history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-06-06    (Dz.U.2023.1065 tekst jednolity)

§ 3. [Podział lotnisk według kryteriów technicznych] Według kryteriów technicznych lotniska dzielą się, ze względu na:

1) umiejscowienie:

a) naziemne,

b) nawodne,

c) na obiektach – w szczególności znajdujące się na budynkach, platformach lub statkach;

2) rodzaj drogi startowej, na:

a) o nawierzchni sztucznej,

b) bez nawierzchni sztucznej;

3) kod referencyjny lotniska określony w tomie I „Projektowanie i eksploatacja lotnisk” Załącznika 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, ogłoszonego w obwieszczeniu nr 17 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 2 lipca 2021 r. w sprawie ogłoszenia tekstu Załącznika 14, tomu I do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. Urz. ULC poz. 41);

4) rodzaj przyjmowanych statków powietrznych, na:

a) dla samolotów,

b) dla śmigłowców,

c) dla samolotów i śmigłowców;

5) kategorię podejść do lądowania, na:

a) z drogą startową nieprzyrządową,

b) z drogą startową przyrządową z podejściem:

– nieprecyzyjnym z naziemnymi urządzeniami nawigacyjnymi,

– nieprecyzyjnym z satelitarnymi systemami nawigacyjnymi,

– precyzyjnym kategorii I,

– precyzyjnym kategorii II,

– precyzyjnym kategorii IIIA,

– precyzyjnym kategorii IIIB,

– precyzyjnym kategorii IIIC;

6) kategorię ochrony przeciwpożarowej lotniska, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 85 ustawy.

Wersja obowiązująca od 2023-06-06    (Dz.U.2023.1065 tekst jednolity)

§ 3. [Podział lotnisk według kryteriów technicznych] Według kryteriów technicznych lotniska dzielą się, ze względu na:

1) umiejscowienie:

a) naziemne,

b) nawodne,

c) na obiektach – w szczególności znajdujące się na budynkach, platformach lub statkach;

2) rodzaj drogi startowej, na:

a) o nawierzchni sztucznej,

b) bez nawierzchni sztucznej;

3) kod referencyjny lotniska określony w tomie I „Projektowanie i eksploatacja lotnisk” Załącznika 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, ogłoszonego w obwieszczeniu nr 17 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 2 lipca 2021 r. w sprawie ogłoszenia tekstu Załącznika 14, tomu I do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. Urz. ULC poz. 41);

4) rodzaj przyjmowanych statków powietrznych, na:

a) dla samolotów,

b) dla śmigłowców,

c) dla samolotów i śmigłowców;

5) kategorię podejść do lądowania, na:

a) z drogą startową nieprzyrządową,

b) z drogą startową przyrządową z podejściem:

– nieprecyzyjnym z naziemnymi urządzeniami nawigacyjnymi,

– nieprecyzyjnym z satelitarnymi systemami nawigacyjnymi,

– precyzyjnym kategorii I,

– precyzyjnym kategorii II,

– precyzyjnym kategorii IIIA,

– precyzyjnym kategorii IIIB,

– precyzyjnym kategorii IIIC;

6) kategorię ochrony przeciwpożarowej lotniska, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 85 ustawy.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-01-24 do 2023-06-05

§ 3. [Podział lotnisk według kryteriów technicznych] Według kryteriów technicznych lotniska dzielą się, ze względu na:

1) umiejscowienie:

a) naziemne,

b) nawodne,

c) na obiektach – w szczególności znajdujące się na budynkach, platformach lub statkach;

2) rodzaj drogi startowej, na:

a) o nawierzchni sztucznej,

b) bez nawierzchni sztucznej;

3) [2] kod referencyjny lotniska określony w tomie I „Projektowanie i eksploatacja lotnisk” Załącznika 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, ogłoszonego w obwieszczeniu nr 17 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 2 lipca 2021 r. w sprawie ogłoszenia tekstu Załącznika 14, tomu I do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. Urz. ULC poz. 41);

