history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-06-20    (Dz.U.2023.1143 tekst jednolity)

§ 1. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:

1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:

– odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,8 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N7-N8 do trawersu prawego światła wejściowego, o długości 1,9 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,

b) tor podejściowy do Portu Północnego:

– odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,06 km i głębokości naturalnej większej od 18,0 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,

– odcinek od pary pław P1-P2 do pary stawa P13 – pława P14, o długości 4,79 km, szerokości w dnie 600 m i głębokości technicznej 18,0 m,

– odcinek od pary stawa P13 – pława P14 do obrotnicy o średnicy 670 m włączający obrotnicę zewnętrzną o średnicy 750 m i głębokości technicznej 18,0 m, o długości 1,50 km i głębokości technicznej 18,0 m, rozszerzający się w lewą stronę od pławy P14 do pławy P18 i osiągający szerokość w dnie od 600 m do 810 m,

– obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 18,0 m,

c) tor podejściowy i tor wodny przez Wisłę Śmiałą:

– odcinek toru podejściowego od pławy GW do lewego światła wejściowego, o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Wiśle Śmiałej od lewego światła wejściowego do obrotnicy, o długości 2,8 km, szerokości w dnie od 60 m do 70 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle na Kanale Płonie, o długości 0,7 km, szerokości w dnie od 51 m do 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Kanału Płonie do obrotnicy, o długości 2,7 km, szerokości w dnie 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od obrotnicy do Mostu Wantowego włącznie, o długości 2,9 km, szerokości w dnie 60 m poza Mostem Wantowym i głębokości technicznej 7,0 m poza Mostem Wantowym,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Mostu Wantowego do Mostu Siennickiego włącznie, o długości 1,2 km, szerokości w dnie 50 m poza mostem Siennickim i głębokości technicznej 5,0 m;

2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 754,8 m,

c) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,

d) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 1557,8 m,

da) falochron osłonowy południowo-wschodni Portu Północnego o długości 826,0 m,

e) obudowa ujścia Wisły Śmiałej:

– falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,

– grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m,

– ostroga zachodnia o długości 200,0 m,

– umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy nabieżników świetlnych – 6 szt.,

b) znaki i światła nawigacyjne – 27 szt.,

c) dalby świetlne – 2 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy toru podejściowego do Gdańska-Nowego Portu – 15 szt.,

b) pławy toru podejściowego do Portu Północnego – 14 szt.,

c) pławy toru podejściowego przez Wisłę Śmiałą – 2 szt.,

d) pławy toru wodnego na Wiśle Śmiałej – 17 szt.,

e) pławy toru wodnego na Martwej Wiśle – 28 szt.;

5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;

6) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,

d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,

e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;

7) system radionawigacyjny „Differential Global Positioning System” (DGPS) oraz system referencyjny hydrograficzny RTK GNSS z siecią zdalnego nadzoru i monitorowania;

8) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków „VTS Zatoka Gdańska”:

a) radarowe stacje brzegowe,

b) dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk – Gdynia,

c) linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,

d) system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,

e) systemy telewizji przemysłowej,

f) mierniki hydrometeorologiczne;

9) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;

10) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

11) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

12) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS) z siecią telekomunikacyjną i centralną bazą danych.

Wersja obowiązująca od 2023-06-20    (Dz.U.2023.1143 tekst jednolity)

§ 1. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:

1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:

– odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,8 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N7-N8 do trawersu prawego światła wejściowego, o długości 1,9 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,

b) tor podejściowy do Portu Północnego:

– odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,06 km i głębokości naturalnej większej od 18,0 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,

– odcinek od pary pław P1-P2 do pary stawa P13 – pława P14, o długości 4,79 km, szerokości w dnie 600 m i głębokości technicznej 18,0 m,

– odcinek od pary stawa P13 – pława P14 do obrotnicy o średnicy 670 m włączający obrotnicę zewnętrzną o średnicy 750 m i głębokości technicznej 18,0 m, o długości 1,50 km i głębokości technicznej 18,0 m, rozszerzający się w lewą stronę od pławy P14 do pławy P18 i osiągający szerokość w dnie od 600 m do 810 m,

– obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 18,0 m,

c) tor podejściowy i tor wodny przez Wisłę Śmiałą:

– odcinek toru podejściowego od pławy GW do lewego światła wejściowego, o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Wiśle Śmiałej od lewego światła wejściowego do obrotnicy, o długości 2,8 km, szerokości w dnie od 60 m do 70 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle na Kanale Płonie, o długości 0,7 km, szerokości w dnie od 51 m do 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Kanału Płonie do obrotnicy, o długości 2,7 km, szerokości w dnie 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od obrotnicy do Mostu Wantowego włącznie, o długości 2,9 km, szerokości w dnie 60 m poza Mostem Wantowym i głębokości technicznej 7,0 m poza Mostem Wantowym,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Mostu Wantowego do Mostu Siennickiego włącznie, o długości 1,2 km, szerokości w dnie 50 m poza mostem Siennickim i głębokości technicznej 5,0 m;

