Wersja obowiązująca od 2022.11.24     (Dz.U.2022.2424 tekst jednolity)

§ 11. [Dodatek lotniczy] 1. Funkcjonariusze wykonujący zadania na statkach powietrznych Straży Granicznej w składzie załogi statku powietrznego lub zadania związane z bezpośrednią obsługą statków powietrznych otrzymują dodatek lotniczy.

2. Dodatek lotniczy przyznaje się, na wniosek właściwego przełożonego, w wysokości wynoszącej miesięcznie do:

1) 1,8 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 2000 godzin lotu, w tym co najmniej 1000 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

2) 1,6 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1500 godzin lotu, w tym co najmniej 700 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

3) 1,4 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1000 godzin lotu, w tym co najmniej 500 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

4) 1,2 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 500 godzin lotu, w tym co najmniej 300 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

5) 1,0 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 350 godzin lotu, w tym co najmniej 100 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

6) 0,8 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach do 350 godzin lotu;

7) 0,6 kwoty bazowej – mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu.

3. Funkcjonariusz uprawniony do dodatku lotniczego może otrzymać dodatek lotniczy tylko w jednej z wysokości określonych w ust. 2.

4. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

5. Pilotowi wykonującemu zadania na śmigłowcach z wykorzystaniem gogli noktowizyjnych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.

6. Pilotowi posiadającemu ważne uprawnienia i wykonującemu zadania na samolotach zgodnie z przepisami wykonywania lotów według wskazań przyrządów (IFR) zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.

7. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych w charakterze instruktora, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

8. Pilotowi wykonującemu zadania w charakterze dowódcy załogi na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

9. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu wykonującemu zadania na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

10. Operatorowi systemów pokładowych wykonującemu zadania mechanika lotniczego przy bezpośredniej obsłudze statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

11. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty w charakterze operatora systemów pokładowych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

12. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze systemu obserwacji lotniczej lub systemu radarowego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

13. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze pokładowego urządzenia dźwigowego lub stanowiska do zrzutu tratw ratowniczych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

14. Pilotowi posiadającemu uprawnienia pilota liniowego zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

15. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu posiadającemu uprawnienia inżyniera obsługi hangarowej zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

16. Funkcjonariusz nabywa prawo do przyznania jednorazowego dodatku lotniczego z dniem, w którym osiągnął pięcioletni staż służby w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej. Warunkiem przyznania tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego przyznania, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną. Jednorazowy dodatek lotniczy przysługuje w wysokości 300% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek.

17. Za każdy kolejny pełny rok służby pełnionej w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej po osiągnięciu pięcioletniego stażu, o którym mowa w ust. 16 zdanie pierwsze, jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16, ulega zwiększeniu o 20% kwoty przyznanego dodatku lotniczego, nie więcej jednak niż do wysokości 600% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek. Warunkiem zwiększenia tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego zwiększenia, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną.

18. Jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16 i 17, przyznaje się po zakończeniu roku kalendarzowego.

19. Funkcjonariusz wchodzący w skład załogi statku powietrznego Straży Granicznej zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty zawieszenia w lotach. Komendant Główny Straży Granicznej może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.

Wersja obowiązująca od 2022.11.24     (Dz.U.2022.2424 tekst jednolity)

§ 11. [Dodatek lotniczy] 1. Funkcjonariusze wykonujący zadania na statkach powietrznych Straży Granicznej w składzie załogi statku powietrznego lub zadania związane z bezpośrednią obsługą statków powietrznych otrzymują dodatek lotniczy.

2. Dodatek lotniczy przyznaje się, na wniosek właściwego przełożonego, w wysokości wynoszącej miesięcznie do:

1) 1,8 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 2000 godzin lotu, w tym co najmniej 1000 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

2) 1,6 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1500 godzin lotu, w tym co najmniej 700 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

3) 1,4 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1000 godzin lotu, w tym co najmniej 500 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

4) 1,2 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 500 godzin lotu, w tym co najmniej 300 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

5) 1,0 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 350 godzin lotu, w tym co najmniej 100 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

6) 0,8 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach do 350 godzin lotu;

7) 0,6 kwoty bazowej – mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu.

