history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-06-06    (Dz.U.2023.1065 tekst jednolity)

§ 7. [Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska] 1. Istotne zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, wymagające uzyskania zezwolenia Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem”, dotyczą:

1) granicy lotniska;

2) lokalizacji ogrodzenia lotniska;

3) granicy części lotniczej lotniska;

4) (uchylony);

5) parametrów drogi startowej lub strefy końcowego podejścia i startu (FATO) oraz ich zabezpieczeń;

6) likwidacji, budowy lub rozbudowy pojedynczych obiektów infrastruktury lotniskowej oraz autonomicznych systemów elektroenergetycznych, teletechnicznych, nawigacyjnych, sanitarnych, paliwowych i odwadniających, w wyniku czego powstaną elementy naziemne mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczych;

7) kategorii podejść do lądowania;

8) kategorii ochrony przeciwpożarowej lotniska, o ile nie wystąpiły nieprzewidziane okoliczności, które prowadzą do tymczasowego obniżenia poziomu ochrony ratowniczo-gaśniczej lotniska i które są uznawane za nieplanowane zdarzenia skutkujące niedostępnością infrastruktury, sprzętu i zasobów, trwające nie dłużej niż 1 miesiąc;

9) powierzchni ograniczających przeszkody;

10) kodu referencyjnego lotniska;

11) dostępności lotniska dla użytkowników.

2. Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska podlegające tylko wpisowi do rejestru dotyczą:

1) elementów konstrukcji istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej niewpływających na zwiększenie ich wysokości;

2) przeznaczenia istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej.

Wersja obowiązująca od 2023-06-06    (Dz.U.2023.1065 tekst jednolity)

§ 7. [Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska] 1. Istotne zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, wymagające uzyskania zezwolenia Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem”, dotyczą:

1) granicy lotniska;

2) lokalizacji ogrodzenia lotniska;

3) granicy części lotniczej lotniska;

4) (uchylony);

5) parametrów drogi startowej lub strefy końcowego podejścia i startu (FATO) oraz ich zabezpieczeń;

6) likwidacji, budowy lub rozbudowy pojedynczych obiektów infrastruktury lotniskowej oraz autonomicznych systemów elektroenergetycznych, teletechnicznych, nawigacyjnych, sanitarnych, paliwowych i odwadniających, w wyniku czego powstaną elementy naziemne mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczych;

7) kategorii podejść do lądowania;

8) kategorii ochrony przeciwpożarowej lotniska, o ile nie wystąpiły nieprzewidziane okoliczności, które prowadzą do tymczasowego obniżenia poziomu ochrony ratowniczo-gaśniczej lotniska i które są uznawane za nieplanowane zdarzenia skutkujące niedostępnością infrastruktury, sprzętu i zasobów, trwające nie dłużej niż 1 miesiąc;

9) powierzchni ograniczających przeszkody;

10) kodu referencyjnego lotniska;

11) dostępności lotniska dla użytkowników.

2. Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska podlegające tylko wpisowi do rejestru dotyczą:

1) elementów konstrukcji istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej niewpływających na zwiększenie ich wysokości;

2) przeznaczenia istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-01-24 do 2023-06-05

§ 7. [Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska] 1. Istotne zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, wymagające uzyskania zezwolenia Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem”, dotyczą:

1) granicy lotniska;

2) lokalizacji ogrodzenia lotniska;

3) granicy części lotniczej lotniska;

4) [15] (uchylony)

5) [16] parametrów drogi startowej lub strefy końcowego podejścia i startu (FATO) oraz ich zabezpieczeń;

6) [17] likwidacji, budowy lub rozbudowy pojedynczych obiektów infrastruktury lotniskowej oraz autonomicznych systemów elektroenergetycznych, teletechnicznych, nawigacyjnych, sanitarnych, paliwowych i odwadniających, w wyniku czego powstaną elementy naziemne mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo wykonywania operacji lotniczych;

7) kategorii podejść do lądowania;

8) [18] kategorii ochrony przeciwpożarowej lotniska, o ile nie wystąpiły nieprzewidziane okoliczności, które prowadzą do tymczasowego obniżenia poziomu ochrony ratowniczo-gaśniczej lotniska i które są uznawane za nieplanowane zdarzenia skutkujące niedostępnością infrastruktury, sprzętu i zasobów, trwające nie dłużej niż 1 miesiąc;

9) [19] powierzchni ograniczających przeszkody;

10) [20] kodu referencyjnego lotniska;

11) [21] dostępności lotniska dla użytkowników.

2. Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska podlegające tylko wpisowi do rejestru dotyczą:

1) elementów konstrukcji istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej niewpływających na zwiększenie ich wysokości;

2) przeznaczenia istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej.

[15] § 7 ust. 1 pkt 4 uchylony przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[16] § 7 ust. 1 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[17] § 7 ust. 1 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[18] § 7 ust. 1 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[19] § 7 ust. 1 pkt 9 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[20] § 7 ust. 1 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 6 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[21] § 7 ust. 1 pkt 11 dodany przez § 1 pkt 6 lit. d) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-15 do 2023-01-23    (Dz.U.2018.2145 tekst jednolity)

§ 7. [Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska] 1. Istotne zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, wymagające uzyskania zezwolenia Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem”, dotyczą:

1) granicy lotniska;

2) lokalizacji ogrodzenia lotniska;

3) granicy części lotniczej lotniska;

4) granicy pola wzlotów i układu dróg startowych lotniska;

5) parametrów drogi startowej i jej zabezpieczeń, w tym powodujących zmianę kodu referencyjnego lotniska;

6) likwidacji, budowy lub rozbudowy infrastruktury lotniskowej, teletechnicznej lub nawigacyjnej;

7) kategorii podejść do lądowania;

8) kategorii ochrony przeciwpożarowej lotniska, jeżeli skutkuje to zmianą kategorii na okres dłuższy niż 7 dni;

9) ograniczeń wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu.

2. Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska podlegające tylko wpisowi do rejestru dotyczą:

1) elementów konstrukcji istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej niewpływających na zwiększenie ich wysokości;

2) przeznaczenia istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-16 do 2018-11-14

[Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska] 1. Istotne zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska, wymagające uzyskania zezwolenia Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwanego dalej „Prezesem”, dotyczą:

1) granicy lotniska;

2) lokalizacji ogrodzenia lotniska;

3) granicy części lotniczej lotniska;

4) granicy pola wzlotów i układu dróg startowych lotniska;

5) parametrów drogi startowej i jej zabezpieczeń, w tym powodujących zmianę kodu referencyjnego lotniska;

6) likwidacji, budowy lub rozbudowy infrastruktury lotniskowej, teletechnicznej lub nawigacyjnej;

7) kategorii podejść do lądowania;

8) kategorii ochrony przeciwpożarowej lotniska, jeżeli skutkuje to zmianą kategorii na okres dłuższy niż 7 dni;

9) ograniczeń wysokości zabudowy na lotnisku i w jego otoczeniu.

2. Zmiany eksploatacyjnych i technicznych cech lotniska podlegające tylko wpisowi do rejestru dotyczą:

1) elementów konstrukcji istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej niewpływających na zwiększenie ich wysokości;

2) przeznaczenia istniejących obiektów infrastruktury lotniskowej.