history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2022-10-03 do 2024-09-11    (Dz.U.2022.2040 tekst jednolity)

§ 7. [Wniosek o udzielenie informacji z rejestru] 1. Dane, o których mowa w art. 52 ust. 4 i 8 ustawy, są udostępniane za pośrednictwem strony internetowej organu nadzoru, po wypełnieniu formularza elektronicznego.

2. W formularzu elektronicznym należy podać żądane dane, w szczególności dane identyfikujące podmiot, którego dane mają być udostępnione.

3. Adres strony internetowej, pod którym jest udostępniany formularz elektroniczny, organ nadzoru publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej.

4. Wniosek o udzielenie informacji z rejestru, o których mowa w art. 52 ust. 5 i 9 ustawy, może być złożony:

1) w formie pisemnej;

2) na formularzu elektronicznym udostępnianym za pośrednictwem strony internetowej organu nadzoru.

5. Wniosek, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, jest kierowany do organu nadzoru i zawiera dane umożliwiające wyszukanie w rejestrze żądanych informacji.

6. Złożenie wniosku w sposób, o którym mowa w ust. 4 pkt 2:

1) przez osobę fizyczną następuje za pośrednictwem formularza elektronicznego po dokonaniu uwierzytelnienia tej osoby za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797);

2) przez podmiot inny niż osoba fizyczna wymaga:

a) przedłożenia organowi nadzoru informacji o osobie uprawnionej do złożenia wniosku w imieniu tego podmiotu, obejmującej imię, nazwisko oraz numer PESEL osoby uprawnionej,

b) uzyskania przez osobę uprawnioną dostępu do formularza elektronicznego po dokonaniu uwierzytelnienia tej osoby za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.

Wersja obowiązująca od 2022-10-03 do 2024-09-11    (Dz.U.2022.2040 tekst jednolity)

§ 7. [Wniosek o udzielenie informacji z rejestru] 1. Dane, o których mowa w art. 52 ust. 4 i 8 ustawy, są udostępniane za pośrednictwem strony internetowej organu nadzoru, po wypełnieniu formularza elektronicznego.

2. W formularzu elektronicznym należy podać żądane dane, w szczególności dane identyfikujące podmiot, którego dane mają być udostępnione.

3. Adres strony internetowej, pod którym jest udostępniany formularz elektroniczny, organ nadzoru publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej.

4. Wniosek o udzielenie informacji z rejestru, o których mowa w art. 52 ust. 5 i 9 ustawy, może być złożony:

1) w formie pisemnej;

2) na formularzu elektronicznym udostępnianym za pośrednictwem strony internetowej organu nadzoru.

5. Wniosek, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, jest kierowany do organu nadzoru i zawiera dane umożliwiające wyszukanie w rejestrze żądanych informacji.

6. Złożenie wniosku w sposób, o którym mowa w ust. 4 pkt 2:

1) przez osobę fizyczną następuje za pośrednictwem formularza elektronicznego po dokonaniu uwierzytelnienia tej osoby za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797);

2) przez podmiot inny niż osoba fizyczna wymaga:

a) przedłożenia organowi nadzoru informacji o osobie uprawnionej do złożenia wniosku w imieniu tego podmiotu, obejmującej imię, nazwisko oraz numer PESEL osoby uprawnionej,

b) uzyskania przez osobę uprawnioną dostępu do formularza elektronicznego po dokonaniu uwierzytelnienia tej osoby za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-11-01 do 2022-10-02

§ 7. [Wniosek o udzielenie informacji z rejestru] 1. Dane, o których mowa w art. 52 ust. 4 i 8 ustawy, są udostępniane za pośrednictwem strony internetowej organu nadzoru, po wypełnieniu formularza elektronicznego.

2. W formularzu elektronicznym należy podać żądane dane, w szczególności dane identyfikujące podmiot, którego dane mają być udostępnione.

3. Adres strony internetowej, pod którym jest udostępniany formularz elektroniczny, organ nadzoru publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej.

4. Wniosek o udzielenie informacji z rejestru, o których mowa w art. 52 ust. 5 i 9 ustawy, może być złożony:

1) w formie pisemnej;

2) na formularzu elektronicznym udostępnianym za pośrednictwem strony internetowej organu nadzoru.

5. Wniosek, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, jest kierowany do organu nadzoru i zawiera dane umożliwiające wyszukanie w rejestrze żądanych informacji.

6. Złożenie wniosku w sposób, o którym mowa w ust. 4 pkt 2:

1) [1] przez osobę fizyczną następuje za pośrednictwem formularza elektronicznego po dokonaniu uwierzytelnienia tej osoby za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1797);

2) przez podmiot inny niż osoba fizyczna wymaga:

a) przedłożenia organowi nadzoru informacji o osobie uprawnionej do złożenia wniosku w imieniu tego podmiotu, obejmującej imię, nazwisko oraz numer PESEL osoby uprawnionej,

b) [2] uzyskania przez osobę uprawnioną dostępu do formularza elektronicznego po dokonaniu uwierzytelnienia tej osoby za pomocą środka identyfikacji elektronicznej wydanego w systemie identyfikacji elektronicznej przyłączonym do węzła krajowego identyfikacji elektronicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.

[1] § 7 ust. 6 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 11 października 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie prowadzenia rejestru pośredników ubezpieczeniowych oraz udostępniania informacji z tego rejestru (Dz.U. poz. 1937). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2021 r.

[2] § 7 ust. 6 pkt 2 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 11 października 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie prowadzenia rejestru pośredników ubezpieczeniowych oraz udostępniania informacji z tego rejestru (Dz.U. poz. 1937). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-01-15 do 2021-10-31

§ 7. [Wniosek o udzielenie informacji z rejestru] 1. Dane, o których mowa w art. 52 ust. 4 i 8 ustawy, są udostępniane za pośrednictwem strony internetowej organu nadzoru, po wypełnieniu formularza elektronicznego.

2. W formularzu elektronicznym należy podać żądane dane, w szczególności dane identyfikujące podmiot, którego dane mają być udostępnione.

3. Adres strony internetowej, pod którym jest udostępniany formularz elektroniczny, organ nadzoru publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej.

4. Wniosek o udzielenie informacji z rejestru, o których mowa w art. 52 ust. 5 i 9 ustawy, może być złożony:

1) w formie pisemnej;

2) na formularzu elektronicznym udostępnianym za pośrednictwem strony internetowej organu nadzoru.

5. Wniosek, o którym mowa w ust. 4 pkt 1, jest kierowany do organu nadzoru i zawiera dane umożliwiające wyszukanie w rejestrze żądanych informacji.

6. Złożenie wniosku w sposób, o którym mowa w ust. 4 pkt 2:

1) przez osobę fizyczną następuje za pośrednictwem formularza elektronicznego po dokonaniu uwierzytelnienia tej osoby za pomocą profilu zaufanego, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570 oraz z 2018 r. poz. 1000, 1544 i 1669);

2) przez podmiot inny niż osoba fizyczna wymaga:

a) przedłożenia organowi nadzoru informacji o osobie uprawnionej do złożenia wniosku w imieniu tego podmiotu, obejmującej imię, nazwisko oraz numer PESEL osoby uprawnionej,

b) uzyskania przez osobę uprawnioną dostępu do formularza elektronicznego po dokonaniu uwierzytelnienia tej osoby za pomocą profilu zaufanego, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.