Wersja obowiązująca od 2023-05-26 (Dz.U.2023.1014 tekst jednolity)
[Zakres inspekcji PRN] 1. Inspekcje PRN są prowadzone:
1) co najmniej raz dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 1 lub 2;
2) co najmniej dwa razy dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 3 lub 4;
3) po przejściu burzy lub wichury;
4) każdorazowo po zaistnieniu zdarzenia lotniczego w PRN;
5) w dowolnej fazie robót budowlanych, prac konserwacyjnych lub napraw urządzeń lotniskowych mających znaczenie dla bezpieczeństwa operacji lotniskowych;
6) na żądanie TWR;
7) w każdym przypadku, gdy zaistnieją warunki mogące zagrażać bezpieczeństwu operacji lotniskowych.
2. Inspekcje PRN obejmują sprawdzenie co najmniej:
1) stanu nawierzchni sztucznych PRN oraz przylegających powierzchni darniowych;
2) pomocy wzrokowych dróg startowych, dróg kołowania i płyt postojowych;
3) przeszkód lotniczych na lotnisku i w jego bezpośrednim otoczeniu, w tym zwłaszcza na podejściu do lądowania.
3. Wyniki inspekcji PRN i podjęte działania naprawcze powinny być dokumentowane i przechowywane przez okres 3 lat.
Wersja obowiązująca od 2023-05-26 (Dz.U.2023.1014 tekst jednolity)
[Zakres inspekcji PRN] 1. Inspekcje PRN są prowadzone:
1) co najmniej raz dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 1 lub 2;
2) co najmniej dwa razy dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 3 lub 4;
3) po przejściu burzy lub wichury;
4) każdorazowo po zaistnieniu zdarzenia lotniczego w PRN;
5) w dowolnej fazie robót budowlanych, prac konserwacyjnych lub napraw urządzeń lotniskowych mających znaczenie dla bezpieczeństwa operacji lotniskowych;
6) na żądanie TWR;
7) w każdym przypadku, gdy zaistnieją warunki mogące zagrażać bezpieczeństwu operacji lotniskowych.
2. Inspekcje PRN obejmują sprawdzenie co najmniej:
1) stanu nawierzchni sztucznych PRN oraz przylegających powierzchni darniowych;
2) pomocy wzrokowych dróg startowych, dróg kołowania i płyt postojowych;
3) przeszkód lotniczych na lotnisku i w jego bezpośrednim otoczeniu, w tym zwłaszcza na podejściu do lądowania.
3. Wyniki inspekcji PRN i podjęte działania naprawcze powinny być dokumentowane i przechowywane przez okres 3 lat.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2023-01-24 do 2023-05-25
[Zakres inspekcji PRN] 1. Inspekcje PRN są prowadzone:
1) co najmniej raz dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 1 lub 2;
2) co najmniej dwa razy dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 3 lub 4;
3) po przejściu burzy lub wichury;
4) każdorazowo po zaistnieniu zdarzenia lotniczego w PRN;
5) w dowolnej fazie robót budowlanych, prac konserwacyjnych lub napraw urządzeń lotniskowych mających znaczenie dla bezpieczeństwa operacji lotniskowych;
6) na żądanie TWR;
7) w każdym przypadku, gdy zaistnieją warunki mogące zagrażać bezpieczeństwu operacji lotniskowych.
2. Inspekcje PRN obejmują sprawdzenie co najmniej:
1) stanu nawierzchni sztucznych PRN oraz przylegających powierzchni darniowych;
2) [3] pomocy wzrokowych dróg startowych, dróg kołowania i płyt postojowych;
3) przeszkód lotniczych na lotnisku i w jego bezpośrednim otoczeniu, w tym zwłaszcza na podejściu do lądowania.
