history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-03-10    (Dz.U.2023.467 tekst jednolity)

§ 1. [Zakres zastosowania] 1. Rozporządzenie stosuje się do:

1) pracowników wymienionych w art. 1 ust. 1 pkt 8a, 12 i 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,

2) pracowników zatrudnionych w:

a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,

b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,

c) (uchylona),

d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych,

e) Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,

ea) Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich,

f) jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej,

g) Zakładzie Emerytalno-Rentowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych [1],

3) strażników Państwowej Straży Rybackiej,

4) przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej, zastępców przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej,

5) Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego,

6) Koordynatora do spraw negocjacji przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki

– zwanych dalej „pracownikami”.

2. Rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;

2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 883);

3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1668).

[1] Obecnie Zakładzie Emerytalno-Rentowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie organu emerytalnego właściwego do ustalenia prawa do zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Policji, Urzędu Ochrony Państwa, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Biura Ochrony Rządu, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celnej i Służby Celno-Skarbowej oraz ich rodzin (Dz. U. poz. 2359), które weszło w życie 1 stycznia 2019 r.

Wersja obowiązująca od 2023-03-10    (Dz.U.2023.467 tekst jednolity)

§ 1. [Zakres zastosowania] 1. Rozporządzenie stosuje się do:

1) pracowników wymienionych w art. 1 ust. 1 pkt 8a, 12 i 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,

2) pracowników zatrudnionych w:

a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,

b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,

c) (uchylona),

d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych,

e) Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,

ea) Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich,

f) jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej,

g) Zakładzie Emerytalno-Rentowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych [1],

3) strażników Państwowej Straży Rybackiej,

4) przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej, zastępców przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej,

5) Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego,

6) Koordynatora do spraw negocjacji przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki

– zwanych dalej „pracownikami”.

2. Rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;

2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 883);

3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1668).

[1] Obecnie Zakładzie Emerytalno-Rentowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie organu emerytalnego właściwego do ustalenia prawa do zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Policji, Urzędu Ochrony Państwa, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Biura Ochrony Rządu, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celnej i Służby Celno-Skarbowej oraz ich rodzin (Dz. U. poz. 2359), które weszło w życie 1 stycznia 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-11-25 do 2023-03-09

1. Rozporządzenie stosuje się do:

1) pracowników wymienionych wart. 1 ust. 1 pkt 8a, 12 i 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,

2) pracowników zatrudnionych w:

a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,

b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,

c) [1] (uchylona)

d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych,

e) Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,

ea) Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich,

f) jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej,

g) Zakładzie Emerytalno-Rentowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych,

3) strażników Państwowej Straży Rybackiej,

4) przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej, zastępców przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej,

5) Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego,

6) Koordynatora do spraw negocjacji przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki

– zwanych dalej „pracownikami”.

2. Rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;

2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 189, poz. 1471);

3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577, z późn. zm.2)).

[1] § 1 ust. 1 pkt 2 lit. c) uchylona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 września 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. poz. 2075). Zmiana weszła w życie 25 listopada 2020 r.

Na podstawie § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 września 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. poz. 2075) § 1 ust. 1 pkt 2 lit. c) uchylona ww. rozporządzeniem ma zastosowanie do ustalania miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek, należnych od 1 stycznia 2020 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-02-06 do 2020-11-24

1. Rozporządzenie stosuje się do:

1) pracowników wymienionych wart. 1 ust. 1 pkt 8a, 12 i 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,

2) pracowników zatrudnionych w:

a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,

b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,

c) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,

d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych,

e) Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,

ea) Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich,

f) jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej,

g) Zakładzie Emerytalno-Rentowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych,

3) strażników Państwowej Straży Rybackiej,

4) przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej, zastępców przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej,

5) [1] Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego,

6) [2] Koordynatora do spraw negocjacji przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki

– zwanych dalej „pracownikami”.

2. Rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;

2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 189, poz. 1471);

3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577, z późn. zm.2)).

[1] § 1 ust. 1 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 stycznia 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. poz. 179). Zmiana weszła w życie 6 lutego 2018 r.

[2] § 1 ust. 1 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 stycznia 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. poz. 179). Zmiana weszła w życie 6 lutego 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-01-06 do 2018-02-05

1. Rozporządzenie stosuje się do:

1) pracowników wymienionych wart. 1 ust. 1 pkt 8a, 12 i 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,

2) pracowników zatrudnionych w:

a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,

b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,

c) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,

d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych,

e) Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,

ea) Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich,

f) jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej,

g) Zakładzie Emerytalno-Rentowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych,

3) strażników Państwowej Straży Rybackiej,

4) [1] przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej, zastępców przewodniczącego Centralnej Morskiej Komisji Egzaminacyjnej

– zwanych dalej „pracownikami”.

2. Rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;

2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 189, poz. 1471);

3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577, z późn. zm.2)).

[1] § 1 ust. 1 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2016 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. z 2017 r., poz. 39). Zmiana weszła w życie 6 stycznia 2017 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-02-28 do 2017-01-05

1. Rozporządzenie stosuje się do:

1) pracowników wymienionych wart. 1 ust. 1 pkt 8a, 12 i 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,

2) pracowników zatrudnionych w:

a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,

b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,

c) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,

d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych,

e) Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,

ea) Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich,

f) jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej,

g) [1] Zakładzie Emerytalno-Rentowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych,

3) strażników Państwowej Straży Rybackiej

– zwanych dalej „pracownikami”.

2. Rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;

2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 189, poz. 1471);

3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577, z późn. zm.2)).

[1] § 1 ust. 1 pkt 2 lit. g) dodana przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. poz. 241). Zmiana weszła w życie 28 lutego 2015 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-12-12 do 2015-02-27

1. Rozporządzenie stosuje się do:

1) pracowników wymienionych wart. 1 ust. 1 pkt 8a, 12 i 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,

2) pracowników zatrudnionych w:

a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,

b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,

c) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,

d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych,

e) Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,

ea) [1] Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich,

f) jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej,

3) strażników Państwowej Straży Rybackiej

– zwanych dalej „pracownikami”.

2. Rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;

2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 189, poz. 1471);

3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577, z późn. zm.2)).

[1] § 1 ust. 1 pkt 2 lit. ea) dodana przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2012 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. poz. 1403). Zmiana weszła w życie 12 grudnia 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2012-01-01 do 2012-12-11

1. Rozporządzenie stosuje się do:

1) pracowników wymienionych wart. 1 ust. 1 pkt 8a, 12 i 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,

2) pracowników zatrudnionych w:

a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,

b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,

c) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,

d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych,

e) Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,

f) [1] jednostkach organizacyjnych Służby Więziennej,

3) strażników Państwowej Straży Rybackiej

– zwanych dalej „pracownikami”.

2. Rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;

2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 189, poz. 1471);

3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577, z późn. zm.2)).

[1] § 1 ust. 1 pkt 2 lit. f) dodana przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 września 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 206, poz. 1214). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2012 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-03-01 do 2011-12-31

1. Rozporządzenie stosuje się do:

1) pracowników wymienionych wart. 1 ust. 1 pkt 8a, 12 i 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,

2) pracowników zatrudnionych w:

a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,

b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,

c) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,

d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych,

e) Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych,

3) strażników Państwowej Straży Rybackiej

– zwanych dalej „pracownikami”.

2. Rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;

2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 189, poz. 1471);

3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577, z późn. zm.2)).