Wersja obowiązująca od 2021.09.17     (Dz.U.2021.1713 tekst jednolity)

§ 38. [Czynności wykonywane przez członka personelu lotniczego ] 1. Członek personelu lotniczego może wykonywać czynności lotnicze wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem ograniczeń do niej wpisanych;

2) uprawnień wpisanych do licencji;

3) potwierdzeń odbycia szkoleń lotniczych specjalistycznych, o których mowa w rozdziale 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia, wpisanych do osobistego dokumentu praktyki lotniczej.

2. Członek personelu lotniczego podczas wykonywania czynności lotniczych, do których uprawnia licencja, posiada ją przy sobie wraz z następującymi dokumentami:

1) orzeczeniem lotniczo-lekarskim, jeżeli jest ono wymagane;

2) dokumentem tożsamości ze zdjęciem;

3) zaktualizowanym osobistym dokumentem praktyki lotniczej.

3. Posiadacz MML może poświadczać obsługę wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem wpisanych do niej ograniczeń;

2) uprawnień lotniczych, wpisanych do jego licencji albo upoważnień wydanych przez zatrudniającą organizację obsługową.

4. Posiadacz MML może poświadczać wykonanie obsługi technicznej statku powietrznego, jeżeli:

1) ukończył z wynikiem pozytywnym szkolenie specjalistyczne w zakresie tego typu statku powietrznego w jednym z podmiotów, o których mowa w § 26 ust. 2, i posiada wpis typu statku powietrznego oraz praktyki do osobistego dokumentu praktyki lotniczej albo zaliczył egzamin teoretyczny i egzamin praktyczny na uprawnienie na typ statku powietrznego w zakresie MML;

2) w ciągu ostatnich 2 lat wykazał się 6-miesięczną praktyką w obsłudze statków powietrznych wpisanych do dokumentu praktyki lotniczej mechanika lotniczego obsługi technicznej.

5. Mechanik lotniczy posiadający licencję na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66 w kategorii lub podkategorii B1, B2, B3 lub L, wydaną zgodnie z wymaganiami rozporządzenia nr 1321/2014, może poświadczać obsługę statków powietrznych objętych niniejszym rozporządzeniem, właściwych dla kategorii lub podkategorii licencji, z uwzględnieniem ograniczeń do niej wpisanych po spełnieniu warunków, o których mowa w ust. 4.

Wersja obowiązująca od 2021.09.17     (Dz.U.2021.1713 tekst jednolity)

§ 38. [Czynności wykonywane przez członka personelu lotniczego ] 1. Członek personelu lotniczego może wykonywać czynności lotnicze wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem ograniczeń do niej wpisanych;

2) uprawnień wpisanych do licencji;

3) potwierdzeń odbycia szkoleń lotniczych specjalistycznych, o których mowa w rozdziale 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia, wpisanych do osobistego dokumentu praktyki lotniczej.

2. Członek personelu lotniczego podczas wykonywania czynności lotniczych, do których uprawnia licencja, posiada ją przy sobie wraz z następującymi dokumentami:

1) orzeczeniem lotniczo-lekarskim, jeżeli jest ono wymagane;

2) dokumentem tożsamości ze zdjęciem;

3) zaktualizowanym osobistym dokumentem praktyki lotniczej.

3. Posiadacz MML może poświadczać obsługę wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem wpisanych do niej ograniczeń;

2) uprawnień lotniczych, wpisanych do jego licencji albo upoważnień wydanych przez zatrudniającą organizację obsługową.

4. Posiadacz MML może poświadczać wykonanie obsługi technicznej statku powietrznego, jeżeli:

1) ukończył z wynikiem pozytywnym szkolenie specjalistyczne w zakresie tego typu statku powietrznego w jednym z podmiotów, o których mowa w § 26 ust. 2, i posiada wpis typu statku powietrznego oraz praktyki do osobistego dokumentu praktyki lotniczej albo zaliczył egzamin teoretyczny i egzamin praktyczny na uprawnienie na typ statku powietrznego w zakresie MML;

2) w ciągu ostatnich 2 lat wykazał się 6-miesięczną praktyką w obsłudze statków powietrznych wpisanych do dokumentu praktyki lotniczej mechanika lotniczego obsługi technicznej.

