Wersja obowiązująca od 2023-04-20 (Dz.U.2023.748 tekst jednolity)
[Zadanie KCMSPR] Do zadań KCMSPR należą:
1) utrzymanie i rozwój systemu teleinformatycznego;
2) zachowanie ciągłości funkcjonowania systemu teleinformatycznego;
3) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;
4) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
5) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla kierowników centrum;
6) opracowywanie szczegółowego programu szkoleń:
a) podstawowych dla operatorów numerów alarmowych,
b) w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
7) prowadzenie platformy szkoleniowej (e-learning) dla pracowników centrum;
8) nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez sporządzanie kwartalnej karty oceny pracy centrum;
9) współpraca międzynarodowa w zakresie funkcjonowania systemu;
10) działania związane z upowszechnianiem wiedzy o numerach alarmowych;
11) wykonywanie innych czynności mających na celu zapewnienie jednolitych standardów obsługi zgłoszeń alarmowych.
Wersja obowiązująca od 2023-04-20 (Dz.U.2023.748 tekst jednolity)
[Zadanie KCMSPR] Do zadań KCMSPR należą:
1) utrzymanie i rozwój systemu teleinformatycznego;
2) zachowanie ciągłości funkcjonowania systemu teleinformatycznego;
3) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;
4) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
5) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla kierowników centrum;
6) opracowywanie szczegółowego programu szkoleń:
a) podstawowych dla operatorów numerów alarmowych,
b) w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
7) prowadzenie platformy szkoleniowej (e-learning) dla pracowników centrum;
8) nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez sporządzanie kwartalnej karty oceny pracy centrum;
9) współpraca międzynarodowa w zakresie funkcjonowania systemu;
10) działania związane z upowszechnianiem wiedzy o numerach alarmowych;
11) wykonywanie innych czynności mających na celu zapewnienie jednolitych standardów obsługi zgłoszeń alarmowych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-10-24 do 2023-04-19 (Dz.U.2022.2175 tekst jednolity)
[Zadanie KCMSPR] Do zadań KCMSPR należą:
1) utrzymanie i rozwój systemu teleinformatycznego;
2) zachowanie ciągłości funkcjonowania systemu teleinformatycznego;
3) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;
4) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
5) przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla kierowników centrum;
6) opracowywanie szczegółowego programu szkoleń:
a) podstawowych dla operatorów numerów alarmowych,
b) w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
7) prowadzenie platformy szkoleniowej (e-learning) dla pracowników centrum;
8) nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez sporządzanie kwartalnej karty oceny pracy centrum;
9) współpraca międzynarodowa w zakresie funkcjonowania systemu;
10) działania związane z upowszechnianiem wiedzy o numerach alarmowych;
11) wykonywanie innych czynności mających na celu zapewnienie jednolitych standardów obsługi zgłoszeń alarmowych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-04-29 do 2022-10-23
[Zadanie KCMSPR] Do zadań KCMSPR należą:
1) utrzymanie i rozwój systemu teleinformatycznego;
2) zachowanie ciągłości funkcjonowania systemu teleinformatycznego;
3) [7] przygotowywanie i prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;
4) [8] przygotowywanie i prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
5) [9] przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla kierowników centrum;
6) [10] opracowywanie szczegółowego programu szkoleń:
a) podstawowych dla operatorów numerów alarmowych,
b) w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
7) [11] prowadzenie platformy szkoleniowej (e-learning) dla pracowników centrum;
8) [12] nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez sporządzanie kwartalnej karty oceny pracy centrum;
9) współpraca międzynarodowa w zakresie funkcjonowania systemu;
10) działania związane z upowszechnianiem wiedzy o numerach alarmowych;
11) wykonywanie innych czynności mających na celu zapewnienie jednolitych standardów obsługi zgłoszeń alarmowych.
[7] Art. 18a pkt 3 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2021 r.
[8] Art. 18a pkt 4 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2021 r.
[9] Art. 18a pkt 5 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2021 r.
[10] Art. 18a pkt 6 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2021 r.
[11] Art. 18a pkt 7 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2021 r.
[12] Art. 18a pkt 8 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana weszła w życie 29 kwietnia 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-02-11 do 2021-04-28 (Dz.U.2021.268 tekst jednolity)
[Zadanie KCMSPR] Do zadań KCMSPR należą:
1) utrzymanie i rozwój systemu teleinformatycznego;
2) zachowanie ciągłości funkcjonowania systemu teleinformatycznego;
3) [7] przygotowywanie i prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;
4) [8] przygotowywanie i prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
5) [9] przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla kierowników centrum;
6) [10] opracowywanie szczegółowego programu szkoleń:
a) podstawowych dla operatorów numerów alarmowych,
b) w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
7) [11] prowadzenie platformy szkoleniowej (e-learning) dla pracowników centrum;
8) [12] nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez sporządzanie kwartalnej karty oceny pracy centrum;
9) współpraca międzynarodowa w zakresie funkcjonowania systemu;
10) działania związane z upowszechnianiem wiedzy o numerach alarmowych;
11) wykonywanie innych czynności mających na celu zapewnienie jednolitych standardów obsługi zgłoszeń alarmowych.
[7] Art. 18a pkt 3 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[8] Art. 18a pkt 4 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[9] Art. 18a pkt 5 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[10] Art. 18a pkt 6 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[11] Art. 18a pkt 7 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[12] Art. 18a pkt 8 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-11-12 do 2021-02-10
[Zadanie KCMSPR] [32] Do zadań KCMSPR należą:
1) utrzymanie i rozwój systemu teleinformatycznego;
2) zachowanie ciągłości funkcjonowania systemu teleinformatycznego;
3) [33] przygotowywanie i prowadzenie szkoleń podstawowych dla operatorów numerów alarmowych;
4) [34] przygotowywanie i prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
5) [35] przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla kierowników centrum;
6) [36] opracowywanie szczegółowego programu szkoleń:
a) podstawowych dla operatorów numerów alarmowych,
b) w ramach doskonalenia zawodowego dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów oraz koordynatorów-trenerów;
7) [37] prowadzenie platformy szkoleniowej (e-learning) dla pracowników centrum;
8) [38] nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych, w szczególności przez sporządzanie kwartalnej karty oceny pracy centrum;
9) współpraca międzynarodowa w zakresie funkcjonowania systemu;
10) działania związane z upowszechnianiem wiedzy o numerach alarmowych;
11) wykonywanie innych czynności mających na celu zapewnienie jednolitych standardów obsługi zgłoszeń alarmowych.
[32] Art. 18a dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana weszła w życie 12 listopada 2020 r.
[33] Art. 18a pkt 3 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[34] Art. 18a pkt 4 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[35] Art. 18a pkt 5 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[36] Art. 18a pkt 6 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[37] Art. 18a pkt 7 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.
[38] Art. 18a pkt 8 dodany przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz.U. poz. 1899). Zmiana wejdzie w życie 29 kwietnia 2021 r.