Wersja obowiązująca od 2023-05-08 (Dz.U.2023.863 tekst jednolity)
[Wniosek o przyznanie pomocy] 1. Wniosek o przyznanie pomocy, zwany dalej „wnioskiem”, składa do Komendanta Głównego Policji dziecko albo jego przedstawiciel ustawowy.
2. Wniosek składa się za pośrednictwem, właściwego ze względu na miejsce stałego zameldowania dziecka, Komendanta Wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, w terminie:
1) do dnia 31 lipca – w przypadku uczniów i słuchaczy ponadpodstawowych szkół publicznych i niepublicznych oraz publicznych i niepublicznych szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły ponadpodstawowej;
2) do dnia 30 września – w przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych oraz studentów szkół wyższych.
3. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) imię, nazwisko i adres zamieszkania dziecka, oraz imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy – jeśli nie jest nim dziecko;
2) numer i datę wydania aktu zgonu policjanta oraz oznaczenie organu wydającego akt zgonu;
3) numer i datę wydania orzeczenia komisji lekarskiej ustalającej związek zgonu policjanta ze służbą oraz oznaczenie komisji wydającej to orzeczenie.
4. Do wniosku dołącza się:
1) informacje, w jakiej placówce oświatowej lub uczelni dziecko zamierza rozpocząć lub kontynuować naukę, wraz ze wskazaniem ilości semestrów nauki w danym roku szkolnym lub akademickim;
2) zobowiązanie do niezwłocznego zawiadomienia o przerwaniu nauki w trakcie roku szkolnego lub akademickiego.
Wersja obowiązująca od 2023-05-08 (Dz.U.2023.863 tekst jednolity)
[Wniosek o przyznanie pomocy] 1. Wniosek o przyznanie pomocy, zwany dalej „wnioskiem”, składa do Komendanta Głównego Policji dziecko albo jego przedstawiciel ustawowy.
2. Wniosek składa się za pośrednictwem, właściwego ze względu na miejsce stałego zameldowania dziecka, Komendanta Wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, w terminie:
1) do dnia 31 lipca – w przypadku uczniów i słuchaczy ponadpodstawowych szkół publicznych i niepublicznych oraz publicznych i niepublicznych szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły ponadpodstawowej;
2) do dnia 30 września – w przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych oraz studentów szkół wyższych.
3. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) imię, nazwisko i adres zamieszkania dziecka, oraz imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy – jeśli nie jest nim dziecko;
2) numer i datę wydania aktu zgonu policjanta oraz oznaczenie organu wydającego akt zgonu;
3) numer i datę wydania orzeczenia komisji lekarskiej ustalającej związek zgonu policjanta ze służbą oraz oznaczenie komisji wydającej to orzeczenie.
4. Do wniosku dołącza się:
1) informacje, w jakiej placówce oświatowej lub uczelni dziecko zamierza rozpocząć lub kontynuować naukę, wraz ze wskazaniem ilości semestrów nauki w danym roku szkolnym lub akademickim;
2) zobowiązanie do niezwłocznego zawiadomienia o przerwaniu nauki w trakcie roku szkolnego lub akademickiego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-01 do 2023-05-07
[Wniosek o przyznanie pomocy] 1. Wniosek o przyznanie pomocy, zwany dalej „wnioskiem”, składa do Komendanta Głównego Policji dziecko albo jego przedstawiciel ustawowy.
2. Wniosek składa się za pośrednictwem, właściwego ze względu na miejsce stałego zameldowania dziecka, Komendanta Wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, w terminie:
1) [1] do dnia 31 lipca – w przypadku uczniów i słuchaczy ponadpodstawowych szkół publicznych i niepublicznych oraz publicznych i niepublicznych szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły ponadpodstawowej;
2) [2] do dnia 30 września – w przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych oraz studentów szkół wyższych.
3. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) imię, nazwisko i adres zamieszkania dziecka, oraz imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy – jeśli nie jest nim dziecko;
2) numer i datę wydania aktu zgonu policjanta oraz oznaczenie organu wydającego akt zgonu;
3) numer i datę wydania orzeczenia komisji lekarskiej ustalającej związek zgonu policjanta ze służbą oraz oznaczenie komisji wydającej to orzeczenie.
4. Do wniosku dołącza się:
1) informacje, w jakiej placówce oświatowej lub uczelni dziecko zamierza rozpocząć lub kontynuować naukę, wraz ze wskazaniem ilości semestrów nauki w danym roku szkolnym lub akademickim;
2) zobowiązanie do niezwłocznego zawiadomienia o przerwaniu nauki w trakcie roku szkolnego lub akademickiego.
[1] § 4 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 8 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dzieci policjantów, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą (Dz.U. poz. 1597). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.
[2] § 4 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 8 sierpnia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dzieci policjantów, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą (Dz.U. poz. 1597). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-01-18 do 2019-08-31 (Dz.U.2019.113 tekst jednolity)
[Wniosek o przyznanie pomocy] 1. Wniosek o przyznanie pomocy, zwany dalej „wnioskiem”, składa do Komendanta Głównego Policji dziecko albo jego przedstawiciel ustawowy.
2. Wniosek składa się za pośrednictwem, właściwego ze względu na miejsce stałego zameldowania dziecka, Komendanta Wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, w terminie:
1) do dnia 31 lipca – w przypadku uczniów szkół ponadpodstawowych;
2) do dnia 30 września – w przypadku słuchaczy placówek doskonalenia nauczycieli i kolegiów pracowników służb społecznych oraz studentów uczelni.
3. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) imię, nazwisko i adres zamieszkania dziecka, oraz imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy – jeśli nie jest nim dziecko;
2) numer i datę wydania aktu zgonu policjanta oraz oznaczenie organu wydającego akt zgonu;
3) numer i datę wydania orzeczenia komisji lekarskiej ustalającej związek zgonu policjanta ze służbą oraz oznaczenie komisji wydającej to orzeczenie.
4. Do wniosku dołącza się:
1) informacje, w jakiej placówce oświatowej lub uczelni dziecko zamierza rozpocząć lub kontynuować naukę, wraz ze wskazaniem ilości semestrów nauki w danym roku szkolnym lub akademickim;
2) zobowiązanie do niezwłocznego zawiadomienia o przerwaniu nauki w trakcie roku szkolnego lub akademickiego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-10-04 do 2019-01-17
1. Wniosek o przyznanie pomocy, zwany dalej „wnioskiem”, składa do Komendanta Głównego Policji dziecko albo jego przedstawiciel ustawowy.
2. Wniosek składa się za pośrednictwem, właściwego ze względu na miejsce stałego zameldowania dziecka, Komendanta Wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, w terminie:
1) do dnia 31 lipca – w przypadku uczniów szkół ponadpodstawowych [1] ;
2) do dnia 30 września – w przypadku słuchaczy placówek doskonalenia nauczycieli i kolegiów pracowników służb społecznych oraz studentów uczelni.
3. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) imię, nazwisko i adres zamieszkania dziecka, oraz imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy – jeśli nie jest nim dziecko;
2) numer i datę wydania aktu zgonu policjanta oraz oznaczenie organu wydającego akt zgonu;
3) numer i datę wydania orzeczenia komisji lekarskiej ustalającej związek zgonu policjanta ze służbą oraz oznaczenie komisji wydającej to orzeczenie.
4. Do wniosku dołącza się:
1) informacje, w jakiej placówce oświatowej lub uczelni dziecko zamierza rozpocząć lub kontynuować naukę, wraz ze wskazaniem ilości semestrów nauki w danym roku szkolnym lub akademickim;
2) zobowiązanie do niezwłocznego zawiadomienia o przerwaniu nauki w trakcie roku szkolnego lub akademickiego.
[1] § 4 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 września 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dzieci policjantów, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą (Dz.U. poz. 1826). Zmiana weszła w życie 4 października 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-10-01 do 2017-10-03
1. Wniosek o przyznanie pomocy, zwany dalej „wnioskiem”, składa do Komendanta Głównego Policji dziecko albo jego przedstawiciel ustawowy.
2. Wniosek składa się za pośrednictwem, właściwego ze względu na miejsce stałego zameldowania dziecka, Komendanta Wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, w terminie:
1) do dnia 31 lipca – w przypadku uczniów szkół ponadgimnazjalnych;
2) [1] do dnia 30 września – w przypadku słuchaczy placówek doskonalenia nauczycieli i kolegiów pracowników służb społecznych oraz studentów uczelni.
3. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) imię, nazwisko i adres zamieszkania dziecka, oraz imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy – jeśli nie jest nim dziecko;
2) numer i datę wydania aktu zgonu policjanta oraz oznaczenie organu wydającego akt zgonu;
3) numer i datę wydania orzeczenia komisji lekarskiej ustalającej związek zgonu policjanta ze służbą oraz oznaczenie komisji wydającej to orzeczenie.
4. Do wniosku dołącza się:
1) informacje, w jakiej placówce oświatowej lub uczelni dziecko zamierza rozpocząć lub kontynuować naukę, wraz ze wskazaniem ilości semestrów nauki w danym roku szkolnym lub akademickim;
2) zobowiązanie do niezwłocznego zawiadomienia o przerwaniu nauki w trakcie roku szkolnego lub akademickiego.
[1] § 4 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 września 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dzieci policjantów, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą (Dz.U. poz. 1593). Zmiana weszła w życie 1 października 2016 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2007-06-26 do 2016-09-30
1. Wniosek o przyznanie pomocy, zwany dalej „wnioskiem”, składa do Komendanta Głównego Policji dziecko albo jego przedstawiciel ustawowy.
2. Wniosek składa się za pośrednictwem, właściwego ze względu na miejsce stałego zameldowania dziecka, Komendanta Wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, w terminie:
1) do dnia 31 lipca – w przypadku uczniów szkół ponadgimnazjalnych;
2) do dnia 30 września – w przypadku słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli i kolegiów pracowników służb społecznych oraz studentów uczelni.
3. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) imię, nazwisko i adres zamieszkania dziecka, oraz imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy – jeśli nie jest nim dziecko;
2) numer i datę wydania aktu zgonu policjanta oraz oznaczenie organu wydającego akt zgonu;
3) numer i datę wydania orzeczenia komisji lekarskiej ustalającej związek zgonu policjanta ze służbą oraz oznaczenie komisji wydającej to orzeczenie.
4. Do wniosku dołącza się:
1) informacje, w jakiej placówce oświatowej lub uczelni dziecko zamierza rozpocząć lub kontynuować naukę, wraz ze wskazaniem ilości semestrów nauki w danym roku szkolnym lub akademickim;
2) zobowiązanie do niezwłocznego zawiadomienia o przerwaniu nauki w trakcie roku szkolnego lub akademickiego.