5. Mechanik lotniczy posiadający licencję na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66 w kategorii lub podkategorii B1, B2, B3 lub L, wydaną zgodnie z wymaganiami rozporządzenia nr 1321/2014, może poświadczać obsługę statków powietrznych objętych niniejszym rozporządzeniem, właściwych dla kategorii lub podkategorii licencji, z uwzględnieniem ograniczeń do niej wpisanych po spełnieniu warunków, o których mowa w ust. 4.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021.01.28 do 2021.09.16

§ 38. [Czynności wykonywane przez członka personelu lotniczego ] 1. Członek personelu lotniczego może wykonywać czynności lotnicze wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem ograniczeń do niej wpisanych;

2) uprawnień wpisanych do licencji;

3) potwierdzeń odbycia szkoleń lotniczych specjalistycznych, o których mowa w rozdziale 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia, wpisanych do osobistego dokumentu praktyki lotniczej.

2. Członek personelu lotniczego podczas wykonywania czynności lotniczych, do których uprawnia licencja, posiada ją przy sobie wraz z następującymi dokumentami:

1) orzeczeniem lotniczo-lekarskim, jeżeli jest ono wymagane;

2) dokumentem tożsamości ze zdjęciem;

3) zaktualizowanym osobistym dokumentem praktyki lotniczej.

3. Posiadacz MML może poświadczać obsługę wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem wpisanych do niej ograniczeń;

2) uprawnień lotniczych, wpisanych do jego licencji albo upoważnień wydanych przez zatrudniającą organizację obsługową.

4. Posiadacz MML może poświadczać wykonanie obsługi technicznej statku powietrznego, jeżeli:

1) [10] ukończył z wynikiem pozytywnym szkolenie specjalistyczne w zakresie tego typu statku powietrznego w jednym z podmiotów, o których mowa w § 26 ust. 2, i posiada wpis typu statku powietrznego oraz praktyki do osobistego dokumentu praktyki lotniczej albo zaliczył egzamin teoretyczny i egzamin praktyczny na uprawnienie na typ statku powietrznego w zakresie MML;

2) w ciągu ostatnich 2 lat wykazał się 6-miesięczną praktyką w obsłudze statków powietrznych wpisanych do dokumentu praktyki lotniczej mechanika lotniczego obsługi technicznej.

5. [11] Mechanik lotniczy posiadający licencję na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66 w kategorii lub podkategorii B1, B2, B3 lub L, wydaną zgodnie z wymaganiami rozporządzenia nr 1321/2014, może poświadczać obsługę statków powietrznych objętych niniejszym rozporządzeniem, właściwych dla kategorii lub podkategorii licencji, z uwzględnieniem ograniczeń do niej wpisanych po spełnieniu warunków, o których mowa w ust. 4.

[10] § 38 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. poz. 2356). Zmiana weszła w życie 28 stycznia 2021 r.

[11] § 38 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. poz. 2356). Zmiana weszła w życie 28 stycznia 2021 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.05.07 do 2021.01.27     (Dz.U.2018.839 tekst jednolity)

§ 38. [Czynności wykonywane przez członka personelu lotniczego] 1. Członek personelu lotniczego może wykonywać czynności lotnicze wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem ograniczeń do niej wpisanych;

2) uprawnień wpisanych do licencji;

3) potwierdzeń odbycia szkoleń lotniczych specjalistycznych, o których mowa w rozdziale 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia, wpisanych do osobistego dokumentu praktyki lotniczej.

2. Członek personelu lotniczego podczas wykonywania czynności lotniczych, do których uprawnia licencja, posiada ją przy sobie wraz z następującymi dokumentami:

1) orzeczeniem lotniczo-lekarskim, jeżeli jest ono wymagane;

2) dokumentem tożsamości ze zdjęciem;

3) zaktualizowanym osobistym dokumentem praktyki lotniczej.

3. Posiadacz MML może poświadczać obsługę wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem wpisanych do niej ograniczeń;

2) uprawnień lotniczych, wpisanych do jego licencji albo upoważnień wydanych przez zatrudniającą organizację obsługową.

4. Posiadacz MML może poświadczać wykonanie obsługi technicznej statku powietrznego, jeżeli:

1) ukończył z wynikiem pozytywnym szkolenie specjalistyczne w zakresie tego typu statku powietrznego w jednym z podmiotów, o których mowa w § 26 ust. 2, i posiada wpis typu statku powietrznego oraz praktyki do osobistego dokumentu praktyki lotniczej;

2) w ciągu ostatnich 2 lat wykazał się 6-miesięczną praktyką w obsłudze statków powietrznych wpisanych do dokumentu praktyki lotniczej mechanika lotniczego obsługi technicznej.