3. Funkcjonariusz uprawniony do dodatku lotniczego może otrzymać dodatek lotniczy tylko w jednej z wysokości określonych w ust. 2.

4. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

5. Pilotowi wykonującemu zadania na śmigłowcach z wykorzystaniem gogli noktowizyjnych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.

6. Pilotowi posiadającemu ważne uprawnienia i wykonującemu zadania na samolotach zgodnie z przepisami wykonywania lotów według wskazań przyrządów (IFR) zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.

7. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych w charakterze instruktora, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

8. Pilotowi wykonującemu zadania w charakterze dowódcy załogi na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

9. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu wykonującemu zadania na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

10. Operatorowi systemów pokładowych wykonującemu zadania mechanika lotniczego przy bezpośredniej obsłudze statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

11. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty w charakterze operatora systemów pokładowych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

12. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze systemu obserwacji lotniczej lub systemu radarowego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

13. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze pokładowego urządzenia dźwigowego lub stanowiska do zrzutu tratw ratowniczych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

14. Pilotowi posiadającemu uprawnienia pilota liniowego zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

15. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu posiadającemu uprawnienia inżyniera obsługi hangarowej zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

16. Funkcjonariusz nabywa prawo do przyznania jednorazowego dodatku lotniczego z dniem, w którym osiągnął pięcioletni staż służby w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej. Warunkiem przyznania tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego przyznania, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną. Jednorazowy dodatek lotniczy przysługuje w wysokości 300% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek.

17. Za każdy kolejny pełny rok służby pełnionej w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej po osiągnięciu pięcioletniego stażu, o którym mowa w ust. 16 zdanie pierwsze, jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16, ulega zwiększeniu o 20% kwoty przyznanego dodatku lotniczego, nie więcej jednak niż do wysokości 600% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek. Warunkiem zwiększenia tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego zwiększenia, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną.

18. Jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16 i 17, przyznaje się po zakończeniu roku kalendarzowego.

19. Funkcjonariusz wchodzący w skład załogi statku powietrznego Straży Granicznej zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty zawieszenia w lotach. Komendant Główny Straży Granicznej może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.07.20 do 2022.11.23

§ 11. [Dodatek lotniczy]  [1] 1. Funkcjonariusze wykonujący zadania na statkach powietrznych Straży Granicznej w składzie załogi statku powietrznego lub zadania związane z bezpośrednią obsługą statków powietrznych otrzymują dodatek lotniczy.

2. Dodatek lotniczy przyznaje się, na wniosek właściwego przełożonego, w wysokości wynoszącej miesięcznie do:

1) 1,8 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 2000 godzin lotu, w tym co najmniej 1000 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

2) 1,6 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1500 godzin lotu, w tym co najmniej 700 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

3) 1,4 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 1000 godzin lotu, w tym co najmniej 500 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

4) 1,2 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 500 godzin lotu, w tym co najmniej 300 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

5) 1,0 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach powyżej 350 godzin lotu, w tym co najmniej 100 godzin lotu w Straży Granicznej w charakterze pilota dowódcy załogi;

6) 0,8 kwoty bazowej – pilotowi posiadającemu nalot ogólny na śmigłowcach lub samolotach do 350 godzin lotu;

7) 0,6 kwoty bazowej – mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu.

3. Funkcjonariusz uprawniony do dodatku lotniczego może otrzymać dodatek lotniczy tylko w jednej z wysokości określonych w ust. 2.

4. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

5. Pilotowi wykonującemu zadania na śmigłowcach z wykorzystaniem gogli noktowizyjnych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.

6. Pilotowi posiadającemu ważne uprawnienia i wykonującemu zadania na samolotach zgodnie z przepisami wykonywania lotów według wskazań przyrządów (IFR) zwiększa się dodatek lotniczy o 0,4 kwoty bazowej.

