Wersja obowiązująca od 2022-10-04 (Dz.U.2022.2041 tekst jednolity)
[Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.
2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.
2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:
1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,
1a) Komendant CBŚP,
1b) Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji,
1c) Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,
2) komendanci wojewódzcy Policji,
3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,
zwani dalej „wnioskodawcami”.
4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:
1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;
2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;
3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:
a) imię i nazwisko,
b) datę i miejsce urodzenia,
c) miejsce zamieszkania i zameldowania;
4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;
5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;
6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;
7) aktualny wzór dokumentu;
8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.
5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.
6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.
Wersja obowiązująca od 2022-10-04 (Dz.U.2022.2041 tekst jednolity)
[Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.
2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.
2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:
1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,
1a) Komendant CBŚP,
1b) Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji,
1c) Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,
2) komendanci wojewódzcy Policji,
3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,
zwani dalej „wnioskodawcami”.
4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:
1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;
2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;
3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:
a) imię i nazwisko,
b) datę i miejsce urodzenia,
c) miejsce zamieszkania i zameldowania;
4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;
5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;
6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;
7) aktualny wzór dokumentu;
8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.
5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.
6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-12 do 2022-10-03
[Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.
2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.
2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:
1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,
1a) Komendant CBŚP,
1b) Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji;
1c) [1] Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,
2) komendanci wojewódzcy Policji,
3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,
zwani dalej „wnioskodawcami”.
4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:
1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;
2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;
3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:
a) imię i nazwisko,
b) datę i miejsce urodzenia,
c) miejsce zamieszkania i zameldowania;
4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;
5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;
6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;
7) aktualny wzór dokumentu;
8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.
5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.
6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.
[1] § 2 ust. 3 pkt 1c dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 26). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2022 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-27 do 2022-01-11
[Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.
2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.
2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:
1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,
1a) Komendant CBŚP,
1b) [1] Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji;
2) komendanci wojewódzcy Policji,
3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,
zwani dalej „wnioskodawcami”.
4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:
1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;
2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;
3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:
a) imię i nazwisko,
b) datę i miejsce urodzenia,
c) miejsce zamieszkania i zameldowania;
4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;
5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;
6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;
7) aktualny wzór dokumentu;
8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.
5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.
6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.
[1] § 2 ust. 3 pkt 1b dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 stycznia 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 224). Zmiana weszła w życie 27 stycznia 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-07-16 do 2018-01-26 (Dz.U.2015.993 tekst jednolity)
[Organ uprawniony do wydawania dokumentów ] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.
2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.
2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:
1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,
1a) Komendant CBŚP,
2) komendanci wojewódzcy Policji,
3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,
zwani dalej „wnioskodawcami”.
4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:
1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;
2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;
3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:
a) imię i nazwisko,
b) datę i miejsce urodzenia,
c) miejsce zamieszkania i zameldowania;
4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;
5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;
6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;
7) aktualny wzór dokumentu;
8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.
5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.
6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-10-09 do 2015-07-15
[Organ uprawniony do wydawania dokumentów ] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.
2. [1] Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.
2a. [2] Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:
1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,
1a) [3] Komendant CBŚP,
2) komendanci wojewódzcy Policji,
3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,
zwani dalej „wnioskodawcami”.
4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:
1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany,
2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany,
3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:
a) imię i nazwisko,
b) datę i miejsce urodzenia,
c) miejsce zamieszkania i zameldowania,
4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu,
5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5,
6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego,
7) aktualny wzór dokumentu,
8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.
5. [4] W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.
6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP [5].
[1] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.
[2] § 2 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.
[3] § 2 ust. 3 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.
[4] § 2 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.
[5] § 2 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-06-29 do 2014-10-08
[Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.
2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji określonej w odrębnych przepisach, zwanej dalej „komórką wydającą”.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:
1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,
2) komendanci wojewódzcy Policji,
3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,
zwani dalej „wnioskodawcami”.
4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:
1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany,
2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany,
3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:
a) imię i nazwisko,
b) datę i miejsce urodzenia,
c) miejsce zamieszkania i zameldowania,
4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu,
5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5,
6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego,
7) aktualny wzór dokumentu,
8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.
5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 i 2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.
6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie komórkę wydającą.