Wersja obowiązująca od 2024-06-01
[Składanie wniosków] 1. Wnioski składa się:
1) w terminie określonym w komunikacie ministra zgodnie z art. 401 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
2) w systemie teleinformatycznym wskazanym w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra, zwanym dalej „systemem”, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
2. Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1) oświadczenie o:
a) przyjęciu i stosowaniu przez czasopismo zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics),
b) nieobjęciu projektem zadań finansowanych z innych środków pochodzących z budżetu państwa;
2) kopię aktualnego wypisu z rejestru dzienników i czasopism, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe, wystawionego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku;
3) [5] kopie zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub pomocy de minimis w rybołówstwie, które przedsiębiorca otrzymał w okresie trzech lat poprzedzających dzień złożenia wniosku, albo oświadczenie o wielkości takiej pomocy, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
4) informacje niezbędne do przyznania pomocy, określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743);
5) wszystkie numery czasopisma wydane w okresie 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok ogłoszenia konkursu w ramach programu albo ich kopie, w formie dokumentów elektronicznych zapisanych w formacie PDF, każdy o objętości nieprzekraczającej 50 MB.
4. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 3 ust. 2, dodatkowo dołącza do wniosku zobowiązanie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.
5. Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie wnioski kompletne, spełniające wymagania formalne określone w ust. 1–4. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań formalnych minister wzywa przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
[5] § 7 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Nauki z dnia 14 maja 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie pomocy de minimis w ramach programu „Wsparcie dla czasopism naukowych” (Dz.U. poz. 747). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-06-01
[Składanie wniosków] 1. Wnioski składa się:
1) w terminie określonym w komunikacie ministra zgodnie z art. 401 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
2) w systemie teleinformatycznym wskazanym w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra, zwanym dalej „systemem”, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
2. Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1) oświadczenie o:
a) przyjęciu i stosowaniu przez czasopismo zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics),
b) nieobjęciu projektem zadań finansowanych z innych środków pochodzących z budżetu państwa;
2) kopię aktualnego wypisu z rejestru dzienników i czasopism, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe, wystawionego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku;
3) [5] kopie zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub pomocy de minimis w rybołówstwie, które przedsiębiorca otrzymał w okresie trzech lat poprzedzających dzień złożenia wniosku, albo oświadczenie o wielkości takiej pomocy, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
4) informacje niezbędne do przyznania pomocy, określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743);
5) wszystkie numery czasopisma wydane w okresie 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok ogłoszenia konkursu w ramach programu albo ich kopie, w formie dokumentów elektronicznych zapisanych w formacie PDF, każdy o objętości nieprzekraczającej 50 MB.
4. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 3 ust. 2, dodatkowo dołącza do wniosku zobowiązanie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.
5. Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie wnioski kompletne, spełniające wymagania formalne określone w ust. 1–4. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań formalnych minister wzywa przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
[5] § 7 ust. 3 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Nauki z dnia 14 maja 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie pomocy de minimis w ramach programu „Wsparcie dla czasopism naukowych” (Dz.U. poz. 747). Zmiana weszła w życie 1 czerwca 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-02-18 do 2024-05-31 (Dz.U.2022.422 tekst jednolity)
[Składanie wniosków] 1. Wnioski składa się:
1) w terminie określonym w komunikacie ministra zgodnie z art. 401 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
2) w systemie teleinformatycznym wskazanym w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra, zwanym dalej „systemem”, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
2. Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1) oświadczenie o:
a) przyjęciu i stosowaniu przez czasopismo zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics),
b) nieobjęciu projektem zadań finansowanych z innych środków pochodzących z budżetu państwa;
2) kopię aktualnego wypisu z rejestru dzienników i czasopism, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe, wystawionego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku;
3) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc, oraz w okresie dwóch poprzedzających go lat podatkowych albo oświadczenie o wielkości jakiejkolwiek pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
4) informacje niezbędne do przyznania pomocy, określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743);
5) wszystkie numery czasopisma wydane w okresie 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok ogłoszenia konkursu w ramach programu albo ich kopie, w formie dokumentów elektronicznych zapisanych w formacie PDF, każdy o objętości nieprzekraczającej 50 MB.
4. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 3 ust. 2, dodatkowo dołącza do wniosku zobowiązanie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.
5. Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie wnioski kompletne, spełniające wymagania formalne określone w ust. 1–4. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań formalnych minister wzywa przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-01-21 do 2022-02-17 (Dz.U.2020.94 tekst jednolity)
[Składanie wniosków] 1. Wnioski składa się:
1) w terminie określonym w komunikacie ministra zgodnie z art. 401 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
2) w systemie teleinformatycznym wskazanym w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra, zwanym dalej „systemem”, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
2. Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1) oświadczenie o:
a) przyjęciu i stosowaniu przez czasopismo zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics),
b) nieobjęciu projektem zadań finansowanych z innych środków pochodzących z budżetu państwa;
2) kopię aktualnego wypisu z rejestru dzienników i czasopism, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe, wystawionego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku;
3) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc, oraz w okresie dwóch poprzedzających go lat podatkowych albo oświadczenie o wielkości jakiejkolwiek pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
4) informacje niezbędne do przyznania pomocy, określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 362 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1063);
5) wszystkie numery czasopisma wydane w okresie 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok ogłoszenia konkursu w ramach programu albo ich kopie, w formie dokumentów elektronicznych zapisanych w formacie PDF, każdy o objętości nieprzekraczającej 50 MB.
4. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 3 ust. 2, dodatkowo dołącza do wniosku zobowiązanie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.
5. Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie wnioski kompletne, spełniające wymagania formalne określone w ust. 1–4. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań formalnych minister wzywa przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-10-01 do 2020-01-20
[Składanie wniosków] 1. Wnioski składa się:
1) w terminie określonym w komunikacie ministra zgodnie z art. 401 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
2) w systemie teleinformatycznym wskazanym w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra, zwanym dalej „systemem”, w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym.
2. Szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1) oświadczenie o:
a) przyjęciu i stosowaniu przez czasopismo zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics),
b) nieobjęciu projektem zadań finansowanych z innych środków pochodzących z budżetu państwa;
2) kopię aktualnego wypisu z rejestru dzienników i czasopism, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe, wystawionego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku;
3) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc, oraz w okresie dwóch poprzedzających go lat podatkowych albo oświadczenie o wielkości jakiejkolwiek pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
4) informacje niezbędne do przyznania pomocy, określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 362);
5) wszystkie numery czasopisma wydane w okresie 2 lat kalendarzowych poprzedzających rok ogłoszenia konkursu w ramach programu albo ich kopie, w formie dokumentów elektronicznych zapisanych w formacie PDF, każdy o objętości nieprzekraczającej 50 MB.
4. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 3 ust. 2, dodatkowo dołącza do wniosku zobowiązanie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.
5. Do rozpatrzenia są kierowane wyłącznie wnioski kompletne, spełniające wymagania formalne określone w ust. 1–4. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań formalnych minister wzywa przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.