.12, 3.9–3.11, 3.12.1 i 3.13–3.15;
4) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji”, z wyłączeniem pkt 5.1.3, 5.2.1.7, 5.2.1.8, 5.2.4.3, 5.2.5.2, 5.2.6.5, 5.2.8, 5.2.9, 5.2.10.8, 5.2.13, 5.2.14, 5.2.16, 5.2.17, 5.3.1.2, 5.3.1.3, 5.3.2, 5.3.5.2 lit. a, 5.3.5.5, 5.3.5.7–5.3.5.23, 5.3.5.44, 5.3.5.45, 5.3.7.3, 5.3.12.2, 5.3.12.4, 5.3.14, 5.3.15, 5.3.17–5.3.30, 5.4.1–5.4.3, 5.4.6, 5.5.2, 5.5.5–5.5.7 i 5.5.8;
5) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
6) rozdziale 8 „Systemy elektryczne”, z wyłączeniem pkt 8.1.3–8.1.5, 8.1.8–8.1.11, 8.3.1 i 8.3.3–8.3.5;
7) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska”, z wyłączeniem pkt 10.2.3, 10.2.5–10.2.7, 10.3.2, 10.5.8, 10.5.9 i 10.5.13.
8) (uchylony);
9) (uchylony);
10) (uchylony);
11) (uchylony).
2. Na lotnisku dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej do obszarów:
1) bez nawierzchni sztucznej przeznaczonych do wykonywania operacji lotniczych stosuje się przepisy rozdziału 3;
2) przeznaczonych wyłącznie do wykonywania operacji lotniczych przez śmigłowce stosuje się przepisy rozdziału 4.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-03-17 do 2023-07-06
[Wymogi dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej] 1. Dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej wymagania techniczne i eksploatacyjne, z zastrzeżeniem § 4–10, określają normy i zalecane metody postępowania, o których mowa w Załączniku 14 tom I w:
1) [5] rozdziale 1 „Wymagania ogólne”, z wyłączeniem pkt 1.2.1, 1.2.2, 1.4, 1.5.1–1.5.3 i 1.7;
2) [6] rozdziale 2 „Dane dotyczące lotniska”, z wyłączeniem pkt 2.1.2, 2.9.7, 2.9.10, 2.11.2 i 2.11.4;
3) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne”, z wyłączeniem pkt 3.1.16, 3.1.18, 3.1.23, 3.3, 3.5.2, 3.5.4, 3.5.12, 3.9–3.11, 3.12.1 i 3.13–3.15;
4) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji”, z wyłączeniem pkt 5.1.3, 5.2.1.7, 5.2.1.8, 5.2.4.3, 5.2.5.2, 5.2.6.5, 5.2.8, 5.2.9, 5.2.10.8, 5.2.13, 5.2.14, 5.2.16, 5.2.17, 5.3.1.2, 5.3.1.3, 5.3.2, 5.3.5.2 lit. a, 5.3.5.5, 5.3.5.7–5.3.5.23, 5.3.5.44, 5.3.5.45, 5.3.7.3, 5.3.12.2, 5.3.12.4, 5.3.14, 5.3.15, 5.3.17–5.3.30, 5.4.1–5.4.3, 5.4.6, 5.5.2, 5.5.5–5.5.7 i 5.5.8;
5) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
6) rozdziale 8 „Systemy elektryczne”, z wyłączeniem pkt 8.1.3–8.1.5, 8.1.8–8.1.11, 8.3.1 i 8.3.3–8.3.5;
7) [7] rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska”, z wyłączeniem pkt 10.2.3, 10.2.5−10.2.7, 10.3.2, 10.5.8, 10.5.9 i 10.5.13.
8) [8] (uchylony)
9) [9] (uchylony)
10) [10] (uchylony)
11) [11] (uchylony)
2. [12] Na lotnisku dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej do obszarów:
1) bez nawierzchni sztucznej przeznaczonych do wykonywania operacji lotniczych stosuje się przepisy rozdziału 3;
2) przeznaczonych wyłącznie do wykonywania operacji lotniczych przez śmigłowce stosuje się przepisy rozdziału 4.