7. Funkcjonariuszowi wykonującemu zadania na statkach powietrznych w charakterze instruktora, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

8. Pilotowi wykonującemu zadania w charakterze dowódcy załogi na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

9. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu wykonującemu zadania na więcej niż jednym typie statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

10. Operatorowi systemów pokładowych wykonującemu zadania mechanika lotniczego przy bezpośredniej obsłudze statku powietrznego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

11. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty w charakterze operatora systemów pokładowych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

12. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze systemu obserwacji lotniczej lub systemu radarowego, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

13. Mechanikowi lotniczemu lub technikowi pokładowemu wykonującemu loty przy obsłudze pokładowego urządzenia dźwigowego lub stanowiska do zrzutu tratw ratowniczych, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, zwiększa się dodatek lotniczy o 0,2 kwoty bazowej.

14. Pilotowi posiadającemu uprawnienia pilota liniowego zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

15. Mechanikowi lotniczemu, operatorowi systemów pokładowych lub technikowi pokładowemu posiadającemu uprawnienia inżyniera obsługi hangarowej zwiększa się dodatek lotniczy o 0,3 kwoty bazowej.

16. Funkcjonariusz nabywa prawo do przyznania jednorazowego dodatku lotniczego z dniem, w którym osiągnął pięcioletni staż służby w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej. Warunkiem przyznania tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego przyznania, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną. Jednorazowy dodatek lotniczy przysługuje w wysokości 300% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek.

17. Za każdy kolejny pełny rok służby pełnionej w składzie załogi statku powietrznego Straży Granicznej po osiągnięciu pięcioletniego stażu, o którym mowa w ust. 16 zdanie pierwsze, jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16, ulega zwiększeniu o 20% kwoty przyznanego dodatku lotniczego, nie więcej jednak niż do wysokości 600% przyznanego dodatku lotniczego określonego na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który funkcjonariuszowi jest przyznawany ten dodatek. Warunkiem zwiększenia tego dodatku jest wykonanie w roku kalendarzowym, w którym funkcjonariusz nabył prawo do jego zwiększenia, lotów w wymiarze nie niższym niż 40 godzin na statkach powietrznych, symulatorach lotu lub urządzeniach treningowych wykorzystywanych przez Straż Graniczną.

18. Jednorazowy dodatek lotniczy, o którym mowa w ust. 16 i 17, przyznaje się po zakończeniu roku kalendarzowego.

19. Funkcjonariusz wchodzący w skład załogi statku powietrznego Straży Granicznej zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty zawieszenia w lotach. Komendant Główny Straży Granicznej może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.

[1] § 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 czerwca 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej (Dz.U. poz. 1404). Zmiana weszła w życie 20 lipca 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.01.27 do 2022.07.19

§ 11. [Dodatek lotniczy] [3] 1. Funkcjonariusze wykonujący zadania na statkach powietrznych Straży Granicznej:

1) w składzie personelu latającego związane z realizacją lotów,

2) w składzie personelu technicznego związane z bezpośrednią obsługą statków powietrznych Straży Granicznej

– otrzymują dodatek lotniczy.

2. Funkcjonariusze wchodzący w skład personelu latającego zawieszeni w lotach ze względów zdrowotnych mogą otrzymywać dodatek lotniczy przez okres do 12 miesięcy za zgodą Komendanta Głównego Straży Granicznej.

3. Dodatek lotniczy, na wniosek właściwego przełożonego, przyznaje się w wysokości wynoszącej miesięcznie do:

1) 1,10 kwoty bazowej – dla pilotów-instruktorów albo

2) 0,90 kwoty bazowej – dla pilotów, albo

3) 0,60 kwoty bazowej – dla pozostałego personelu latającego oraz dla personelu technicznego.

[3] § 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25 stycznia 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej (Dz.U. poz. 247). Zmiana weszła w życie 27 stycznia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.05.09 do 2018.01.26     (Dz.U.2017.897 tekst jednolity)

§ 11. [Dodatek lotniczy] 1. Funkcjonariusze wykonujący zadania na statkach powietrznych Straży Granicznej:

1) w składzie personelu latającego,

2) w składzie personelu technicznego, związane z bezpośrednią obsługą statków powietrznych Straży Granicznej

– otrzymują dodatek lotniczy.

