Wersja obowiązująca od 2021-05-10 do 2022-05-25 (Dz.U.2021.875 tekst jednolity)
[Zadania szkół] Zadaniami szkół są:
1) kształcenie kandydatów na podoficerów z korpusu szeregowych zawodowych w zakresie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji dowódczych niezbędnych do objęcia stanowisk zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
2) kształcenie kandydatów na podoficerów w ramach służby kandydackiej w zakresie szkolenia podstawowego, wiedzy, umiejętności i kwalifikacji dowódczych oraz szkolenia specjalistycznego, niezbędnych do objęcia stanowisk zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
3) prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla podoficerów wymaganych przed mianowaniem na kolejne stopnie wojskowe;
4) kształcenie ochotników w ramach służby przygotowawczej;
5) kształcenie kandydatów na podoficerów terytorialnej służby wojskowej;
6) kształcenie kandydatów na podoficerów rezerwy.
Wersja obowiązująca od 2021-05-10 do 2022-05-25 (Dz.U.2021.875 tekst jednolity)
[Zadania szkół] Zadaniami szkół są:
1) kształcenie kandydatów na podoficerów z korpusu szeregowych zawodowych w zakresie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji dowódczych niezbędnych do objęcia stanowisk zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
2) kształcenie kandydatów na podoficerów w ramach służby kandydackiej w zakresie szkolenia podstawowego, wiedzy, umiejętności i kwalifikacji dowódczych oraz szkolenia specjalistycznego, niezbędnych do objęcia stanowisk zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
3) prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla podoficerów wymaganych przed mianowaniem na kolejne stopnie wojskowe;
4) kształcenie ochotników w ramach służby przygotowawczej;
5) kształcenie kandydatów na podoficerów terytorialnej służby wojskowej;
6) kształcenie kandydatów na podoficerów rezerwy.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-05-07 do 2021-05-09
[Zadania szkół] [1] Zadaniami szkół są:
1) kształcenie kandydatów na podoficerów z korpusu szeregowych zawodowych w zakresie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji dowódczych niezbędnych do objęcia stanowisk zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
2) kształcenie kandydatów na podoficerów w ramach służby kandydackiej w zakresie szkolenia podstawowego, wiedzy, umiejętności i kwalifikacji dowódczych oraz szkolenia specjalistycznego, niezbędnych do objęcia stanowisk zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
3) prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla podoficerów wymaganych przed mianowaniem na kolejne stopnie wojskowe;
4) kształcenie ochotników w ramach służby przygotowawczej;
5) kształcenie kandydatów na podoficerów terytorialnej służby wojskowej;
6) kształcenie kandydatów na podoficerów rezerwy.
[1] § 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 kwietnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkół podoficerskich (Dz.U. poz. 806). Zmiana weszła w życie 7 maja 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-01-13 do 2020-05-06 (Dz.U.2020.51 tekst jednolity)
[Zadania szkół] Zadaniami szkół są:
1) kształcenie kandydatów na podoficerów w zakresie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji instruktorskich wymaganych do objęcia stanowisk służbowych zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
2) przygotowanie specjalisty wojskowego posiadającego wiedzę specjalistyczną i umiejętności instruktorskie niezbędne do kierowania żołnierzami na szczeblu drużyny (równorzędny);
3) prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla podoficerów przed mianowaniem ich na kolejne stopnie wojskowe;
4) kształcenie kandydatów na podoficerów służby przygotowawczej;
5) kształcenie kandydatów na podoficerów terytorialnej służby wojskowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-30 do 2020-01-12
[Zadania szkół] Zadaniami szkół są:
1) kształcenie kandydatów na podoficerów w zakresie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji instruktorskich wymaganych do objęcia stanowisk służbowych zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
2) przygotowanie specjalisty wojskowego posiadającego wiedzę specjalistyczną i umiejętności instruktorskie niezbędne do kierowania żołnierzami na szczeblu drużyny (równorzędny);
3) prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla podoficerów przed mianowaniem ich na kolejne stopnie wojskowe;
4) kształcenie kandydatów na podoficerów służby przygotowawczej;
5) [3] kształcenie kandydatów na podoficerów terytorialnej służby wojskowej.
[3] § 4 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 września 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szkół podoficerskich (Dz.U. poz. 1833). Zmiana weszła w życie 30 września 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-11-13 do 2019-09-29 (Dz.U.2018.2132 tekst jednolity)
[Zadania szkół] Zadaniami szkół są:
1) kształcenie kandydatów na podoficerów w zakresie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji instruktorskich wymaganych do objęcia stanowisk służbowych zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
2) przygotowanie specjalisty wojskowego posiadającego wiedzę specjalistyczną i umiejętności instruktorskie niezbędne do kierowania żołnierzami na szczeblu drużyny (równorzędny);
3) prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla podoficerów przed mianowaniem ich na kolejne stopnie wojskowe;
4) kształcenie kandydatów na podoficerów służby przygotowawczej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-02-24 do 2018-11-12 (Dz.U.2015.252 tekst jednolity)
[Zadania szkół] Zadaniami szkół są:
1) kształcenie kandydatów na podoficerów w zakresie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji instruktorskich wymaganych do objęcia stanowisk służbowych zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
2) przygotowanie specjalisty wojskowego posiadającego wiedzę specjalistyczną i umiejętności instruktorskie niezbędne do kierowania żołnierzami na szczeblu drużyny (równorzędny);
3) prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla podoficerów przed mianowaniem ich na kolejne stopnie wojskowe;
4) kształcenie kandydatów na podoficerów służby przygotowawczej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-09-04 do 2015-02-23
Zadaniami szkół są:
1) kształcenie kandydatów na podoficerów w zakresie wiedzy i umiejętności oraz kwalifikacji instruktorskich wymaganych do objęcia stanowisk służbowych zaszeregowanych do stopnia etatowego kaprala (mata);
2) przygotowanie specjalisty wojskowego posiadającego wiedzę specjalistyczną i umiejętności instruktorskie niezbędne do kierowania żołnierzami na szczeblu drużyny (równorzędny);
3) prowadzenie kursów kwalifikacyjnych dla podoficerów przed mianowaniem ich na kolejne stopnie wojskowe;
4) kształcenie kandydatów na podoficerów służby przygotowawczej.