[5] § 3 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. poz. 401). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[6] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. poz. 401). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[7] § 3 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. poz. 401). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[8] § 3 ust. 1 pkt 8 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. poz. 401). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[9] § 3 ust. 1 pkt 9 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. poz. 401). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[10] § 3 ust. 1 pkt 10 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. poz. 401). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[11] § 3 ust. 1 pkt 11 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. poz. 401). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
[12] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. poz. 401). Zmiana weszła w życie 17 marca 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-18 do 2023-03-16 (Dz.U.2020.260 tekst jednolity)
[Wymogi dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej] 1. Dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej wymagania techniczne i eksploatacyjne, z zastrzeżeniem § 4–10, określają normy i zalecane metody postępowania, o których mowa w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 1 „Wymagania ogólne”, z wyłączeniem pkt 1.2.1, 1.2.2, 1.4, 1.5.1 i 1.7;
2) rozdziale 2 „Dane dotyczące lotniska”, z wyłączeniem pkt 2.1.2–2.1.4, 2.7.2, 2.9.4, 2.9.7–2.9.10 i 2.11.2–2.11.4;
3) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne”, z wyłączeniem pkt 3.1.16, 3.1.18, 3.1.23, 3.3, 3.5.2, 3.5.4, 3.5.12, 3.9–3.11, 3.12.1 i 3.13–3.15;
4) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji”, z wyłączeniem pkt 5.1.3, 5.2.1.7, 5.2.1.8, 5.2.4.3, 5.2.5.2, 5.2.6.5, 5.2.8, 5.2.9, 5.2.10.8, 5.2.13, 5.2.14, 5.2.16, 5.2.17, 5.3.1.2, 5.3.1.3, 5.3.2, 5.3.5.2 lit. a, 5.3.5.5, 5.3.5.7–5.3.5.23, 5.3.5.44, 5.3.5.45, 5.3.7.3, 5.3.12.2, 5.3.12.4, 5.3.14, 5.3.15, 5.3.17–5.3.30, 5.4.1–5.4.3, 5.4.6, 5.5.2, 5.5.5–5.5.7 i 5.5.8;
5) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
6) rozdziale 8 „Systemy elektryczne”, z wyłączeniem pkt 8.1.3–8.1.5, 8.1.8–8.1.11, 8.3.1 i 8.3.3–8.3.5;
7) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska”, z wyłączeniem pkt 10.2.3–10.2.7, 10.3.2, 10.3.3, 10.4.5, 10.5.8, 10.5.9 i 10.5.13;
8) dodatku 1 „Kolory naziemnych świateł lotniczych, oznakowania poziomego, znaków pionowych i tablic”;
9) dodatku 2 „Charakterystyki naziemnych świateł lotniczych”;
10) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”;
11) dodatku 4 „Wymagania dotyczące projektowania znaków pionowych dla dróg kołowania”.
2. Na lotnisku dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej do obszarów bez nawierzchni sztucznej przeznaczonych do wykonywania operacji lotniczych stosuje się przepisy rozdziału 3.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-11-22 do 2020-02-17
[Wymogi dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej ] 1. Dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej wymagania techniczne i eksploatacyjne, z zastrzeżeniem § 4–10, określają normy i zalecane metody postępowania, o których mowa w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 1 „Wymagania ogólne”, z wyłączeniem pkt 1.2.1, 1.2.2, 1.4, 1.5.1 i 1.7;
2) [4] rozdziale 2 „Dane dotyczące lotniska”, z wyłączeniem pkt 2.1.2–2.1.4, 2.7.2, 2.9.4, 2.9.7–2.9.10 i 2.11.2–2.11.4;
3) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne”, z wyłączeniem pkt 3.1.16, 3.1.18, 3.1.23, 3.3, 3.5.2, 3.5.4, 3.5.12, 3.9–3.11, 3.12.1 i 3.13–3.15;
4) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji”, z wyłączeniem pkt 5.1.3, 5.2.1.7, 5.2.1.8, 5.2.4.3, 5.2.5.2, 5.2.6.5, 5.2.8, 5.2.9, 5.2.10.8, 5.2.13, 5.2.14, 5.2.16, 5.2.17, 5.3.1.2, 5.3.1.3, 5.3.2, 5.3.5.2 lit. a, 5.3.5.5, 5.3.5.7–5.3.5.23, 5.3.5.44, 5.3.5.45, 5.3.7.3, 5.3.12.2, 5.3.12.4, 5.3.14, 5.3.15, 5.3.17–5.3.30, 5.4.1–5.4.3, 5.4.6, 5.5.2, 5.5.5–5.5.7 i 5.5.8;
5) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
6) rozdziale 8 „Systemy elektryczne”, z wyłączeniem pkt 8.1.3–8.1.5, 8.1.8–8.1.11, 8.3.1 i 8.3.3–8.3.5;
7) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska”, z wyłączeniem pkt 10.2.3–10.2.7, 10.3.2, 10.3.3, 10.4.5, 10.5.8, 10.5.9 i 10.5.13;
8) dodatku 1 „Kolory naziemnych świateł lotniczych, oznakowania poziomego, znaków pionowych i tablic”;
9) dodatku 2 „Charakterystyki naziemnych świateł lotniczych”;
10) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”;
11) dodatku 4 „Wymagania dotyczące projektowania znaków pionowych dla dróg kołowania”.
