Wersja obowiązująca od 2023-01-30 (Dz.U.2023.197 tekst jednolity)
[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:
1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych;
2) świetlica;
3) stołówka;
4) pokoje do prowadzenia terapii;
5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;
6) gabinet zabiegowy;
7) pokoje i sanitariaty dla personelu.
1a. Ośrodek posiada oddziały zamiejscowe spełniające wymagania ogólnoprzestrzenne, sanitarne i instalacyjne określone w ust. 6.
2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.
3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:
1) (uchylony);
2) (uchylony);
3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;
4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:
1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;
2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:
1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;
2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;
3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.
6. W oddziałach zamiejscowych, o których mowa w ust. 1a, znajdują się:
1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych, które są wyposażone w:
a) łóżka z dostępem co najmniej z dwóch stron, jednej dłuższej i jednej krótszej,
b) kamerę włączoną przez 24 godziny, z której obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru,
c) szafkę ubraniową, stolik oraz krzesło,
d) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;
2) świetlica, stołówka, pokoje do prowadzenia terapii, pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi, gabinet zabiegowy połączony z dyżurką pielęgniarską, które są wyposażone w:
a) jedną lub w więcej kamer włączonych w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru,
b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;
3) pokoje i sanitariaty dla personelu, które są wyposażone w:
a) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel,
b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą.
Wersja obowiązująca od 2023-01-30 (Dz.U.2023.197 tekst jednolity)
[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:
1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych;
2) świetlica;
3) stołówka;
4) pokoje do prowadzenia terapii;
5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;
6) gabinet zabiegowy;
7) pokoje i sanitariaty dla personelu.
1a. Ośrodek posiada oddziały zamiejscowe spełniające wymagania ogólnoprzestrzenne, sanitarne i instalacyjne określone w ust. 6.
2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.
3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:
1) (uchylony);
2) (uchylony);
3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;
4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:
1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;
2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:
1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;
2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;
3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.
6. W oddziałach zamiejscowych, o których mowa w ust. 1a, znajdują się:
1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych, które są wyposażone w:
a) łóżka z dostępem co najmniej z dwóch stron, jednej dłuższej i jednej krótszej,
b) kamerę włączoną przez 24 godziny, z której obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru,
c) szafkę ubraniową, stolik oraz krzesło,
d) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;
2) świetlica, stołówka, pokoje do prowadzenia terapii, pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi, gabinet zabiegowy połączony z dyżurką pielęgniarską, które są wyposażone w:
a) jedną lub w więcej kamer włączonych w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru,
b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;
3) pokoje i sanitariaty dla personelu, które są wyposażone w:
a) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel,
b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-02-11 do 2023-01-29
[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:
1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych;
2) świetlica;
3) stołówka;
4) pokoje do prowadzenia terapii;
5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;
6) gabinet zabiegowy;
7) pokoje i sanitariaty dla personelu.
1a. [2] Ośrodek posiada oddziały zamiejscowe spełniające wymagania ogólnoprzestrzenne, sanitarne i instalacyjne określone w ust. 6.
2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.
3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:
1) (uchylony);
2) (uchylony);
3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;
4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:
1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;
2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:
1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;
2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;
3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.
6. [3] W oddziałach zamiejscowych, o których mowa w ust. 1a, znajdują się:
1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych, które są wyposażone w:
a) łóżka z dostępem co najmniej z dwóch stron, jednej dłuższej i jednej krótszej,
b) kamerę włączoną przez 24 godziny, z której obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru,
c) szafkę ubraniową, stolik oraz krzesło,
d) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;
2) świetlica, stołówka, pokoje do prowadzenia terapii, pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi, gabinet zabiegowy połączony z dyżurką pielęgniarską, które są wyposażone w:
a) jedną lub w więcej kamer włączonych w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru,
b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;
3) pokoje i sanitariaty dla personelu, które są wyposażone w:
a) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel,
b) okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą.
[2] § 3 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 192). Zmiana weszła w życie 11 lutego 2022 r.
[3] § 3 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 192). Zmiana weszła w życie 11 lutego 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-01-28 do 2022-02-10 (Dz.U.2020.137 tekst jednolity)
[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:
1) sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych;
2) świetlica;
3) stołówka;
4) pokoje do prowadzenia terapii;
5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;
6) gabinet zabiegowy;
7) pokoje i sanitariaty dla personelu.
2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.
3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:
1) (uchylony);
2) (uchylony);
3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;
4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:
1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;
2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:
1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;
2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;
3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-09-22 do 2020-01-27
[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:
1) sale łóżkowe [1] , przeznaczone dla osób umieszczonych;
2) świetlica;
3) stołówka;
4) pokoje do prowadzenia terapii;
5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;
6) gabinet zabiegowy;
7) pokoje i sanitariaty dla personelu.