2. Funkcjonariusze wchodzący w skład personelu latającego zawieszeni w lotach ze względów zdrowotnych mogą otrzymywać dodatek lotniczy przez okres do 12 miesięcy za zgodą Komendanta Głównego Straży Granicznej.

3. Dodatek lotniczy, na wniosek właściwego przełożonego, przyznaje się funkcjonariuszom, o których mowa w ust. 1:

1) pkt 1 – w wysokości wynoszącej miesięcznie do 0,60 kwoty bazowej;

2) pkt 2 – w wysokości wynoszącej miesięcznie do 0,30 kwoty bazowej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014.10.01 do 2017.05.08

[17] 1. Funkcjonariusze wykonujący zadania na statkach powietrznych Straży Granicznej:

1) w składzie personelu latającego,

2) w składzie personelu technicznego, związane z bezpośrednią obsługą statków powietrznych Straży Granicznej

– otrzymują dodatek lotniczy.

2. Funkcjonariusze wchodzący w skład personelu latającego zawieszeni w lotach ze względów zdrowotnych mogą otrzymywać dodatek lotniczy przez okres do 12 miesięcy za zgodą Komendanta Głównego Straży Granicznej.

3. Dodatek lotniczy, na wniosek właściwego przełożonego, przyznaje się funkcjonariuszom, o których mowa w ust. 1:

1) pkt 1 – w wysokości wynoszącej miesięcznie do 0,60 kwoty bazowej;

2) pkt 2 – w wysokości wynoszącej miesięcznie do 0,30 kwoty bazowej.

[17] § 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 10 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej (Dz.U. poz. 1233). Zmiana weszła w życie 1 października 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2009.02.28 do 2014.09.30

1. Funkcjonariusze, którzy pełnią służbę w składzie personelu latającego i wykonują loty, otrzymują miesięczny dodatek dla personelu latającego, ustalony przy zastosowaniu mnożników kwoty bazowej, których wysokość określa tabela stanowiąca załącznik nr 8 do rozporządzenia.

2. Funkcjonariusze wchodzący w skład personelu latającego zawieszeni w lotach ze względów zdrowotnych mogą otrzymywać dodatek dla personelu latającego:

1) przez okres 6 miesięcy od zawieszenia w lotach – na podstawie decyzji komendanta oddziału Straży Granicznej, w którym funkcjonariusz pełni służbę;

2) przez okres następnych 6 miesięcy – na podstawie decyzji komendanta oddziału Straży Granicznej, w którym funkcjonariusz pełni służbę, za zgodą Komendanta Głównego Straży Granicznej.

3. Funkcjonariusze wykonujący loty instruktorskie z personelem latającym, niezależnie od dodatku, o którym mowa w ust. 1, otrzymują dodatek instruktorski w wysokości miesięcznej ustalonej przy zastosowaniu mnożnika 0,10 kwoty bazowej.

4. Funkcjonariuszom wchodzącym w skład licencjonowanego personelu latającego, którzy w danym roku kalendarzowym wykonywali na statkach powietrznych Straży Granicznej co najmniej 40-godzinny nalot można przyznać jednorazowy dodatek w wysokości ustalonej przy zastosowaniu mnożnika do 2,00 kwoty bazowej.

5. Funkcjonariusze pełniący służbę przy bezpośredniej obsłudze statków powietrznych posiadający licencję mechanika obsługi wydaną przez Państwowy Nadzór Lotniczy otrzymują miesięczny dodatek dla bezpośredniej obsługi statków powietrznych w wysokości ustalonej przy zastosowaniu mnożnika kwoty bazowej:

1) 0,30 – w przypadku obsługiwania zgodnie z posiadanymi uprawnieniami jednego typu statków powietrznych;

2) 0,45 – w przypadku obsługiwania zgodnie z posiadanymi uprawnieniami więcej niż jednego typu statków powietrznych.