2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 754,8 m,

c) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,

d) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 1557,8 m,

da) falochron osłonowy południowo-wschodni Portu Północnego o długości 826,0 m,

e) obudowa ujścia Wisły Śmiałej:

– falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,

– grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m,

– ostroga zachodnia o długości 200,0 m,

– umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy nabieżników świetlnych – 6 szt.,

b) znaki i światła nawigacyjne – 27 szt.,

c) dalby świetlne – 2 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy toru podejściowego do Gdańska-Nowego Portu – 15 szt.,

b) pławy toru podejściowego do Portu Północnego – 14 szt.,

c) pławy toru podejściowego przez Wisłę Śmiałą – 2 szt.,

d) pławy toru wodnego na Wiśle Śmiałej – 17 szt.,

e) pławy toru wodnego na Martwej Wiśle – 28 szt.;

5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;

6) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,

d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,

e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;

7) system radionawigacyjny „Differential Global Positioning System” (DGPS) oraz system referencyjny hydrograficzny RTK GNSS z siecią zdalnego nadzoru i monitorowania;

8) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków „VTS Zatoka Gdańska”:

a) radarowe stacje brzegowe,

b) dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk – Gdynia,

c) linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,

d) system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,

e) systemy telewizji przemysłowej,

f) mierniki hydrometeorologiczne;

9) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;

10) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

11) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

12) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS) z siecią telekomunikacyjną i centralną bazą danych.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-02-04 do 2023-06-19

§ 1. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:

1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:

– odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,8 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N7-N8 do trawersu prawego światła wejściowego, o długości 1,9 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,

b) [1] tor podejściowy do Portu Północnego:

– odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,06 km i głębokości naturalnej większej od 18,0 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,

– odcinek od pary pław P1-P2 do pary stawa P13 – pława P14, o długości 4,79 km, szerokości w dnie 600 m i głębokości technicznej 18,0 m,

– odcinek od pary stawa P13 – pława P14 do obrotnicy o średnicy 670 m włączający obrotnicę zewnętrzną o średnicy 750 m i głębokości technicznej 18,0 m, o długości 1,50 km i głębokości technicznej 18,0 m, rozszerzający się w lewą stronę od pławy P14 do pławy P18 i osiągający szerokość w dnie od 600 m do 810 m,

– obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 18,0 m,

c) tor podejściowy i tor wodny przez Wisłę Śmiałą:

– odcinek toru podejściowego od pławy GW do lewego światła wejściowego, o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Wiśle Śmiałej od lewego światła wejściowego do obrotnicy, o długości 2,8 km, szerokości w dnie od 60 m do 70 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle na Kanale Płonie, o długości 0,7 km, szerokości w dnie od 51 m do 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Kanału Płonie do obrotnicy, o długości 2,7 km, szerokości w dnie 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od obrotnicy do Mostu Wantowego włącznie, o długości 2,9 km, szerokości w dnie 60 m poza Mostem Wantowym i głębokości technicznej 7,0 m poza Mostem Wantowym,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Mostu Wantowego do Mostu Siennickiego włącznie, o długości 1,2 km, szerokości w dnie 50 m poza mostem Siennickim i głębokości technicznej 5,0 m;

2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 754,8 m,

c) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,

d) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 1557,8 m [2] ,

da) [3] falochron osłonowy południowo-wschodni Portu Północnego o długości 826,0 m,

e) [4] obudowa ujścia Wisły Śmiałej:

– falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,

– grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m,

– ostroga zachodnia o długości 200,0 m,

– umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy nabieżników świetlnych – 6 szt.,

b) znaki i światła nawigacyjne – 27 szt.,

c) dalby świetlne – 2 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy toru podejściowego do Gdańska-Nowego Portu – 15 szt.,

b) [5] pławy toru podejściowego do Portu Północnego – 14 szt.,

c) pławy toru podejściowego przez Wisłę Śmiałą – 2 szt.,

d) pławy toru wodnego na Wiśle Śmiałej – 17 szt.,

e) pławy toru wodnego na Martwej Wiśle – 28 szt.;

5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;

6) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,

d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,

e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;

7) system radionawigacyjny „Differential Global Positioning System” (DGPS) oraz system referencyjny hydrograficzny RTK GNSS z siecią zdalnego nadzoru i monitorowania;

8) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków „VTS Zatoka Gdańska”:

a) radarowe stacje brzegowe,

b) dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk – Gdynia,

c) linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,

d) system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,

e) systemy telewizji przemysłowej,

f) mierniki hydrometeorologiczne;

9) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;

10) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

11) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

12) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS) z siecią telekomunikacyjną i centralną bazą danych.

