Wersja obowiązująca od 2023-01-13 (Dz.U.2023.106 tekst jednolity)
[Okoliczności uzasadniające przedłużenie czasu służby] 1. Okolicznościami uzasadniającymi przedłużenie czasu służby ponad wymiar określony w art. 81 ust. 2 ustawy, w tym przedłużenie czasu służby w ramach wymiaru czasu służby obowiązującego funkcjonariusza, są:
1) realizowanie rozpoczętych lub niecierpiących zwłoki czynności związanych z pełnieniem służby ochronnej, prowadzenie działań ochronnych, czynności z zakresu rozpoznania pirotechniczno-radiologicznego, czynności administracyjno-porządkowych lub operacyjno-rozpoznawczych;
2) zapewnienie ciągłości służby na tych stanowiskach, na których jest wymagane utrzymanie pełnienia służby w sposób ciągły;
3) realizowanie innych rozpoczętych czynności służbowych, które nie mogą być przerwane bez istotnego uszczerbku dla realizacji zadań służbowych.
2. (uchylony).
3. Decyzję o przedłużeniu czasu służby ponad wymiar określony w art. 81 ust. 2 ustawy podejmuje bezpośredni przełożony funkcjonariusza lub osoba pełniąca służbę dyżurną, za zgodą kierownika komórki organizacyjnej Służby Ochrony Państwa.
Wersja obowiązująca od 2023-01-13 (Dz.U.2023.106 tekst jednolity)
[Okoliczności uzasadniające przedłużenie czasu służby] 1. Okolicznościami uzasadniającymi przedłużenie czasu służby ponad wymiar określony w art. 81 ust. 2 ustawy, w tym przedłużenie czasu służby w ramach wymiaru czasu służby obowiązującego funkcjonariusza, są:
1) realizowanie rozpoczętych lub niecierpiących zwłoki czynności związanych z pełnieniem służby ochronnej, prowadzenie działań ochronnych, czynności z zakresu rozpoznania pirotechniczno-radiologicznego, czynności administracyjno-porządkowych lub operacyjno-rozpoznawczych;
2) zapewnienie ciągłości służby na tych stanowiskach, na których jest wymagane utrzymanie pełnienia służby w sposób ciągły;
3) realizowanie innych rozpoczętych czynności służbowych, które nie mogą być przerwane bez istotnego uszczerbku dla realizacji zadań służbowych.
2. (uchylony).
3. Decyzję o przedłużeniu czasu służby ponad wymiar określony w art. 81 ust. 2 ustawy podejmuje bezpośredni przełożony funkcjonariusza lub osoba pełniąca służbę dyżurną, za zgodą kierownika komórki organizacyjnej Służby Ochrony Państwa.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-07-15 do 2023-01-12
[Okoliczności uzasadniające przedłużenie czasu służby ] 1. Okolicznościami uzasadniającymi przedłużenie czasu służby ponad wymiar określony w art. 81 ust. 2 ustawy, w tym przedłużenie czasu służby w ramach wymiaru czasu służby obowiązującego funkcjonariusza, są:
1) realizowanie rozpoczętych lub niecierpiących zwłoki czynności związanych z pełnieniem służby ochronnej, prowadzenie działań ochronnych, czynności z zakresu rozpoznania pirotechniczno-radiologicznego, czynności administracyjno-porządkowych lub operacyjno-rozpoznawczych;
2) zapewnienie ciągłości służby na tych stanowiskach, na których jest wymagane utrzymanie pełnienia służby w sposób ciągły;
3) realizowanie innych rozpoczętych czynności służbowych, które nie mogą być przerwane bez istotnego uszczerbku dla realizacji zadań służbowych.
2. [1] (uchylony)
3. Decyzję o przedłużeniu czasu służby ponad wymiar określony w art. 81 ust. 2 ustawy podejmuje bezpośredni przełożony funkcjonariusza lub osoba pełniąca służbę dyżurną, za zgodą kierownika komórki organizacyjnej Służby Ochrony Państwa.
[1] § 9 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rozkładu czasu służby funkcjonariuszy Służby Ochrony Państwa (Dz.U. poz. 1140). Zmiana weszła w życie 15 lipca 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-10-10 do 2020-07-14
[Okoliczności uzasadniające przedłużenie czasu służby] 1. Okolicznościami uzasadniającymi przedłużenie czasu służby ponad wymiar określony w art. 81 ust. 2 ustawy, w tym przedłużenie czasu służby w ramach wymiaru czasu służby obowiązującego funkcjonariusza, są:
1) realizowanie rozpoczętych lub niecierpiących zwłoki czynności związanych z pełnieniem służby ochronnej, prowadzenie działań ochronnych, czynności z zakresu rozpoznania pirotechniczno-radiologicznego, czynności administracyjno-porządkowych lub operacyjno-rozpoznawczych;
2) zapewnienie ciągłości służby na tych stanowiskach, na których jest wymagane utrzymanie pełnienia służby w sposób ciągły;
3) realizowanie innych rozpoczętych czynności służbowych, które nie mogą być przerwane bez istotnego uszczerbku dla realizacji zadań służbowych.
2. Przedłużenie czasu służby funkcjonariusza ponad wymiar określony w art. 81 ust. 2 ustawy nie może spowodować przekroczenia przeciętnego 48-godzinnego tygodniowego wymiaru czasu służby w przyjętym okresie rozliczeniowym.
3. Decyzję o przedłużeniu czasu służby ponad wymiar określony w art. 81 ust. 2 ustawy podejmuje bezpośredni przełożony funkcjonariusza lub osoba pełniąca służbę dyżurną, za zgodą kierownika komórki organizacyjnej Służby Ochrony Państwa.