Wersja obowiązująca od 2023-06-06 (Dz.U.2023.1069 tekst jednolity)
[Zakres szkolenia dotyczącego lotniska kontrolowanego] 1. W przypadku utworzenia nowego lotniska kontrolowanego i wyznaczenia związanej z nim części przestrzeni kontrolowanej uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska wydaje się po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
2. W przypadku przebudowy lub rozbudowy lotniska kontrolowanego, które skutkują wprowadzeniem istotnych zmian eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska wydaje się albo wznawia po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
3. W przypadku dokonania zmian w podziale obszaru kontrolowanego (CTA) uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące nowo utworzonej części przestrzeni kontrolowanej wydaje się po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
4. Szkolenia, o których mowa w ust. 1–3, są prowadzone w organizacji szkoleniowej na podstawie kursu szkoleniowego zatwierdzonego przez Prezesa Urzędu i obejmują szkolenie teoretyczne oraz szkolenie praktyczne na szkoleniowym urządzeniu symulacji ruchu lotniczego, z uwzględnieniem zmiany środowiska operacyjnego oraz sytuacji anormalnych i awaryjnych. Szkolenia, o których mowa w ust. 1–3, kończą się oceną wiedzy i umiejętności.
5. Kandydat do szkoleń, o których mowa w ust. 1–3, posiada ważne uprawnienie uzupełniające w jednostce dla innego lotniska kontrolowanego lub innej części przestrzeni kontrolowanej.
Wersja obowiązująca od 2023-06-06 (Dz.U.2023.1069 tekst jednolity)
[Zakres szkolenia dotyczącego lotniska kontrolowanego] 1. W przypadku utworzenia nowego lotniska kontrolowanego i wyznaczenia związanej z nim części przestrzeni kontrolowanej uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska wydaje się po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
2. W przypadku przebudowy lub rozbudowy lotniska kontrolowanego, które skutkują wprowadzeniem istotnych zmian eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska wydaje się albo wznawia po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
3. W przypadku dokonania zmian w podziale obszaru kontrolowanego (CTA) uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące nowo utworzonej części przestrzeni kontrolowanej wydaje się po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
4. Szkolenia, o których mowa w ust. 1–3, są prowadzone w organizacji szkoleniowej na podstawie kursu szkoleniowego zatwierdzonego przez Prezesa Urzędu i obejmują szkolenie teoretyczne oraz szkolenie praktyczne na szkoleniowym urządzeniu symulacji ruchu lotniczego, z uwzględnieniem zmiany środowiska operacyjnego oraz sytuacji anormalnych i awaryjnych. Szkolenia, o których mowa w ust. 1–3, kończą się oceną wiedzy i umiejętności.
5. Kandydat do szkoleń, o których mowa w ust. 1–3, posiada ważne uprawnienie uzupełniające w jednostce dla innego lotniska kontrolowanego lub innej części przestrzeni kontrolowanej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-09-07 do 2023-06-05 (Dz.U.2021.1640 tekst jednolity)
[Zakres szkolenia dotyczącego lotniska kontrolowanego] 1. W przypadku utworzenia nowego lotniska kontrolowanego i wyznaczenia związanej z nim części przestrzeni kontrolowanej uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska wydaje się po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
2. W przypadku przebudowy lub rozbudowy lotniska kontrolowanego, które skutkują wprowadzeniem istotnych zmian eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska wydaje się albo wznawia po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
3. W przypadku dokonania zmian w podziale obszaru kontrolowanego (CTA) uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące nowo utworzonej części przestrzeni kontrolowanej wydaje się po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
4. Szkolenia, o których mowa w ust. 1–3, są prowadzone w organizacji szkoleniowej na podstawie kursu szkoleniowego zatwierdzonego przez Prezesa Urzędu i obejmują szkolenie teoretyczne oraz szkolenie praktyczne na szkoleniowym urządzeniu symulacji ruchu lotniczego, z uwzględnieniem zmiany środowiska operacyjnego oraz sytuacji anormalnych i awaryjnych. Szkolenia, o których mowa w ust. 1–3, kończą się oceną wiedzy i umiejętności.
