Wersja obowiązująca od 2021-03-29 do 2022-04-23 (Dz.U.2021.563 tekst jednolity)
[Imienne wykazy kobiet] 1. Obowiązek zawiadamiania:
1) przez rektorów uczelni prowadzących następujące kierunki studiów:
a) analityka medyczna,
b) kierunek lekarski,
c) kierunek lekarsko-dentystyczny,
d) pielęgniarstwo,
e) położnictwo,
f) weterynaria,
g) ratownictwo medyczne,
h) psychologia
– dotyczy również kobiet, które w danym roku akademickim kończą naukę w tych szkołach, jeżeli kobiety zostały poddane obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej;
2) przez dyrektorów szkół policealnych prowadzących kształcenie w zawodzie technik weterynarii – dotyczy również kobiet, które w danym roku szkolnym kończą naukę w tych szkołach, jeżeli kobiety te zostały poddane obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej.
2. Zawiadomień, o których mowa w ust. 1, dokonuje się w formie imiennych wykazów kobiet.
3. Rektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo dyrektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, w imiennym wykazie kobiet podaje dane osobowe osób objętych tym wykazem, o których mowa w art. 48 ust. 3a ustawy.
4. Imienne wykazy kobiet przesyła się wojskowemu komendantowi uzupełnień, właściwemu ze względu na siedzibę szkoły, w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku.
5. (uchylony).
6. Wzór imiennego wykazu kobiet jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
Wersja obowiązująca od 2021-03-29 do 2022-04-23 (Dz.U.2021.563 tekst jednolity)
[Imienne wykazy kobiet] 1. Obowiązek zawiadamiania:
1) przez rektorów uczelni prowadzących następujące kierunki studiów:
a) analityka medyczna,
b) kierunek lekarski,
c) kierunek lekarsko-dentystyczny,
d) pielęgniarstwo,
e) położnictwo,
f) weterynaria,
g) ratownictwo medyczne,
h) psychologia
– dotyczy również kobiet, które w danym roku akademickim kończą naukę w tych szkołach, jeżeli kobiety zostały poddane obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej;
2) przez dyrektorów szkół policealnych prowadzących kształcenie w zawodzie technik weterynarii – dotyczy również kobiet, które w danym roku szkolnym kończą naukę w tych szkołach, jeżeli kobiety te zostały poddane obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej.
2. Zawiadomień, o których mowa w ust. 1, dokonuje się w formie imiennych wykazów kobiet.
3. Rektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo dyrektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, w imiennym wykazie kobiet podaje dane osobowe osób objętych tym wykazem, o których mowa w art. 48 ust. 3a ustawy.
4. Imienne wykazy kobiet przesyła się wojskowemu komendantowi uzupełnień, właściwemu ze względu na siedzibę szkoły, w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku.
5. (uchylony).
6. Wzór imiennego wykazu kobiet jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-19 do 2021-03-28
[Imienne wykazy kobiet] 1. Obowiązek zawiadamiania:
1) przez rektorów uczelni prowadzących następujące kierunki studiów:
a) analityka medyczna,
b) kierunek lekarski,
c) kierunek Iekarsko-dentystyczny,
d) pielęgniarstwo,
e) położnictwo,
f) weterynaria,
g) ratownictwo medyczne,
h) psychologia
– dotyczy również kobiet, które w danym roku akademickim kończą naukę w tych szkołach, jeżeli kobiety zostały poddane obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej;
2) przez dyrektorów szkół policealnych prowadzących kształcenie w zawodzie technik weterynarii – dotyczy również kobiet, które w danym roku szkolnym kończą naukę w tych szkołach, jeżeli kobiety te zostały poddane obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej.
2. Zawiadomień, o których mowa w ust. 1, dokonuje się w formie imiennych wykazów kobiet.
3. Rektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo dyrektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, w imiennym wykazie kobiet podaje dane osobowe osób objętych tym wykazem, o których mowa w art. 48 ust. 3a ustawy.