3. Wyniki inspekcji PRN i podjęte działania naprawcze powinny być dokumentowane i przechowywane przez okres 3 lat.
[3] § 5 w ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków eksploatacji lotnisk (Dz.U. z 2023 r. poz. 43). Zmiana weszła w życie 24 stycznia 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-05-27 do 2023-01-23 (Dz.U.2022.1126 tekst jednolity)
[Zakres inspekcji PRN] 1. Inspekcje PRN są prowadzone:
1) co najmniej raz dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 1 lub 2;
2) co najmniej dwa razy dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 3 lub 4;
3) po przejściu burzy lub wichury;
4) każdorazowo po zaistnieniu zdarzenia lotniczego w PRN;
5) w dowolnej fazie robót budowlanych, prac konserwacyjnych lub napraw urządzeń lotniskowych mających znaczenie dla bezpieczeństwa operacji lotniskowych;
6) na żądanie TWR;
7) w każdym przypadku, gdy zaistnieją warunki mogące zagrażać bezpieczeństwu operacji lotniskowych.
2. Inspekcje PRN obejmują sprawdzenie co najmniej:
1) stanu nawierzchni sztucznych PRN oraz przylegających powierzchni darniowych;
2) pomocy wzrokowych dróg startowych i dróg kołowania;
3) przeszkód lotniczych na lotnisku i w jego bezpośrednim otoczeniu, w tym zwłaszcza na podejściu do lądowania.
3. Wyniki inspekcji PRN i podjęte działania naprawcze powinny być dokumentowane i przechowywane przez okres 3 lat.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-01-20 do 2022-05-26 (Dz.U.2016.91 tekst jednolity)
[Zakres inspekcji PRN] 1. Inspekcje PRN są prowadzone:
1) co najmniej raz dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 1 lub 2;
2) co najmniej dwa razy dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 3 lub 4;
3) po przejściu burzy lub wichury;
4) każdorazowo po zaistnieniu zdarzenia lotniczego w PRN;
5) w dowolnej fazie robót budowlanych, prac konserwacyjnych lub napraw urządzeń lotniskowych mających znaczenie dla bezpieczeństwa operacji lotniskowych;
6) na żądanie TWR;
7) w każdym przypadku, gdy zaistnieją warunki mogące zagrażać bezpieczeństwu operacji lotniskowych.
2. Inspekcje PRN obejmują sprawdzenie co najmniej:
1) stanu nawierzchni sztucznych PRN oraz przylegających powierzchni darniowych;
2) pomocy wzrokowych dróg startowych i dróg kołowania;
3) przeszkód lotniczych na lotnisku i w jego bezpośrednim otoczeniu, w tym zwłaszcza na podejściu do lądowania.
3. Wyniki inspekcji PRN i podjęte działania naprawcze powinny być dokumentowane i przechowywane przez okres 3 lat.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-06-01 do 2016-01-19
[Zakres inspekcji PRN] 1. Inspekcje PRN są prowadzone:
1) co najmniej raz dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 1 lub 2;
2) co najmniej dwa razy dziennie na lotniskach o kodzie referencyjnym 3 lub 4;
3) po przejściu burzy lub wichury;
4) każdorazowo po zaistnieniu zdarzenia lotniczego w PRN;
5) w dowolnej fazie robót budowlanych, prac konserwacyjnych lub napraw urządzeń lotniskowych mających znaczenie dla bezpieczeństwa operacji lotniskowych;
6) na żądanie TWR;
7) w każdym przypadku, gdy zaistnieją warunki mogące zagrażać bezpieczeństwu operacji lotniskowych.
2. Inspekcje PRN obejmują sprawdzenie co najmniej:
1) stanu nawierzchni sztucznych PRN oraz przylegających powierzchni darniowych;
2) pomocy wzrokowych dróg startowych i dróg kołowania;
3) przeszkód lotniczych na lotnisku i w jego bezpośrednim otoczeniu, w tym zwłaszcza na podejściu do lądowania.
3. Wyniki inspekcji PRN i podjęte działania naprawcze powinny być dokumentowane i przechowywane przez okres 3 lat.