Wersja obowiązująca od 2023-06-27 (Dz.U.2023.1204 tekst jednolity)
[Roczny harmonogram] 1. Podmiot prowadzący działalność lotniczą sporządza roczny harmonogram wewnętrznej kontroli jakości w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku kalendarzowego na rok następny.
2. Roczny harmonogram, o którym mowa w ust. 1, jest sporządzany na podstawie oceny ryzyka wykonywanej przez podmiot prowadzący działalność lotniczą z uwzględnieniem kryteriów, o których mowa w § 22 ust. 3, rodzaju i skali prowadzonej działalności lotniczej oraz liczby lokalizacji, w których jest prowadzona działalność lotnicza.
3. Wewnętrzna kontrola jakości obejmuje w roku kalendarzowym weryfikację przez inspekcje lub audyty wszystkich elementów, o których mowa w dodatku I do załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 300/2008, wraz z przepisami krajowymi, w zakresie dotyczącym danego podmiotu.
4. Każdy ze środków ochrony, o których mowa w pkt 8.1 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 300/2008, podlega wewnętrznemu testowi w zakresie dotyczącym:
1) zarządzającego lotniskiem będącym portem lotniczym – nie rzadziej niż raz na kwartał;
2) zarządzającego lotniskiem niebędącym portem lotniczym – nie rzadziej niż raz na 12 miesięcy;
3) przewoźnika lotniczego – nie rzadziej niż raz na kwartał;
4) zarejestrowanego agenta – nie rzadziej niż raz na kwartał;
5) znanego nadawcy – nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy;
6) (uchylony).
5. Przeprowadzenie wewnętrznej kontroli jakości polega na zastosowaniu metod oraz technik kontroli adekwatnych do kontrolowanego zakresu.
Wersja obowiązująca od 2023-06-27 (Dz.U.2023.1204 tekst jednolity)
[Roczny harmonogram] 1. Podmiot prowadzący działalność lotniczą sporządza roczny harmonogram wewnętrznej kontroli jakości w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku kalendarzowego na rok następny.
2. Roczny harmonogram, o którym mowa w ust. 1, jest sporządzany na podstawie oceny ryzyka wykonywanej przez podmiot prowadzący działalność lotniczą z uwzględnieniem kryteriów, o których mowa w § 22 ust. 3, rodzaju i skali prowadzonej działalności lotniczej oraz liczby lokalizacji, w których jest prowadzona działalność lotnicza.
3. Wewnętrzna kontrola jakości obejmuje w roku kalendarzowym weryfikację przez inspekcje lub audyty wszystkich elementów, o których mowa w dodatku I do załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 300/2008, wraz z przepisami krajowymi, w zakresie dotyczącym danego podmiotu.
4. Każdy ze środków ochrony, o których mowa w pkt 8.1 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 300/2008, podlega wewnętrznemu testowi w zakresie dotyczącym:
1) zarządzającego lotniskiem będącym portem lotniczym – nie rzadziej niż raz na kwartał;
2) zarządzającego lotniskiem niebędącym portem lotniczym – nie rzadziej niż raz na 12 miesięcy;
3) przewoźnika lotniczego – nie rzadziej niż raz na kwartał;
4) zarejestrowanego agenta – nie rzadziej niż raz na kwartał;
5) znanego nadawcy – nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy;
6) (uchylony).
5. Przeprowadzenie wewnętrznej kontroli jakości polega na zastosowaniu metod oraz technik kontroli adekwatnych do kontrolowanego zakresu.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-04-28 do 2023-06-26
[Roczny harmonogram] 1. Podmiot prowadzący działalność lotniczą sporządza roczny harmonogram wewnętrznej kontroli jakości w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku kalendarzowego na rok następny.
2. Roczny harmonogram, o którym mowa w ust. 1, jest sporządzany na podstawie oceny ryzyka wykonywanej przez podmiot prowadzący działalność lotniczą z uwzględnieniem kryteriów, o których mowa w § 22 ust. 3, rodzaju i skali prowadzonej działalności lotniczej oraz liczby lokalizacji, w których jest prowadzona działalność lotnicza.
3. Wewnętrzna kontrola jakości obejmuje w roku kalendarzowym weryfikację przez inspekcje lub audyty wszystkich elementów, o których mowa w dodatku I do załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 300/2008, wraz z przepisami krajowymi, w zakresie dotyczącym danego podmiotu.
4. Każdy ze środków ochrony, o których mowa w pkt 8.1 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 300/2008, podlega wewnętrznemu testowi w zakresie dotyczącym:
1) zarządzającego lotniskiem będącym portem lotniczym – nie rzadziej niż raz na kwartał;
2) zarządzającego lotniskiem niebędącym portem lotniczym – nie rzadziej niż raz na 12 miesięcy;
3) przewoźnika lotniczego – nie rzadziej niż raz na kwartał;
4) zarejestrowanego agenta – nie rzadziej niż raz na kwartał;
5) znanego nadawcy – nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
6) [9] (uchylony)
5. [10] Przeprowadzenie wewnętrznej kontroli jakości polega na zastosowaniu metod oraz technik kontroli adekwatnych do kontrolowanego zakresu.
[9] § 36 ust. 4 pkt 6 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 marca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Programu Kontroli Jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego (Dz.U. poz. 691). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2023 r.
[10] § 36 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 marca 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Programu Kontroli Jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego (Dz.U. poz. 691). Zmiana weszła w życie 28 kwietnia 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-11-19 do 2023-04-27
[Roczny harmonogram] 1. Podmiot prowadzący działalność lotniczą sporządza roczny harmonogram wewnętrznej kontroli jakości w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku kalendarzowego na rok następny.
2. Roczny harmonogram, o którym mowa w ust. 1, jest sporządzany na podstawie oceny ryzyka wykonywanej przez podmiot prowadzący działalność lotniczą z uwzględnieniem kryteriów, o których mowa w § 22 ust. 3, rodzaju i skali prowadzonej działalności lotniczej oraz liczby lokalizacji, w których jest prowadzona działalność lotnicza.
3. Wewnętrzna kontrola jakości obejmuje w roku kalendarzowym weryfikację przez inspekcje lub audyty wszystkich elementów, o których mowa w dodatku I do załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 300/2008, wraz z przepisami krajowymi, w zakresie dotyczącym danego podmiotu.
4. Każdy ze środków ochrony, o których mowa w pkt 8.1 załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 300/2008, podlega wewnętrznemu testowi w zakresie dotyczącym:
1) zarządzającego lotniskiem będącym portem lotniczym – nie rzadziej niż raz na kwartał;
2) zarządzającego lotniskiem niebędącym portem lotniczym – nie rzadziej niż raz na 12 miesięcy;
3) przewoźnika lotniczego – nie rzadziej niż raz na kwartał;
4) zarejestrowanego agenta – nie rzadziej niż raz na kwartał;
5) znanego nadawcy – nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy;
6) uznanego nadawcy – nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.