Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-01-01 do 2022-06-30
[Wniosek o opinię Rady do Spraw Repatriacji Kapitału] 1. Podmiot może przed złożeniem wniosku wystąpić do Rady do Spraw Repatriacji Kapitału, zwanej dalej „Radą”, o opinię co do skutków podatkowych w przejściowym ryczałcie od dochodów, w jego indywidualnej sprawie.
2. Wniosek o opinię Rady może zostać złożony przez podmiot działający osobiście albo przez pełnomocnika szczególnego, będącego doradcą podatkowym.
3. W przypadku złożenia wniosku o opinię Rady przez pełnomocnika dane podmiotu mogą zostać zanonimizowane. W przypadku anonimizacji danych podmiotu pełnomocnik załącza do wniosku o opinię Rady oświadczenie o posiadanym pełnomocnictwie do reprezentowania podmiotu przed Radą.
4. Rada wydaje opinię, o której mowa w ust. 1, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia otrzymania wniosku o opinię Rady.
5. Rada może odmówić wydania opinii, o której mowa w ust. 1, w przypadku stwierdzenia, że w złożonym wniosku o opinię Rady brak jest istotnych informacji pozwalających na wydanie tej opinii, a podmiot lub pełnomocnik nie uzupełnią tych informacji we wskazanym przez Radę terminie. W takim przypadku opłata, o której mowa w ust. 6, nie podlega zwrotowi.
6. Wniosek o opinię Rady podlega opłacie w wysokości 50 000 zł.
7. Do wniosku o opinię Rady załącza się dowód wniesienia opłaty. Wniosek wraz z dowodem wniesienia opłaty stanowią podstawę wszczęcia postępowania w sprawie wydania opinii co do skutków podatkowych w przejściowym ryczałcie od dochodów.
8. Opłata stanowi dochód budżetu państwa.