Wersja obowiązująca od 2025.04.11
Rozdział 4
Szczególne wymagania stateczności statków pasażerskich typu ro-ro
§ 30. [Zakres stosowania przepisów rozdziału] 1. Przepisy rozdziału stosuje się do statków pasażerskich typu ro-ro, bez względu na ich banderę, w żegludze na linii regularnej uprawianej między portem Rzeczypospolitej Polskiej a portem innego państwa.
2. [11] Przepisy § 31–35 i § 35b stosuje się również do:
1) nowych statków pasażerskich typu ro-ro klas A, B i C w żegludze krajowej;
2) istniejących statków pasażerskich typu ro-ro klas A i B w żegludze krajowej.
3. [12] (uchylony)
[11] § 30 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 marca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz.U. poz. 391). Zmiana weszła w życie 11 kwietnia 2025 r.
[12] § 30 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 marca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz.U. poz. 391). Zmiana weszła w życie 11 kwietnia 2025 r.
Wersja obowiązująca od 2025.04.11
Rozdział 4
Szczególne wymagania stateczności statków pasażerskich typu ro-ro
§ 30. [Zakres stosowania przepisów rozdziału] 1. Przepisy rozdziału stosuje się do statków pasażerskich typu ro-ro, bez względu na ich banderę, w żegludze na linii regularnej uprawianej między portem Rzeczypospolitej Polskiej a portem innego państwa.
2. [11] Przepisy § 31–35 i § 35b stosuje się również do:
1) nowych statków pasażerskich typu ro-ro klas A, B i C w żegludze krajowej;
2) istniejących statków pasażerskich typu ro-ro klas A i B w żegludze krajowej.
3. [12] (uchylony)
[11] § 30 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 marca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz.U. poz. 391). Zmiana weszła w życie 11 kwietnia 2025 r.
[12] § 30 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 marca 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków bezpiecznego uprawiania żeglugi przez statki morskie (Dz.U. poz. 391). Zmiana weszła w życie 11 kwietnia 2025 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.10.11 do 2025.04.10 (Dz.U.2021.1840 tekst jednolity)
Rozdział 4
Szczególne wymagania stateczności statków pasażerskich typu ro-ro
§ 30. [Zakres stosowania przepisów rozdziału] 1. Przepisy rozdziału stosuje się do statków pasażerskich typu ro-ro, bez względu na ich banderę, w żegludze na linii regularnej uprawianej między portem Rzeczypospolitej Polskiej a portem innego państwa.
2. Przepisy § 31, § 32 i § 35 stosuje się do:
1) nowych statków pasażerskich typu ro-ro klas A, B i C w żegludze krajowej;
2) istniejących statków pasażerskich typu ro-ro klas A i B w żegludze krajowej.
3. Do promów pasażerskich typu ro-ro, o których mowa w ust. 2 pkt 2, nie stosuje się wymagań określonych w § 31, § 32 i § 35, w przypadku gdy zostaną wycofane z eksploatacji do osiągnięcia przez nie wieku 30 lat, jednak nie później niż do dnia 1 października 2015 r.