5. Mechanik lotniczy posiadający licencję na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66 w kategorii lub podkategorii B1, B2 lub B3, wydaną zgodnie z wymaganiami rozporządzenia nr 1321/2014, może na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poświadczać obsługę samolotów i śmigłowców objętych niniejszym rozporządzeniem, właściwych dla kategorii lub podkategorii licencji, z uwzględnieniem ograniczeń wpisanych do licencji po spełnieniu warunków, o których mowa w ust. 4.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018.02.19 do 2018.05.06

[Czynności wykonywane przez członka personelu lotniczego] 1. Członek personelu lotniczego może wykonywać czynności lotnicze wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem ograniczeń do niej wpisanych;

2) uprawnień wpisanych do licencji;

3) potwierdzeń odbycia szkoleń lotniczych specjalistycznych, o których mowa w rozdziale 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia, wpisanych do osobistego dokumentu praktyki lotniczej.

2. Członek personelu lotniczego podczas wykonywania czynności lotniczych, do których uprawnia licencja, posiada ją przy sobie wraz z następującymi dokumentami:

1) orzeczeniem lotniczo-lekarskim, jeżeli jest ono wymagane;

2) dokumentem tożsamości ze zdjęciem;

3) zaktualizowanym osobistym dokumentem praktyki lotniczej.

3. Posiadacz MML może poświadczać obsługę wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem wpisanych do niej ograniczeń;

2) uprawnień lotniczych, wpisanych do jego licencji albo upoważnień wydanych przez zatrudniającą organizację obsługową.

4. Posiadacz MML może poświadczać wykonanie obsługi technicznej statku powietrznego, jeżeli:

1) ukończył z wynikiem pozytywnym szkolenie specjalistyczne w zakresie tego typu statku powietrznego w jednym z podmiotów, o których mowa w § 26 ust. 2, i posiada wpis typu statku powietrznego oraz praktyki do osobistego dokumentu praktyki lotniczej;

2) w ciągu ostatnich 2 lat wykazał się 6-miesięczną praktyką w obsłudze statków powietrznych wpisanych do dokumentu praktyki lotniczej mechanika lotniczego obsługi technicznej.

5. [16] Mechanik lotniczy posiadający licencję na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66 w kategorii lub podkategorii B1, B2 lub B3, wydaną zgodnie z wymaganiami rozporządzenia nr 1321/2014, może na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poświadczać obsługę samolotów i śmigłowców objętych niniejszym rozporządzeniem, właściwych dla kategorii lub podkategorii licencji, z uwzględnieniem ograniczeń wpisanych do licencji po spełnieniu warunków, o których mowa w ust. 4.

[16] § 38 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 12 grudnia 2017 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 158). Zmiana weszła w życie 19 lutego 2018 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2013.09.24 do 2018.02.18

[Czynności wykonywane przez członka personelu lotniczego] 1. Członek personelu lotniczego może wykonywać czynności lotnicze wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem ograniczeń do niej wpisanych;

2) uprawnień wpisanych do licencji;

3) potwierdzeń odbycia szkoleń lotniczych specjalistycznych, o których mowa w rozdziale 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia, wpisanych do osobistego dokumentu praktyki lotniczej.

2. Członek personelu lotniczego podczas wykonywania czynności lotniczych, do których uprawnia licencja, posiada ją przy sobie wraz z następującymi dokumentami:

1) orzeczeniem lotniczo-lekarskim, jeżeli jest ono wymagane;

2) dokumentem tożsamości ze zdjęciem;

3) zaktualizowanym osobistym dokumentem praktyki lotniczej.

3. Posiadacz MML może poświadczać obsługę wyłącznie w zakresie wynikającym z:

1) licencji, z uwzględnieniem wpisanych do niej ograniczeń;

2) uprawnień lotniczych, wpisanych do jego licencji albo upoważnień wydanych przez zatrudniającą organizację obsługową.

4. Posiadacz MML może poświadczać wykonanie obsługi technicznej statku powietrznego, jeżeli:

1) ukończył z wynikiem pozytywnym szkolenie specjalistyczne w zakresie tego typu statku powietrznego w jednym z podmiotów, o których mowa w § 26 ust. 2, i posiada wpis typu statku powietrznego oraz praktyki do osobistego dokumentu praktyki lotniczej;

2) w ciągu ostatnich 2 lat wykazał się 6-miesięczną praktyką w obsłudze statków powietrznych wpisanych do dokumentu praktyki lotniczej mechanika lotniczego obsługi technicznej.

5. Mechanik lotniczy posiadający licencję na obsługę techniczną statku powietrznego Part-66 w kategorii lub podkategorii B1, B2 lub B3, wydaną zgodnie z wymaganiami rozporządzenia nr 2042/2003, może na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poświadczać obsługę samolotów i śmigłowców objętych tym rozporządzeniem, właściwych dla kategorii lub podkategorii licencji, z uwzględnieniem ograniczeń wpisanych do licencji po spełnieniu warunków, o których mowa w ust. 4.