Wersja obowiązująca od 2024.11.22

§ 12. [Wniosek o zwrot podatku] 1. Wniosek o zwrot podatku organ wojskowy składa do:

1) Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście – w przypadku zakupów dokonywanych przez Ministra Obrony Narodowej, Dowódcę Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych lub upoważnionego przez nich właściwego kierownika państwowej jednostki budżetowej w Wojskach Lądowych lub Siłach Powietrznych,

2) Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdyni – w przypadku zakupów dokonywanych przez upoważnionego przez Ministra Obrony Narodowej lub Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych właściwego kierownika państwowej jednostki budżetowej w Marynarce Wojennej,

3) Naczelnika Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto – w przypadku zakupów dokonywanych przez upoważnionego przez Ministra Obrony Narodowej właściwego kierownika państwowej jednostki budżetowej w Wojskach Specjalnych

– w terminie 30 dni po upływie kwartału, za który jest składany, albo w terminie 90 dni po zakończeniu pobytu sił zbrojnych na terytorium kraju.

2. Wniosek o zwrot podatku zawiera:

1) wskazanie okresu za jaki ma zostać dokonany zwrot podatku;

2) wskazanie okresu pobytu sił zbrojnych państw członkowskich na terytorium kraju;

3) kwotę podatku, o której zwrot ubiega się organ wojskowy, z wyszczególnieniem kwot podatku związanych z nabyciem towarów lub usług, o których mowa w § 10 ust. 1, w tym także paliw, na poszczególne cele, o których mowa w tym przepisie;

4) numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot podatku.

3. Do wniosku dołącza się następujące dokumenty:

1) wykaz towarów lub usług, o których mowa w § 10 ust. 1, w tym także paliw, przekazanych (świadczonych) odpłatnie siłom zbrojnym i ich personelowi cywilnemu, zawierający:

a) oznaczenie Państwa, do którego należą siły zbrojne,

b) wskazanie rodzaju tych towarów lub usług,

c) wskazanie ilości tych towarów, w tym także paliw,

d) poświadczenie odbioru tych towarów, w tym także paliw, lub wykonania usług,

e) wyliczenie kwoty podatku do zwrotu;

2) [8] informację o liczbie członków personelu sił zbrojnych państwa członkowskiego oraz towarzyszącego im personelu cywilnego;

3) faktury, z których wynikają wnioskowane kwoty zwrotu podatku, albo uwierzytelnione kserokopie takich faktur, jeżeli faktury te zostały dołączone do wniosku o zwrot podatku akcyzowego;

4) faktury obciążające siły zbrojne państwa członkowskiego za udostępnione paliwa – w przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 pkt 2.

4. W przypadku gdy faktury, o których mowa w ust. 3 pkt 3 i 4, są fakturami elektronicznymi, organ wojskowy przesyła lub udostępnia te faktury elektroniczne naczelnikowi urzędu skarbowego w dniu złożenia wniosku.

5. W razie powstania wątpliwości dotyczących wniosku lub dołączonych do niego dokumentów naczelnik urzędu skarbowego przekazuje wniosek wraz z kwestionowanymi dokumentami do zaopiniowania:

1) organowi sprawującemu, na podstawie odrębnych przepisów, nadzór nad organem wojskowym;

2) Ministrowi Obrony Narodowej – w przypadku gdy Minister Obrony Narodowej jest organem wojskowym.

6. Opinia jest składana do naczelnika urzędu skarbowego w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku przez organ, o którym mowa w ust. 5.

[8] § 12 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług siłom zbrojnym, wielonarodowym kwaterom i dowództwom, towarzyszącemu im personelowi cywilnemu, członkom ich rodzin oraz jednostkom dokonującym nabycia towarów lub usług na rzecz sił zbrojnych (Dz.U. poz. 1634). Zmiana weszła w życie 22 listopada 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024.11.22

§ 12. [Wniosek o zwrot podatku] 1. Wniosek o zwrot podatku organ wojskowy składa do:

1) Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście – w przypadku zakupów dokonywanych przez Ministra Obrony Narodowej, Dowódcę Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych lub upoważnionego przez nich właściwego kierownika państwowej jednostki budżetowej w Wojskach Lądowych lub Siłach Powietrznych,

2) Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdyni – w przypadku zakupów dokonywanych przez upoważnionego przez Ministra Obrony Narodowej lub Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych właściwego kierownika państwowej jednostki budżetowej w Marynarce Wojennej,

3) Naczelnika Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto – w przypadku zakupów dokonywanych przez upoważnionego przez Ministra Obrony Narodowej właściwego kierownika państwowej jednostki budżetowej w Wojskach Specjalnych

– w terminie 30 dni po upływie kwartału, za który jest składany, albo w terminie 90 dni po zakończeniu pobytu sił zbrojnych na terytorium kraju.

2. Wniosek o zwrot podatku zawiera:

1) wskazanie okresu za jaki ma zostać dokonany zwrot podatku;

2) wskazanie okresu pobytu sił zbrojnych państw członkowskich na terytorium kraju;

3) kwotę podatku, o której zwrot ubiega się organ wojskowy, z wyszczególnieniem kwot podatku związanych z nabyciem towarów lub usług, o których mowa w § 10 ust. 1, w tym także paliw, na poszczególne cele, o których mowa w tym przepisie;

4) numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot podatku.