2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.
3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:
1) [2] (uchylony)
2) [3] (uchylony)
3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;
4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2‒6, są wyposażone w:
1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;
2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:
1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;
2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;
3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.
[1] § 3 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 3 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 1734). Zmiana weszła w życie 22 września 2018 r.
[2] § 3 ust. 3 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 3 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 1734). Zmiana weszła w życie 22 września 2018 r.
[3] § 3 ust. 3 pkt 2 uchylony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 3 września 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 1734). Zmiana weszła w życie 22 września 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-09-15 do 2018-09-21 (Dz.U.2016.1480 tekst jednolity)
[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:
1) sale, nie większe niż 2-osobowe, przeznaczone dla osób umieszczonych;
2) świetlica;
3) stołówka;
4) pokoje do prowadzenia terapii;
5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;
6) gabinet zabiegowy;
7) pokoje i sanitariaty dla personelu.
2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.
3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:
1) węzeł sanitarny z systemem czujników ruchu połączonych z dyżurką pielęgniarską i stanowiskiem podglądu i dozoru prowadzonego przez pracowników służby ochrony oraz oddzielony od sali ścianami działowymi murowanymi, uniemożliwiającymi podgląd z korytarza, składający się z wykonanych ze stali nierdzewnej:
a) muszli klozetowej,
b) umywalki wyposażonej w kran z litego metalu uruchamianego fotokomórką,
c) natrysku (prysznica);
2) łóżko przymocowane trwale do podłogi, pozwalające na dostęp z trzech stron, w tym dwóch dłuższych, i dające możliwość zastosowania przymusu bezpośredniego w postaci izolacji oraz założenia pasów obezwładniających lub kaftana bezpieczeństwa;
3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;
4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2‒6, są wyposażone w:
1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;
2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:
1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;
2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;
3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-09-11 do 2016-09-14
[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:
1) [1] sale, nie większe niż 2-osobowe, przeznaczone dla osób umieszczonych;
2) świetlica;
3) stołówka;
4) pokoje do prowadzenia terapii;
5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;
6) gabinet zabiegowy;
7) pokoje i sanitariaty dla personelu.
2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.
3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:
1) węzeł sanitarny z systemem czujników ruchu połączonych z dyżurką pielęgniarską i stanowiskiem podglądu i dozoru prowadzonego przez pracowników służby ochrony oraz oddzielony od sali ścianami działowymi murowanymi, uniemożliwiającymi podgląd z korytarza, składający się z wykonanych ze stali nierdzewnej:
a) muszli klozetowej,
b) umywalki wyposażonej w kran z litego metalu uruchamianego fotokomórką,
c) natrysku (prysznica);
2) łóżko przymocowane trwale do podłogi, pozwalające na dostęp z trzech stron, w tym dwóch dłuższych, i dające możliwość zastosowania przymusu bezpośredniego w postaci izolacji oraz założenia pasów obezwładniających lub kaftana bezpieczeństwa;
3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;
4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:
1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;
2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:
1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;
2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;
3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.
[1] § 3 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 2 września 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Krajowego Ośrodka Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym (Dz.U. poz. 1347). Zmiana weszła w życie 11 września 2015 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-01-22 do 2015-09-10
[Pomieszczenia Ośrodka] 1. W Ośrodku znajdują się:
1) sale jednoosobowe przeznaczone dla osób umieszczonych;
2) świetlica;
3) stołówka;
4) pokoje do prowadzenia terapii;
5) pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;
6) gabinet zabiegowy;
7) pokoje i sanitariaty dla personelu.
2. Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.
3. Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:
1) węzeł sanitarny z systemem czujników ruchu połączonych z dyżurką pielęgniarską i stanowiskiem podglądu i dozoru prowadzonego przez pracowników służby ochrony oraz oddzielony od sali ścianami działowymi murowanymi, uniemożliwiającymi podgląd z korytarza, składający się z wykonanych ze stali nierdzewnej:
a) muszli klozetowej,
b) umywalki wyposażonej w kran z litego metalu uruchamianego fotokomórką,
c) natrysku (prysznica);
2) łóżko przymocowane trwale do podłogi, pozwalające na dostęp z trzech stron, w tym dwóch dłuższych, i dające możliwość zastosowania przymusu bezpośredniego w postaci izolacji oraz założenia pasów obezwładniających lub kaftana bezpieczeństwa;
3) dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;
4) szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
5) jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
4. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2–6, są wyposażone w:
1) jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;
2) niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
3) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
5. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:
1) meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;
2) okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;
3) urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.