history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-10-04    (Dz.U.2022.2041 tekst jednolity)

§ 2. [Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.

2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.

2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:

1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,

1a) Komendant CBŚP,

1b) Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji,

1c) Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,

2) komendanci wojewódzcy Policji,

3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,

zwani dalej „wnioskodawcami”.

4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:

1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;

2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;

3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:

a) imię i nazwisko,

b) datę i miejsce urodzenia,

c) miejsce zamieszkania i zameldowania;

4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;

5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;

6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;

7) aktualny wzór dokumentu;

8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.

5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.

6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.

Wersja obowiązująca od 2022-10-04    (Dz.U.2022.2041 tekst jednolity)

§ 2. [Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.

2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.

2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:

1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,

1a) Komendant CBŚP,

1b) Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji,

1c) Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,

2) komendanci wojewódzcy Policji,

3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,

zwani dalej „wnioskodawcami”.

4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:

1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;

2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;

3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:

a) imię i nazwisko,

b) datę i miejsce urodzenia,

c) miejsce zamieszkania i zameldowania;

4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;

5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;

6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;

7) aktualny wzór dokumentu;

8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.

5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.

6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-12 do 2022-10-03

§ 2. [Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.

2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.

2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:

1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,

1a) Komendant CBŚP,

1b) Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji;

1c) [1] Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,

2) komendanci wojewódzcy Policji,

3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,

zwani dalej „wnioskodawcami”.

4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:

1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;

2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;

3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:

a) imię i nazwisko,

b) datę i miejsce urodzenia,

c) miejsce zamieszkania i zameldowania;

4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;

5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;

6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;

7) aktualny wzór dokumentu;

8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.

5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.

6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.

[1] § 2 ust. 3 pkt 1c dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 26). Zmiana weszła w życie 12 stycznia 2022 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-01-27 do 2022-01-11

§ 2. [Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.

2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.

2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:

1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,

1a) Komendant CBŚP,

1b) [1] Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji;

2) komendanci wojewódzcy Policji,

3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,

zwani dalej „wnioskodawcami”.

4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:

1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;

2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;

3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:

a) imię i nazwisko,

b) datę i miejsce urodzenia,

c) miejsce zamieszkania i zameldowania;

4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;

5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;

6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;

7) aktualny wzór dokumentu;

8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.

5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.

6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.

[1] § 2 ust. 3 pkt 1b dodany przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 stycznia 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 224). Zmiana weszła w życie 27 stycznia 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-07-16 do 2018-01-26    (Dz.U.2015.993 tekst jednolity)

§ 2. [Organ uprawniony do wydawania dokumentów ] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.

2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.

2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:

1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,

1a) Komendant CBŚP,

2) komendanci wojewódzcy Policji,

3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,

zwani dalej „wnioskodawcami”.

4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:

1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany;

2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany;

3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:

a) imię i nazwisko,

b) datę i miejsce urodzenia,

c) miejsce zamieszkania i zameldowania;

4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu;

5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5;

6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego;

7) aktualny wzór dokumentu;

8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.

5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.

6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-10-09 do 2015-07-15

[Organ uprawniony do wydawania dokumentów ] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.

2. [1] Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej „Komendantem CBŚP”.

2a. [2] Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:

1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,

1a) [3] Komendant CBŚP,

2) komendanci wojewódzcy Policji,

3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,

zwani dalej „wnioskodawcami”.

4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:

1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany,

2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany,

3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:

a) imię i nazwisko,

b) datę i miejsce urodzenia,

c) miejsce zamieszkania i zameldowania,

4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu,

5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5,

6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego,

7) aktualny wzór dokumentu,

8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.

5. [4] W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1–2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.

6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP [5].

[1] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[2] § 2 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[3] § 2 ust. 3 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[4] § 2 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

[5] § 2 ust. 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 września 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych (Dz.U. poz. 1315). Zmiana weszła w życie 9 października 2014 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-06-29 do 2014-10-08

[Organ uprawniony do wydawania dokumentów] 1. W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej „dokumentami”, jest Komendant Główny Policji.

2. Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji określonej w odrębnych przepisach, zwanej dalej „komórką wydającą”.

3. Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:

1) kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,

2) komendanci wojewódzcy Policji,

3) kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,

zwani dalej „wnioskodawcami”.

4. Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:

1) nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany,

2) uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany,

3) rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:

a) imię i nazwisko,

b) datę i miejsce urodzenia,

c) miejsce zamieszkania i zameldowania,

4) inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu,

5) potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5,

6) potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego,

7) aktualny wzór dokumentu,

8) kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.

5. W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 i 2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.

6. W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie komórkę wydającą.