Wersja obowiązująca od 2022-10-07 (Dz.U.2022.2059 tekst jednolity)
[Informacje przekazywane przez zakład ubezpieczeń do organu nadzoru] 1. Zakład ubezpieczeń przekazuje w formie pisemnej do organu nadzoru informację dotyczącą:
1) osoby uprawnionej do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu, podając:
a) jej imię i nazwisko oraz numer PESEL – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 2,
b) jej imię i nazwisko oraz numer paszportu, numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 3;
2) cofnięcia osobie wskazanej zgodnie z pkt 1 uprawnienia do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu.
2. Złożenie wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu następuje po uwierzytelnieniu osoby uprawnionej za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797).
3. Osoba uprawniona, która nie posiada danych wymaganych do uzyskania środka identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ust. 2, składa wniosek o wpis lub wniosek o zmianę wpisu w formie pisemnej w postaci wydruku formularza, o którym mowa w § 2 ust. 1, opatrzony własnoręcznym podpisem.
Wersja obowiązująca od 2022-10-07 (Dz.U.2022.2059 tekst jednolity)
[Informacje przekazywane przez zakład ubezpieczeń do organu nadzoru] 1. Zakład ubezpieczeń przekazuje w formie pisemnej do organu nadzoru informację dotyczącą:
1) osoby uprawnionej do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu, podając:
a) jej imię i nazwisko oraz numer PESEL – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 2,
b) jej imię i nazwisko oraz numer paszportu, numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 3;
2) cofnięcia osobie wskazanej zgodnie z pkt 1 uprawnienia do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu.
2. Złożenie wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu następuje po uwierzytelnieniu osoby uprawnionej za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797).
3. Osoba uprawniona, która nie posiada danych wymaganych do uzyskania środka identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ust. 2, składa wniosek o wpis lub wniosek o zmianę wpisu w formie pisemnej w postaci wydruku formularza, o którym mowa w § 2 ust. 1, opatrzony własnoręcznym podpisem.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-11-01 do 2022-10-06
[Informacje przekazywane przez zakład ubezpieczeń do organu nadzoru] 1. Zakład ubezpieczeń przekazuje w formie pisemnej do organu nadzoru informację dotyczącą:
1) osoby uprawnionej do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu, podając:
a) jej imię i nazwisko oraz numer PESEL – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 2,
b) jej imię i nazwisko oraz numer paszportu, numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 3;
2) cofnięcia osobie wskazanej zgodnie z pkt 1 uprawnienia do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu.
2. [1] Złożenie wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu następuje po uwierzytelnieniu osoby uprawnionej za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797).
3. [2] Osoba uprawniona, która nie posiada danych wymaganych do uzyskania środka identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ust. 2, składa wniosek o wpis lub wniosek o zmianę wpisu w formie pisemnej w postaci wydruku formularza, o którym mowa w § 2 ust. 1, opatrzony własnoręcznym podpisem.
[1] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 11 października 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych i agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające (Dz.U. poz. 1925). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2021 r.
[2] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 11 października 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wniosków o wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych i agentów oferujących ubezpieczenia uzupełniające (Dz.U. poz. 1925). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-07-14 do 2021-10-31 (Dz.U.2021.1281 tekst jednolity)
[Informacje przekazywane przez zakład ubezpieczeń do organu nadzoru] 1. Zakład ubezpieczeń przekazuje w formie pisemnej do organu nadzoru informację dotyczącą:
1) osoby uprawnionej do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu, podając:
a) jej imię i nazwisko oraz numer PESEL – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 2,
b) jej imię i nazwisko oraz numer paszportu, numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 3;
2) cofnięcia osobie wskazanej zgodnie z pkt 1 uprawnienia do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu.
2. Złożenie wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu następuje po uwierzytelnieniu osoby uprawnionej za pomocą profilu zaufanego, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 670, 952 i 1005).
3. Osoba uprawniona, która nie posiada danych wymaganych do uzyskania profilu zaufanego, może złożyć wniosek o wpis lub wniosek o zmianę wpisu do organu nadzoru w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza elektronicznego, o którym mowa w § 2 ust. 1, w postaci wydruku.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-01-15 do 2021-07-13
[Informacje przekazywane przez zakład ubezpieczeń do organu nadzoru ] 1. Zakład ubezpieczeń przekazuje w formie pisemnej do organu nadzoru informację dotyczącą:
1) osoby uprawnionej do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu, podając:
a) jej imię i nazwisko oraz numer PESEL – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 2,
b) jej imię i nazwisko oraz numer paszportu, numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość – w przypadku gdy osoba uprawniona będzie składać wniosek w sposób, o którym mowa w ust. 3;
2) cofnięcia osobie wskazanej zgodnie z pkt 1 uprawnienia do składania wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu.
2. Złożenie wniosku o wpis lub wniosku o zmianę wpisu następuje po uwierzytelnieniu osoby uprawnionej za pomocą profilu zaufanego, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 oraz z 2018 r. poz. 1000, 1544 i 1669).
3. Osoba uprawniona, która nie posiada danych wymaganych do uzyskania profilu zaufanego, może złożyć wniosek o wpis lub wniosek o zmianę wpisu do organu nadzoru w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza elektronicznego, o którym mowa w § 2 ust. 1, w postaci wydruku.