4) rodzaj przyjmowanych statków powietrznych, na:

a) dla samolotów,

b) dla śmigłowców,

c) [3] dla samolotów i śmigłowców;

5) kategorię podejść do lądowania, na:

a) z drogą startową nieprzyrządową,

b) z drogą startową przyrządową z podejściem:

– nieprecyzyjnym z naziemnymi urządzeniami nawigacyjnymi,

– nieprecyzyjnym z satelitarnymi systemami nawigacyjnymi,

– precyzyjnym kategorii I,

– precyzyjnym kategorii II,

– precyzyjnym kategorii IIIA,

– precyzyjnym kategorii IIIB,

– precyzyjnym kategorii IIIC;

6) kategorię ochrony przeciwpożarowej lotniska, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 85 ustawy.

[2] § 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

[3] § 3 pkt 4 lit. c) dodana przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie klasyfikacji lotnisk i rejestru lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 42). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-15 do 2023-01-23    (Dz.U.2018.2145 tekst jednolity)

§ 3. [Podział lotnisk według kryteriów technicznych] Według kryteriów technicznych lotniska dzielą się, ze względu na:

1) umiejscowienie:

a) naziemne,

b) nawodne,

c) na obiektach – w szczególności znajdujące się na budynkach, platformach lub statkach;

2) rodzaj drogi startowej, na:

a) o nawierzchni sztucznej,

b) bez nawierzchni sztucznej;

3) kod referencyjny lotniska określony w tomie I „Projektowanie i eksploatacja lotnisk” Załącznika 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, ogłoszonego w obwieszczeniu nr 4 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie ogłoszenia tekstu Załącznika 14, tomu I do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. Urz. ULC poz. 4);

4) rodzaj przyjmowanych statków powietrznych, na:

a) dla samolotów,

b) dla śmigłowców;

5) kategorię podejść do lądowania, na:

a) z drogą startową nieprzyrządową,

b) z drogą startową przyrządową z podejściem:

– nieprecyzyjnym z naziemnymi urządzeniami nawigacyjnymi,

– nieprecyzyjnym z satelitarnymi systemami nawigacyjnymi,

– precyzyjnym kategorii I,

– precyzyjnym kategorii II,

– precyzyjnym kategorii IIIA,

– precyzyjnym kategorii IIIB,

– precyzyjnym kategorii IIIC;

6) kategorię ochrony przeciwpożarowej lotniska, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 85 ustawy.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013-07-16 do 2018-11-14

[Podział lotnisk według kryteriów technicznych] Według kryteriów technicznych lotniska dzielą się, ze względu na:

1) umiejscowienie:

a) naziemne,

b) nawodne,

c) na obiektach – w szczególności znajdujące się na budynkach, platformach lub statkach;

2) rodzaj drogi startowej, na:

a) o nawierzchni sztucznej,

b) bez nawierzchni sztucznej;

3) kod referencyjny lotniska określony w tomie I „Projektowanie i eksploatacja lotnisk” Załącznika 14 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, ogłoszonego w obwieszczeniu nr 4 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie ogłoszenia tekstu Załącznika 14, tomu I do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. Urz. ULC Nr 4, poz. 4);

4) rodzaj przyjmowanych statków powietrznych, na:

a) dla samolotów,

b) dla śmigłowców;

5) kategorię podejść do lądowania, na:

a) z drogą startową nieprzyrządową,

b) z drogą startową przyrządową z podejściem:

– nieprecyzyjnym z naziemnymi urządzeniami nawigacyjnymi,

– nieprecyzyjnym z satelitarnymi systemami nawigacyjnymi,

– precyzyjnym kategorii I,

– precyzyjnym kategorii II,

– precyzyjnym kategorii IIIA,

– precyzyjnym kategorii IIIB,

– precyzyjnym kategorii IIIC;

6) kategorię ochrony przeciwpożarowej lotniska, określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 85 ustawy.