Wersja obowiązująca od 2025.04.11
§ 33. [Spełnianie wymogów prawidła dotyczącego podziału wodoszczelnego i stateczności statków pasażerskich w stanie uszkodzonym ] [15] Istniejące statki pasażerskie typu ro-ro, które uprawiały żeglugę na linii regularnej między portem Rzeczypospolitej Polskiej a portem innego państwa do dnia 5 grudnia 2024 r., spełniają wymogi prawidła 8 części B rozdziału II-1 Konwencji SOLAS 90, dotyczące podziału wodoszczelnego i stateczności statków pasażerskich w stanie uszkodzonym, oraz szczególne wymagania stateczności określone w części I załącznika nr 6 do rozporządzenia.
[15] § 33 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 marca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz.U. poz. 391). Zmiana weszła w życie 11 kwietnia 2025 r.
Wersja obowiązująca od 2025.04.11
§ 33. [Spełnianie wymogów prawidła dotyczącego podziału wodoszczelnego i stateczności statków pasażerskich w stanie uszkodzonym ] [15] Istniejące statki pasażerskie typu ro-ro, które uprawiały żeglugę na linii regularnej między portem Rzeczypospolitej Polskiej a portem innego państwa do dnia 5 grudnia 2024 r., spełniają wymogi prawidła 8 części B rozdziału II-1 Konwencji SOLAS 90, dotyczące podziału wodoszczelnego i stateczności statków pasażerskich w stanie uszkodzonym, oraz szczególne wymagania stateczności określone w części I załącznika nr 6 do rozporządzenia.
[15] § 33 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 marca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz.U. poz. 391). Zmiana weszła w życie 11 kwietnia 2025 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.10.11 do 2025.04.10 (Dz.U.2021.1840 tekst jednolity)
§ 33. [Wyznaczenie poziomu wody na pokładzie samochodowym statków pasażerskich typu ro-ro ] Do wyznaczenia poziomu wody na pokładzie samochodowym statków pasażerskich typu ro-ro stosuje się szczególne wymagania stateczności, z uwzględnieniem wartości znaczącej wysokości fali, które w ciągu roku nie zostają przekroczone z prawdopodobieństwem większym niż 10%.