Wersja obowiązująca od 2023-01-26 (Dz.U.2023.179 tekst jednolity)
[Projekt edukacyjny] 1. W ogólnokształcącej szkole sztuk pięknych projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje:
1) wybór tematu projektu edukacyjnego;
2) określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
3) wykonanie zaplanowanych działań;
4) publiczną prezentację przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
5) podsumowanie pracy uczniów nad projektem edukacyjnym.
2. Zakres projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub w podstawie programowej lub wykraczać poza te treści.
3. Dyrektor ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, ustala:
1) zadania nauczyciela, o którym mowa w ust. 1;
2) czas realizacji projektu edukacyjnego;
3) termin oraz sposób prezentacji przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
4) sposób podsumowania pracy uczniów nad projektem edukacyjnym;
5) inne elementy istotne dla prawidłowej realizacji projektu edukacyjnego.
4. Wychowawca klasy informuje uczniów i ich rodziców na początku roku szkolnego, w którym uczniowie rozpoczną realizację projektu edukacyjnego, o warunkach realizacji projektu, o których mowa w ust. 3.
5. Informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dyplomie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych.
6. W przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego, o którym mowa w art. 44p ust. 2 [3] ustawy, na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dyplomie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
7. Udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego uwzględnia się w kryteriach oceniania zachowania ucznia zawartych w ocenianiu wewnątrzszkolnym.
[3] Uchylony przez art. 15 pkt 63 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60, z późn. zm.), która weszła w życie 1 września 2017 r.
Wersja obowiązująca od 2023-01-26 (Dz.U.2023.179 tekst jednolity)
[Projekt edukacyjny] 1. W ogólnokształcącej szkole sztuk pięknych projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje:
1) wybór tematu projektu edukacyjnego;
2) określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
3) wykonanie zaplanowanych działań;
4) publiczną prezentację przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
5) podsumowanie pracy uczniów nad projektem edukacyjnym.
2. Zakres projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub w podstawie programowej lub wykraczać poza te treści.
3. Dyrektor ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, ustala:
1) zadania nauczyciela, o którym mowa w ust. 1;
2) czas realizacji projektu edukacyjnego;
3) termin oraz sposób prezentacji przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
4) sposób podsumowania pracy uczniów nad projektem edukacyjnym;
5) inne elementy istotne dla prawidłowej realizacji projektu edukacyjnego.
4. Wychowawca klasy informuje uczniów i ich rodziców na początku roku szkolnego, w którym uczniowie rozpoczną realizację projektu edukacyjnego, o warunkach realizacji projektu, o których mowa w ust. 3.
5. Informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dyplomie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych.
6. W przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego, o którym mowa w art. 44p ust. 2 [3] ustawy, na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dyplomie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
7. Udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego uwzględnia się w kryteriach oceniania zachowania ucznia zawartych w ocenianiu wewnątrzszkolnym.
[3] Uchylony przez art. 15 pkt 63 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60, z późn. zm.), która weszła w życie 1 września 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-06-07 do 2023-01-25 (Dz.U.2021.1016 tekst jednolity)
[Projekt edukacyjny] 1. W ogólnokształcącej szkole sztuk pięknych projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje:
1) wybór tematu projektu edukacyjnego;
2) określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
3) wykonanie zaplanowanych działań;
4) publiczną prezentację przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
5) podsumowanie pracy uczniów nad projektem edukacyjnym.
2. Zakres projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub w podstawie programowej lub wykraczać poza te treści.
3. Dyrektor ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, ustala:
1) zadania nauczyciela, o którym mowa w ust. 1;
2) czas realizacji projektu edukacyjnego;
3) termin oraz sposób prezentacji przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
4) sposób podsumowania pracy uczniów nad projektem edukacyjnym;
5) inne elementy istotne dla prawidłowej realizacji projektu edukacyjnego.
4. Wychowawca klasy informuje uczniów i ich rodziców na początku roku szkolnego, w którym uczniowie rozpoczną realizację projektu edukacyjnego, o warunkach realizacji projektu, o których mowa w ust. 3.
5. Informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dyplomie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych.
6. W przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego, o którym mowa w art. 44p ust. 2 [3] ustawy, na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dyplomie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
7. Udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego uwzględnia się w kryteriach oceniania zachowania ucznia zawartych w ocenianiu wewnątrzszkolnym.
[3] Uchylony przez art. 15 pkt 63 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60, z późn. zm.), która weszła w życie 1 września 2017 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-05-30 do 2021-06-06
[Projekt edukacyjny] 1. W ogólnokształcącej szkole sztuk pięknych projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje: [17]
1) wybór tematu projektu edukacyjnego;
2) określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
3) wykonanie zaplanowanych działań;
4) publiczną prezentację przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
5) podsumowanie pracy uczniów nad projektem edukacyjnym.
2. Zakres projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub w podstawie programowej lub wykraczać poza te treści.
3. Dyrektor ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych [18] , po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, ustala:
1) zadania nauczyciela, o którym mowa w ust. 1;
2) czas realizacji projektu edukacyjnego;
3) termin oraz sposób prezentacji przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
4) sposób podsumowania pracy uczniów nad projektem edukacyjnym;
5) inne elementy istotne dla prawidłowej realizacji projektu edukacyjnego.
4. Wychowawca klasy informuje uczniów i ich rodziców na początku roku szkolnego, w którym uczniowie rozpoczną realizację projektu edukacyjnego, o warunkach realizacji projektu, o których mowa w ust. 3.
5. [19] Informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dyplomie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych.
6. [20] W przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego, o którym mowa w art. 44p ust. 2 ustawy, na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i dyplomie ukończenia ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
7. Udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego uwzględnia się w kryteriach oceniania zachowania ucznia zawartych w ocenianiu wewnątrzszkolnym.
[17] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 16 maja 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 1024). Zmiana weszła w życie 30 maja 2018 r.
[18] § 5 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 16 maja 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 1024). Zmiana weszła w życie 30 maja 2018 r.
[19] § 5 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 16 maja 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 1024). Zmiana weszła w życie 30 maja 2018 r.
[20] § 5 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 16 maja 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w publicznych szkołach artystycznych (Dz.U. poz. 1024). Zmiana weszła w życie 30 maja 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-09-01 do 2018-05-29
[Projekt edukacyjny] 1. W szkole artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie gimnazjum projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje:
1) wybór tematu projektu edukacyjnego;
2) określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
3) wykonanie zaplanowanych działań;
4) publiczną prezentację przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
5) podsumowanie pracy uczniów nad projektem edukacyjnym.
2. Zakres projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub w podstawie programowej lub wykraczać poza te treści.
3. Dyrektor szkoły artystycznej, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, ustala:
1) zadania nauczyciela, o którym mowa w ust. 1;
2) czas realizacji projektu edukacyjnego;
3) termin oraz sposób prezentacji przez uczniów rezultatów projektu edukacyjnego;
4) sposób podsumowania pracy uczniów nad projektem edukacyjnym;
5) inne elementy istotne dla prawidłowej realizacji projektu edukacyjnego.
4. Wychowawca klasy informuje uczniów i ich rodziców na początku roku szkolnego, w którym uczniowie rozpoczną realizację projektu edukacyjnego, o warunkach realizacji projektu, o których mowa w ust. 3.
5. Informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wpisuje się na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia szkoły artystycznej i dyplomie ukończenia szkoły artystycznej.
6. W przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego, o którym mowa w art. 44p ust. 2 ustawy, na świadectwie szkolnym promocyjnym, świadectwie ukończenia szkoły artystycznej i dyplomie ukończenia szkoły artystycznej w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu wpisuje się „zwolniony” albo „zwolniona”.
7. Udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego uwzględnia się w kryteriach oceniania zachowania ucznia zawartych w ocenianiu wewnątrzszkolnym.