6. Funkcjonariusze pełniący służbę przy bezpośredniej obsłudze statków powietrznych nieposiadający licencji, o których mowa w ust. 5, otrzymują miesięczny dodatek dla bezpośredniej obsługi statków powietrznych w wysokości ustalonej przy zastosowaniu mnożnika 0,05 kwoty bazowej.

6a. [14] Funkcjonariusze wykonujący czynności związane z obsługą spadochronów ratowniczych używanych na statkach powietrznych Straży Granicznej, posiadający świadectwo kwalifikacji członka personelu lotniczego wydane przez Państwowy Nadzór Lotniczy, otrzymują miesięczny dodatek dla bezpośredniej obsługi statków powietrznych w wysokości ustalonej przy zastosowaniu mnożnika 0,15 kwoty bazowej.

7. Do przyznania dodatku dla personelu latającego, dodatku instruktorskiego i dodatku dla bezpośredniej obsługi statków powietrznych przepis § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.

[14] § 11 ust. 6a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej (Dz.U. Nr 24, poz. 150). Zmiana weszła w życie 28 lutego 2009 r.

Na podstawie § 7 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 lutego 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uposażenia zasadniczego oraz dodatków do uposażenia funkcjonariuszy Straży Granicznej (Dz.U. Nr 24, poz. 150) § 11 ust. 6a ma zastosowanie do uposażeń i dodatków do uposażeń funkcjonariuszy Straży Granicznej od 1 stycznia 2009 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008.02.29 do 2009.02.27

1. Funkcjonariusze, którzy pełnią służbę w składzie personelu latającego i wykonują loty, otrzymują miesięczny dodatek dla personelu latającego, ustalony przy zastosowaniu mnożników kwoty bazowej, których wysokość określa tabela stanowiąca załącznik nr 8 do rozporządzenia.

2. Funkcjonariusze wchodzący w skład personelu latającego zawieszeni w lotach ze względów zdrowotnych mogą otrzymywać dodatek dla personelu latającego:

1) przez okres 6 miesięcy od zawieszenia w lotach – na podstawie decyzji komendanta oddziału Straży Granicznej, w którym funkcjonariusz pełni służbę;

2) przez okres następnych 6 miesięcy – na podstawie decyzji komendanta oddziału Straży Granicznej, w którym funkcjonariusz pełni służbę, za zgodą Komendanta Głównego Straży Granicznej.

3. Funkcjonariusze wykonujący loty instruktorskie z personelem latającym, niezależnie od dodatku, o którym mowa w ust. 1, otrzymują dodatek instruktorski w wysokości miesięcznej ustalonej przy zastosowaniu mnożnika 0,10 kwoty bazowej.

4. Funkcjonariuszom wchodzącym w skład licencjonowanego personelu latającego, którzy w danym roku kalendarzowym wykonywali na statkach powietrznych Straży Granicznej co najmniej 40-godzinny nalot można przyznać jednorazowy dodatek w wysokości ustalonej przy zastosowaniu mnożnika do 2,00 kwoty bazowej.

5. Funkcjonariusze pełniący służbę przy bezpośredniej obsłudze statków powietrznych posiadający licencję mechanika obsługi wydaną przez Państwowy Nadzór Lotniczy otrzymują miesięczny dodatek dla bezpośredniej obsługi statków powietrznych w wysokości ustalonej przy zastosowaniu mnożnika kwoty bazowej:

1) 0,30 – w przypadku obsługiwania zgodnie z posiadanymi uprawnieniami jednego typu statków powietrznych;

2) 0,45 – w przypadku obsługiwania zgodnie z posiadanymi uprawnieniami więcej niż jednego typu statków powietrznych.

6. Funkcjonariusze pełniący służbę przy bezpośredniej obsłudze statków powietrznych nieposiadający licencji, o których mowa w ust. 5, otrzymują miesięczny dodatek dla bezpośredniej obsługi statków powietrznych w wysokości ustalonej przy zastosowaniu mnożnika 0,05 kwoty bazowej.

7. Do przyznania dodatku dla personelu latającego, dodatku instruktorskiego i dodatku dla bezpośredniej obsługi statków powietrznych przepis § 7 ust. 6 stosuje się odpowiednio.