Wersja obowiązująca od 2022-09-16 (Dz.U.2022.1959 tekst jednolity)
[Organy współpracujące] W zakresie, o którym mowa w § 1 pkt 1, współdziałają:
1) straż gminna (miejska);
2) Policja;
3) organy gminy;
4) zarządca drogi;
5) powiatowe jednostki organizacyjne realizujące zadania polegające na usuwaniu pojazdów lub prowadzeniu parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych, o których mowa w art. 130a ust. 5f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, lub podmioty, którym powierzono wykonywanie tych zadań zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;
6) inne jednostki usuwające pojazdy – jeżeli z przyczyn technicznych lub organizacyjnych nie jest możliwe usunięcie pojazdu przez jednostkę, o której mowa w pkt 5.
Wersja obowiązująca od 2022-09-16 (Dz.U.2022.1959 tekst jednolity)
[Organy współpracujące] W zakresie, o którym mowa w § 1 pkt 1, współdziałają:
1) straż gminna (miejska);
2) Policja;
3) organy gminy;
4) zarządca drogi;
5) powiatowe jednostki organizacyjne realizujące zadania polegające na usuwaniu pojazdów lub prowadzeniu parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych, o których mowa w art. 130a ust. 5f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, lub podmioty, którym powierzono wykonywanie tych zadań zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;
6) inne jednostki usuwające pojazdy – jeżeli z przyczyn technicznych lub organizacyjnych nie jest możliwe usunięcie pojazdu przez jednostkę, o której mowa w pkt 5.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-08-21 do 2022-09-15
[Organy współpracujące] W zakresie, o którym mowa w § 1 pkt 1, współdziałają:
1) straż gminna (miejska);
2) Policja;
3) organy gminy;
4) zarządca drogi;
5) [1] powiatowe jednostki organizacyjne realizujące zadania polegające na usuwaniu pojazdów lub prowadzeniu parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych, o których mowa w art. 130a ust. 5f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, lub podmioty, którym powierzono wykonywanie tych zadań zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych;
6) inne jednostki usuwające pojazdy – jeżeli z przyczyn technicznych lub organizacyjnych nie jest możliwe usunięcie pojazdu przez jednostkę, o której mowa w pkt 5.
[1] § 2 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 sierpnia 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane (Dz.U. Nr 172, poz. 1028). Zmiana weszła w życie 21 sierpnia 2011 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-07-26 do 2011-08-20
W zakresie, o którym mowa w § 1 pkt 1, współdziałają:
1) straż gminna (miejska);
2) Policja;
3) organy gminy;
4) zarządca drogi;
5) jednostki usuwające pojazdy, o których mowa w art. 130a ust. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, lub podmioty odpowiedzialne za przechowywanie pojazdu;
6) inne jednostki usuwające pojazdy – jeżeli z przyczyn technicznych lub organizacyjnych nie jest możliwe usunięcie pojazdu przez jednostkę, o której mowa w pkt 5.