2. Na lotnisku dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej do obszarów bez nawierzchni sztucznej przeznaczonych do wykonywania operacji lotniczych stosuje się przepisy rozdziału 3.
[4] § 3 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 10 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla lotnisk użytku wyłącznego oraz sposobu i trybu przeprowadzania kontroli sprawdzającej (Dz.U. poz. 2152). Zmiana weszła w życie 22 listopada 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-06-27 do 2019-11-21
[Wymogi dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej ] 1. Dla lotniska dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej wymagania techniczne i eksploatacyjne, z zastrzeżeniem § 4–10, określają normy i zalecane metody postępowania, o których mowa w Załączniku 14 tom I w:
1) rozdziale 1 „Wymagania ogólne”, z wyłączeniem pkt 1.2.1, 1.2.2, 1.4, 1.5.1 i 1.7;
2) rozdziale 2 „Dane dotyczące lotniska”, z wyłączeniem pkt 2.1, 2.7.2, 2.9.4, 2.9.7–2.9.10 i 2.11.2–2.11.4;
3) rozdziale 3 „Charakterystyki fizyczne”, z wyłączeniem pkt 3.1.16, 3.1.18, 3.1.23, 3.3, 3.5.2, 3.5.4, 3.5.12, 3.9–3.11, 3.12.1 i 3.13–3.15;
4) rozdziale 5 „Pomoce wzrokowe dla nawigacji”, z wyłączeniem pkt 5.1.3, 5.2.1.7, 5.2.1.8, 5.2.4.3, 5.2.5.2, 5.2.6.5, 5.2.8, 5.2.9, 5.2.10.8, 5.2.13, 5.2.14, 5.2.16, 5.2.17, 5.3.1.2, 5.3.1.3, 5.3.2, 5.3.5.2 lit. a, 5.3.5.5, 5.3.5.7–5.3.5.23, 5.3.5.44, 5.3.5.45, 5.3.7.3, 5.3.12.2, 5.3.12.4, 5.3.14, 5.3.15, 5.3.17–5.3.30, 5.4.1–5.4.3, 5.4.6, 5.5.2, 5.5.5–5.5.7 i 5.5.8;
5) rozdziale 7 „Pomoce wzrokowe do oznakowania stref o ograniczonym użytkowaniu”;
6) rozdziale 8 „Systemy elektryczne”, z wyłączeniem pkt 8.1.3–8.1.5, 8.1.8–8.1.11, 8.3.1 i 8.3.3–8.3.5;
7) rozdziale 10 „Obsługa techniczna lotniska”, z wyłączeniem pkt 10.2.3–10.2.7, 10.3.2, 10.3.3, 10.4.5, 10.5.8, 10.5.9 i 10.5.13;
8) dodatku 1 „Kolory naziemnych świateł lotniczych, oznakowania poziomego, znaków pionowych i tablic”;
9) dodatku 2 „Charakterystyki naziemnych świateł lotniczych”;
10) dodatku 3 „Oznakowanie poziome informacyjne i nakazu”;
11) dodatku 4 „Wymagania dotyczące projektowania znaków pionowych dla dróg kołowania”.
2. Na lotnisku dla samolotów z drogą startową o nawierzchni sztucznej do obszarów bez nawierzchni sztucznej przeznaczonych do wykonywania operacji lotniczych stosuje się przepisy rozdziału 3.