[1] § 1 pkt 1 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[2] § 1 pkt 2 lit. d) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[3] § 1 pkt 2 lit. da) dodana przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[4] § 1 pkt 2 lit. e) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

[5] § 1 pkt 4 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz.U. poz. 139). Zmiana weszła w życie 4 lutego 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-06-11 do 2022-02-03

§ 1. [Skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk] W skład infrastruktury zapewniającej dostęp do Portu Gdańsk wchodzą:

1) tory wodne wraz ze związanymi z ich funkcjonowaniem obiektami, urządzeniami i instalacjami:

a) tor podejściowy do Gdańska-Nowego Portu:

– odcinek od pławy NP do pary pław N1-N2, o długości 2,5 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N1-N2 do pary pław N5-N6, o długości 2,2 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N5-N6 (w linii nabieżnika Brzeźno) do pary pław N7-N8, o długości 0,8 km, szerokości w dnie 250 m i głębokości technicznej 12,0 m,

– odcinek od pary pław N7-N8 do trawersu prawego światła wejściowego, o długości 1,9 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,

b) tor podejściowy do Portu Północnego:

– odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,1 km i głębokości naturalnej większej od 17,5 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,

– odcinek od pary pław P1-P2 do obrotnicy, o długości 6,2 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,5 m,

– obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 17,5 m,

c) tor podejściowy i tor wodny przez Wisłę Śmiałą:

– odcinek toru podejściowego od pławy GW do lewego światła wejściowego, o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Wiśle Śmiałej od lewego światła wejściowego do obrotnicy, o długości 2,8 km, szerokości w dnie od 60 m do 70 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle na Kanale Płonie, o długości 0,7 km, szerokości w dnie od 51 m do 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Kanału Płonie do obrotnicy, o długości 2,7 km, szerokości w dnie 60 m i głębokości technicznej 7,0 m,

– obrotnica o średnicy 210 m i głębokości 7,0 m,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od obrotnicy do Mostu Wantowego włącznie, o długości 2,9 km, szerokości w dnie 60 m poza Mostem Wantowym i głębokości technicznej 7,0 m poza Mostem Wantowym,

– odcinek toru wodnego na Martwej Wiśle od Mostu Wantowego do Mostu Siennickiego włącznie, o długości 1,2 km, szerokości w dnie 50 m poza mostem Siennickim i głębokości technicznej 5,0 m;

2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 754,8 m,

c) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1640,5 m,

d) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 652,8 m,

e) obudowa ujścia Wisły Śmiałej:

– falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,

– grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki o długości 2100,0 m,

– ostroga zachodnia o długości 200,0 m,

– umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;

3) stałe znaki nawigacyjne:

a) stawy nabieżników świetlnych – 6 szt.,

b) znaki i światła nawigacyjne – 27 szt.,

c) dalby świetlne – 2 szt.;

4) pływające oznakowanie nawigacyjne:

a) pławy toru podejściowego do Gdańska-Nowego Portu – 15 szt.,

b) pławy toru podejściowego do Gdańska – Portu Północnego – 13 szt.,

c) pławy toru podejściowego przez Wisłę Śmiałą – 2 szt.,

d) pławy toru wodnego na Wiśle Śmiałej – 17 szt.,

e) pławy toru wodnego na Martwej Wiśle – 28 szt.;

5) latarnie morskie: Jarosławiec, Ustka, Czołpino, Stilo, Rozewie, Jastarnia, Hel, Gdańsk, Krynica Morska;

6) kotwicowiska:

a) kotwicowisko nr 1 o powierzchni 1,3 km2 i głębokości od 8,5 m do 10,3 m,

b) kotwicowisko nr 2 o powierzchni 3,45 km2 i głębokości od 11,0 m do 15,0 m,

c) kotwicowisko nr 3 o powierzchni 1,4 km2 i głębokości od 13,3 m do 15,5 m,

d) kotwicowisko nr 4 o powierzchni 9,6 km2 i głębokości od 17,4 m do 31,0 m,

e) kotwicowisko nr 5 o powierzchni 9,45 km2 i głębokości od 22,0 m do 35,0 m;

7) system radionawigacyjny „Differential Global Positioning System” (DGPS) oraz system referencyjny hydrograficzny RTK GNSS z siecią zdalnego nadzoru i monitorowania;

8) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków „VTS Zatoka Gdańska”:

a) radarowe stacje brzegowe,

b) dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk – Gdynia,

c) linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,

d) system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,

e) systemy telewizji przemysłowej,

f) mierniki hydrometeorologiczne;

9) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;

10) system zasilania energetycznego świateł nawigacyjnych wraz z liniami kablowymi;

11) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;

12) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS) z siecią telekomunikacyjną i centralną bazą danych.