5. Kandydat do szkoleń, o których mowa w ust. 1–3, posiada ważne uprawnienie uzupełniające w jednostce dla innego lotniska kontrolowanego lub innej części przestrzeni kontrolowanej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-04-22 do 2021-09-06
[Zakres szkolenia dotyczącego lotniska kontrolowanego] [2] 1. W przypadku utworzenia nowego lotniska kontrolowanego i wyznaczenia związanej z nim części przestrzeni kontrolowanej uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska wydaje się po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
2. W przypadku przebudowy lub rozbudowy lotniska kontrolowanego, które skutkują wprowadzeniem istotnych zmian eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska wydaje się albo wznawia po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
3. W przypadku dokonania zmian w podziale obszaru kontrolowanego (CTA) uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące nowo utworzonej części przestrzeni kontrolowanej wydaje się po zaliczeniu przez kandydata szkolenia.
4. Szkolenia, o których mowa w ust. 1–3, są prowadzone w organizacji szkoleniowej na podstawie kursu szkoleniowego zatwierdzonego przez Prezesa Urzędu i obejmują szkolenie teoretyczne oraz szkolenie praktyczne na szkoleniowym urządzeniu symulacji ruchu lotniczego, z uwzględnieniem zmiany środowiska operacyjnego oraz sytuacji anormalnych i awaryjnych. Szkolenia, o których mowa w ust. 1–3, kończą się oceną wiedzy i umiejętności.
5. Kandydat do szkoleń, o których mowa w ust. 1–3, posiada ważne uprawnienie uzupełniające w jednostce dla innego lotniska kontrolowanego lub innej części przestrzeni kontrolowanej.
[2] § 34 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencji i świadectw kwalifikacji personelu służb ruchu lotniczego (Dz.U. poz. 635). Zmiana weszła w życie 22 kwietnia 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-06-29 do 2021-04-21 (Dz.U.2020.1124 tekst jednolity)
[Zakres szkolenia w zakresie podziału obszaru kontrolowanego] 1. W przypadku utworzenia nowego lotniska kontrolowanego i wyznaczenia związanych z nim części przestrzeni kontrolowanej lub dokonania zmian w podziale obszaru kontrolowanego, uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska i nowo utworzonych części przestrzeni kontrolowanej wydaje się po zaliczeniu szkolenia w zakresie tych zmian. Szkolenie prowadzi organizacja szkoleniowa z wykorzystaniem szkoleniowego urządzenia symulacji ruchu lotniczego na podstawie programu szkolenia w zakresie zmian w podziale obszaru kontrolowanego.
2. Szkolenie w zakresie podziału obszaru kontrolowanego obejmuje:
1) szkolenie teoretyczne w zakresie informacji dotyczących nowo utworzonej jednostki;
2) szkolenie praktyczne na szkoleniowym urządzeniu symulacji ruchu lotniczego w zakresie zapewniania ATC dla nowego lotniska kontrolowanego lub nowo utworzonej części przestrzeni powietrznej kontrolowanej oraz specyficznych dla nich sytuacji niestandardowych i awaryjnych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-06-09 do 2020-06-28
[Zakres szkolenia w zakresie podziału obszaru kontrolowanego ] 1. W przypadku utworzenia nowego lotniska kontrolowanego i wyznaczenia związanych z nim części przestrzeni kontrolowanej lub dokonania zmian w podziale obszaru kontrolowanego, uprawnienie uzupełniające w jednostce dotyczące tego lotniska i nowo utworzonych części przestrzeni kontrolowanej wydaje się po zaliczeniu szkolenia w zakresie tych zmian. Szkolenie prowadzi organizacja szkoleniowa z wykorzystaniem szkoleniowego urządzenia symulacji ruchu lotniczego na podstawie programu szkolenia w zakresie zmian w podziale obszaru kontrolowanego.
2. Szkolenie w zakresie podziału obszaru kontrolowanego obejmuje:
1) szkolenie teoretyczne w zakresie informacji dotyczących nowo utworzonej jednostki;
2) szkolenie praktyczne na szkoleniowym urządzeniu symulacji ruchu lotniczego w zakresie zapewniania ATC dla nowego lotniska kontrolowanego lub nowo utworzonej części przestrzeni powietrznej kontrolowanej oraz specyficznych dla nich sytuacji niestandardowych i awaryjnych.