Wersja obowiązująca od 2022-06-09 (Dz.U.2022.1233 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja obowiązująca od 2022-06-09 (Dz.U.2022.1233 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-10-30 do 2022-06-08 (Dz.U.2020.1913 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-05-30 do 2020-10-29 (Dz.U.2019.1010 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-02-26 do 2019-05-29 (Dz.U.2018.419 tekst jednolity)
(uchylony)
Wersja archiwalna obowiązująca od 2003-09-01 do 2007-12-20 (Dz.U.2003.153.1503 tekst jednolity)
[Pewność wygranej] 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie loterii promocyjnych jest formułowanie ofert w sposób stwarzający konsumentowi – niezależnie od wyniku losowania czy wiedzy konsumenta – pewność wygranej, jeżeli konsument złoży zamówienie na towar lub usługę objęte promocją albo zapłaci oferentowi z góry jakąkolwiek kwotę.
2. Czynem, o którym mowa w ust. 1, jest w szczególności formułowanie ofert w dokumencie wystawionym imiennie na konsumenta, mającym cechy pisma o charakterze oficjalnym.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-11-10 do 2003-08-31
[Pewność wygranej] [7] 1. Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie loterii promocyjnych jest formułowanie ofert w sposób stwarzający konsumentowi – niezależnie od wyniku losowania czy wiedzy konsumenta – pewność wygranej, jeżeli konsument złoży zamówienie na towar lub usługę objęte promocją albo zapłaci oferentowi z góry jakąkolwiek kwotę.
2. Czynem, o którym mowa w ust, 1, jest w szczególności formułowanie ofert w dokumencie wystawionym imiennie na konsumenta, mającym cechy pisma o charakterze oficjalnym.
[7] Art. 17b dodany przez art. 1 pkt 4 ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o zmianie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. Nr 126, poz. 1071). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2002 r.