3. Do wniosku dołącza się następujące dokumenty:

1) wykaz towarów lub usług, o których mowa w § 10 ust. 1, w tym także paliw, przekazanych (świadczonych) odpłatnie siłom zbrojnym i ich personelowi cywilnemu, zawierający:

a) oznaczenie Państwa, do którego należą siły zbrojne,

b) wskazanie rodzaju tych towarów lub usług,

c) wskazanie ilości tych towarów, w tym także paliw,

d) poświadczenie odbioru tych towarów, w tym także paliw, lub wykonania usług,

e) wyliczenie kwoty podatku do zwrotu;

2) [8] informację o liczbie członków personelu sił zbrojnych państwa członkowskiego oraz towarzyszącego im personelu cywilnego;

3) faktury, z których wynikają wnioskowane kwoty zwrotu podatku, albo uwierzytelnione kserokopie takich faktur, jeżeli faktury te zostały dołączone do wniosku o zwrot podatku akcyzowego;

4) faktury obciążające siły zbrojne państwa członkowskiego za udostępnione paliwa – w przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 pkt 2.

4. W przypadku gdy faktury, o których mowa w ust. 3 pkt 3 i 4, są fakturami elektronicznymi, organ wojskowy przesyła lub udostępnia te faktury elektroniczne naczelnikowi urzędu skarbowego w dniu złożenia wniosku.

5. W razie powstania wątpliwości dotyczących wniosku lub dołączonych do niego dokumentów naczelnik urzędu skarbowego przekazuje wniosek wraz z kwestionowanymi dokumentami do zaopiniowania:

1) organowi sprawującemu, na podstawie odrębnych przepisów, nadzór nad organem wojskowym;

2) Ministrowi Obrony Narodowej – w przypadku gdy Minister Obrony Narodowej jest organem wojskowym.

6. Opinia jest składana do naczelnika urzędu skarbowego w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku przez organ, o którym mowa w ust. 5.

[8] § 12 ust. 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwrotu podatku od towarów i usług siłom zbrojnym, wielonarodowym kwaterom i dowództwom, towarzyszącemu im personelowi cywilnemu, członkom ich rodzin oraz jednostkom dokonującym nabycia towarów lub usług na rzecz sił zbrojnych (Dz.U. poz. 1634). Zmiana weszła w życie 22 listopada 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022.07.01 do 2024.11.21

§ 12. [Wniosek o zwrot podatku] 1. Wniosek o zwrot podatku organ wojskowy składa do:

1) Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście – w przypadku zakupów dokonywanych przez Ministra Obrony Narodowej, Dowódcę Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych lub upoważnionego przez nich właściwego kierownika państwowej jednostki budżetowej w Wojskach Lądowych lub Siłach Powietrznych,

2) Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w Gdyni – w przypadku zakupów dokonywanych przez upoważnionego przez Ministra Obrony Narodowej lub Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych właściwego kierownika państwowej jednostki budżetowej w Marynarce Wojennej,

3) Naczelnika Urzędu Skarbowego Kraków-Stare Miasto – w przypadku zakupów dokonywanych przez upoważnionego przez Ministra Obrony Narodowej właściwego kierownika państwowej jednostki budżetowej w Wojskach Specjalnych

– w terminie 30 dni po upływie kwartału, za który jest składany, albo w terminie 90 dni po zakończeniu pobytu sił zbrojnych na terytorium kraju.

2. Wniosek o zwrot podatku zawiera:

1) wskazanie okresu za jaki ma zostać dokonany zwrot podatku;

2) wskazanie okresu pobytu sił zbrojnych państw członkowskich na terytorium kraju;

3) kwotę podatku, o której zwrot ubiega się organ wojskowy, z wyszczególnieniem kwot podatku związanych z nabyciem towarów lub usług, o których mowa w § 10 ust. 1, w tym także paliw, na poszczególne cele, o których mowa w tym przepisie;

4) numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot podatku.

3. Do wniosku dołącza się następujące dokumenty:

1) wykaz towarów lub usług, o których mowa w § 10 ust. 1, w tym także paliw, przekazanych (świadczonych) odpłatnie siłom zbrojnym i ich personelowi cywilnemu, zawierający:

a) oznaczenie Państwa, do którego należą siły zbrojne,

b) wskazanie rodzaju tych towarów lub usług,

c) wskazanie ilości tych towarów, w tym także paliw,

d) poświadczenie odbioru tych towarów, w tym także paliw, lub wykonania usług,

e) wyliczenie kwoty podatku do zwrotu;

2) listę personelu sił zbrojnych państwa członkowskiego oraz towarzyszącego im personelu cywilnego;

3) faktury, z których wynikają wnioskowane kwoty zwrotu podatku, albo uwierzytelnione kserokopie takich faktur, jeżeli faktury te zostały dołączone do wniosku o zwrot podatku akcyzowego;

4) faktury obciążające siły zbrojne państwa członkowskiego za udostępnione paliwa – w przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 pkt 2.

4. W przypadku gdy faktury, o których mowa w ust. 3 pkt 3 i 4, są fakturami elektronicznymi, organ wojskowy przesyła lub udostępnia te faktury elektroniczne naczelnikowi urzędu skarbowego w dniu złożenia wniosku.

5. W razie powstania wątpliwości dotyczących wniosku lub dołączonych do niego dokumentów naczelnik urzędu skarbowego przekazuje wniosek wraz z kwestionowanymi dokumentami do zaopiniowania:

1) organowi sprawującemu, na podstawie odrębnych przepisów, nadzór nad organem wojskowym;

2) Ministrowi Obrony Narodowej – w przypadku gdy Minister Obrony Narodowej jest organem wojskowym.

6. Opinia jest składana do naczelnika urzędu skarbowego w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku przez organ, o którym mowa w ust. 5.