Wersja obowiązująca od 2024-06-05
[Wnioski] 1. Wniosek składa się:
1) w terminie określonym w komunikacie;
2) za pośrednictwem systemu;
3) w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez przedsiębiorcę albo osobę przez niego upoważnioną.
2. W przypadku braku możliwości opatrzenia wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
1) wniosek składa się za pośrednictwem systemu w terminie określonym w komunikacie;
2) część wniosku zawierającą dane przedsiębiorcy wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 4 pkt 2 lit. a i b, składa się w terminie określonym w komunikacie na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego podpisem zaufanym przez przedsiębiorcę albo osobę przez niego upoważnioną.
3. Wniosek zawiera:
1) dane przedsiębiorcy;
2) informacje o czasopiśmie, w tym wskazanie dziedziny nauki i należącej do niej wiodącej dyscypliny naukowej oraz innych dyscyplin naukowych, w ramach których są publikowane artykuły naukowe w czasopiśmie;
3) szczegółowy opis projektu z uwzględnieniem celów i efektów planowanych do osiągnięcia oraz uzasadnieniem potrzeby finansowania w ramach programu, w tym:
a) planowany okres realizacji (w miesiącach),
b) koncepcję rozwoju praktyk wydawniczych i edytorskich oraz ich wpływu na umiędzynarodowienie czasopisma,
c) sposób upowszechniania artykułów naukowych publikowanych w czasopiśmie;
4) dane finansowe, w tym wnioskowaną wysokość środków finansowych na realizację projektu w podziale na źródła finansowania, okres finansowania i poszczególne koszty kwalifikowalne;
5) harmonogram realizacji projektu, zwany dalej „harmonogramem”;
6) dane osoby sporządzającej wniosek obejmujące: imię i nazwisko, stanowisko służbowe, numer telefonu służbowego oraz służbowy adres poczty elektronicznej.
4. Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1) strategię rozwoju czasopisma, o której mowa w § 4 pkt 1;
2) oświadczenie o:
a) zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych we wniosku,
b) wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
c) przyjęciu i stosowaniu przez czasopismo zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics),
d) nieobjęciu projektem kosztów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu państwa lub z budżetu Unii Europejskiej;
3) [5] kopie zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie przedsiębiorca otrzymał w okresie trzech lat poprzedzających dzień złożenia wniosku, albo oświadczenie o wielkości takiej pomocy, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
4) informacje niezbędne do przyznania pomocy, określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743);
5) kopię aktualnego wypisu z rejestru dzienników i czasopism, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe, sporządzonego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku.
5. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 5 ust. 2, dodatkowo dołącza do wniosku zobowiązanie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.
6. Wniosek złożony:
1) przez podmiot niespełniający wymagań określonych w § 3,
2) po terminie określonym w komunikacie
– pozostawia się bez rozpoznania.
7. Wniosek niespełniający wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz w ust. 2–5, pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli braki nie zostaną usunięte w trybie określonym w ust. 8.
8. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz w ust. 2–5, minister wzywa przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
[5] § 10 ust. 4 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Nauki z dnia 15 maja 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie programu „Rozwój czasopism naukowych” (Dz.U. poz. 768). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2024 r.
Wersja obowiązująca od 2024-06-05
[Wnioski] 1. Wniosek składa się:
1) w terminie określonym w komunikacie;
2) za pośrednictwem systemu;
3) w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez przedsiębiorcę albo osobę przez niego upoważnioną.
2. W przypadku braku możliwości opatrzenia wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
1) wniosek składa się za pośrednictwem systemu w terminie określonym w komunikacie;
2) część wniosku zawierającą dane przedsiębiorcy wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 4 pkt 2 lit. a i b, składa się w terminie określonym w komunikacie na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego podpisem zaufanym przez przedsiębiorcę albo osobę przez niego upoważnioną.
3. Wniosek zawiera:
1) dane przedsiębiorcy;
2) informacje o czasopiśmie, w tym wskazanie dziedziny nauki i należącej do niej wiodącej dyscypliny naukowej oraz innych dyscyplin naukowych, w ramach których są publikowane artykuły naukowe w czasopiśmie;
3) szczegółowy opis projektu z uwzględnieniem celów i efektów planowanych do osiągnięcia oraz uzasadnieniem potrzeby finansowania w ramach programu, w tym:
a) planowany okres realizacji (w miesiącach),
b) koncepcję rozwoju praktyk wydawniczych i edytorskich oraz ich wpływu na umiędzynarodowienie czasopisma,
c) sposób upowszechniania artykułów naukowych publikowanych w czasopiśmie;
4) dane finansowe, w tym wnioskowaną wysokość środków finansowych na realizację projektu w podziale na źródła finansowania, okres finansowania i poszczególne koszty kwalifikowalne;
5) harmonogram realizacji projektu, zwany dalej „harmonogramem”;
6) dane osoby sporządzającej wniosek obejmujące: imię i nazwisko, stanowisko służbowe, numer telefonu służbowego oraz służbowy adres poczty elektronicznej.
4. Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1) strategię rozwoju czasopisma, o której mowa w § 4 pkt 1;
2) oświadczenie o:
a) zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych we wniosku,
b) wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
c) przyjęciu i stosowaniu przez czasopismo zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics),
d) nieobjęciu projektem kosztów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu państwa lub z budżetu Unii Europejskiej;
3) [5] kopie zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie przedsiębiorca otrzymał w okresie trzech lat poprzedzających dzień złożenia wniosku, albo oświadczenie o wielkości takiej pomocy, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
4) informacje niezbędne do przyznania pomocy, określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743);
5) kopię aktualnego wypisu z rejestru dzienników i czasopism, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe, sporządzonego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku.
5. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 5 ust. 2, dodatkowo dołącza do wniosku zobowiązanie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.
6. Wniosek złożony:
1) przez podmiot niespełniający wymagań określonych w § 3,
2) po terminie określonym w komunikacie
– pozostawia się bez rozpoznania.
7. Wniosek niespełniający wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz w ust. 2–5, pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli braki nie zostaną usunięte w trybie określonym w ust. 8.
8. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz w ust. 2–5, minister wzywa przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
[5] § 10 ust. 4 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Nauki z dnia 15 maja 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie programu „Rozwój czasopism naukowych” (Dz.U. poz. 768). Zmiana weszła w życie 5 czerwca 2024 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-09-02 do 2024-06-04
[Wnioski] 1. Wniosek składa się:
1) w terminie określonym w komunikacie;
2) za pośrednictwem systemu;
3) w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez przedsiębiorcę albo osobę przez niego upoważnioną.
2. W przypadku braku możliwości opatrzenia wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
1) wniosek składa się za pośrednictwem systemu w terminie określonym w komunikacie;
2) część wniosku zawierającą dane przedsiębiorcy wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 4 pkt 2 lit. a i b, składa się w terminie określonym w komunikacie na elektroniczną skrzynkę podawczą ministra w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego podpisem zaufanym przez przedsiębiorcę albo osobę przez niego upoważnioną.
3. Wniosek zawiera:
1) dane przedsiębiorcy;
2) informacje o czasopiśmie, w tym wskazanie dziedziny nauki i należącej do niej wiodącej dyscypliny naukowej oraz innych dyscyplin naukowych, w ramach których są publikowane artykuły naukowe w czasopiśmie;
3) szczegółowy opis projektu z uwzględnieniem celów i efektów planowanych do osiągnięcia oraz uzasadnieniem potrzeby finansowania w ramach programu, w tym:
a) planowany okres realizacji (w miesiącach),
b) koncepcję rozwoju praktyk wydawniczych i edytorskich oraz ich wpływu na umiędzynarodowienie czasopisma,
c) sposób upowszechniania artykułów naukowych publikowanych w czasopiśmie;
4) dane finansowe, w tym wnioskowaną wysokość środków finansowych na realizację projektu w podziale na źródła finansowania, okres finansowania i poszczególne koszty kwalifikowalne;
5) harmonogram realizacji projektu, zwany dalej „harmonogramem”;
6) dane osoby sporządzającej wniosek obejmujące: imię i nazwisko, stanowisko służbowe, numer telefonu służbowego oraz służbowy adres poczty elektronicznej.
4. Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1) strategię rozwoju czasopisma, o której mowa w § 4 pkt 1;
2) oświadczenie o:
a) zgodności ze stanem faktycznym i prawnym informacji zawartych we wniosku,
b) wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
c) przyjęciu i stosowaniu przez czasopismo zasad etyki publikacyjnej zgodnych z wytycznymi Komitetu do spraw Etyki Publikacyjnej (COPE – Committee on Publication Ethics),
d) nieobjęciu projektem kosztów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu państwa lub z budżetu Unii Europejskiej;
3) wszystkie zaświadczenia o udzieleniu pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie, jakie otrzymał w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc, oraz w okresie 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
4) informacje niezbędne do przyznania pomocy, określone w przepisach dotyczących zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743);
5) kopię aktualnego wypisu z rejestru dzienników i czasopism, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. – Prawo prasowe, sporządzonego nie później niż 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku.
5. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 5 ust. 2, dodatkowo dołącza do wniosku zobowiązanie do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla działalności w sektorze wyłączonym oraz dla pozostałej działalności gospodarczej, w tym do przypisywania przychodów i kosztów na podstawie konsekwentnie stosowanych i mających uzasadnienie metod.
6. Wniosek złożony:
1) przez podmiot niespełniający wymagań określonych w § 3,
2) po terminie określonym w komunikacie
– pozostawia się bez rozpoznania.
7. Wniosek niespełniający wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz w ust. 2–5, pozostawia się bez rozpoznania, jeżeli braki nie zostaną usunięte w trybie określonym w ust. 8.
8. W przypadku złożenia wniosku niespełniającego wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 oraz w ust. 2–5, minister wzywa przedsiębiorcę, za pośrednictwem systemu, do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, z pouczeniem, że ich nieusunięcie w tym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.