4. Imienne wykazy kobiet przesyła się wojskowemu komendantowi uzupełnień, właściwemu ze względu na siedzibę szkoły, w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku.
5. (uchylony).
6. [3] Wzór imiennego wykazu kobiet jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
[3] § 4 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 stycznia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. poz. 171). Zmiana weszła w życie 19 lutego 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-06-30 do 2020-02-18
[Imienne wykazy kobiet] 1. [10] Obowiązek zawiadamiania:
1) przez rektorów uczelni prowadzących następujące kierunki studiów:
a) analityka medyczna,
b) kierunek lekarski,
c) kierunek Iekarsko-dentystyczny,
d) pielęgniarstwo,
e) położnictwo,
f) weterynaria,
g) ratownictwo medyczne,
h) psychologia
– dotyczy również kobiet, które w danym roku akademickim kończą naukę w tych szkołach, jeżeli kobiety zostały poddane obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej;
2) przez dyrektorów szkół policealnych prowadzących kształcenie w zawodzie technik weterynarii – dotyczy również kobiet, które w danym roku szkolnym kończą naukę w tych szkołach, jeżeli kobiety te zostały poddane obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej.
2. Zawiadomień, o których mowa w ust. 1, dokonuje się w formie imiennych wykazów kobiet.
3. [11] Rektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, albo dyrektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, w imiennym wykazie kobiet podaje dane osobowe osób objętych tym wykazem, o których mowa w art. 48 ust. 3a ustawy.
4. Imienne wykazy kobiet przesyła się wojskowemu komendantowi uzupełnień, właściwemu ze względu na siedzibę szkoły, w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku.
5. [12] (uchylony).
[10] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 105, poz. 657). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2010 r.
[11] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 105, poz. 657). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2010 r.
[12] § 4 ust. 5 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 105, poz. 657). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-12-16 do 2010-06-29
[Imienne wykazy kobiet] 1. [5] Obowiązek zawiadamiania:
1) przez rektorów uczelni prowadzących następujące kierunki studiów:
a) analityka medyczna,
b) kierunek lekarski,
c) kierunek lekarsko-dentystyczny,
d) pielęgniarstwo,
e) położnictwo,
f) weterynaria,
g) ratownictwo medyczne,
h) psychologia
– dotyczy również kobiet, które w danym roku akademickim kończą naukę w tych szkołach, o ile kobiety te zostały poddane obowiązkowi stawienia się do poboru;
2) przez rektorów uczelni morskich – dotyczy również kobiet, które w danym roku akademickim zamierzają ochotniczo stawić się do poboru i uzyskały zgodę tych rektorów na odbywanie zajęć wojskowych w tej szkole;
3) przez dyrektorów szkół policealnych prowadzących kształcenie w zawodzie technik weterynarii – dotyczy również kobiet, które w danym roku szkolnym kończą naukę w tych szkołach, o ile kobiety te zostały poddane obowiązkowi stawienia się do poboru.
2. Zawiadomień, o których mowa w ust. 1, dokonuje się w formie imiennych wykazów kobiet.
3. [6] Rektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, lub dyrektor, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, w imiennym wykazie kobiet podaje miejsce i datę jego sporządzenia, nazwę i adres szkoły oraz następujące dane dotyczące kobiet:
1) imię (imiona), nazwisko, nazwisko rodowe i imię ojca;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL;
4) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące;
5) nazwę zawodu, którego się uczy, lub kierunku studiów;
6) planowany termin ukończenia szkoły.
4. Imienne wykazy kobiet przesyła się wojskowemu komendantowi uzupełnień, właściwemu ze względu na siedzibę szkoły, w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku.
5. Wzór imiennego wykazu kobiet stanowi załącznik nr 3 [7] do rozporządzenia.
[5] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 220, poz. 1603). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2006 r.
[6] § 4 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 220, poz. 1603). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2006 r.
[7] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 220, poz. 1603). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2006 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-07-01 do 2006-12-15
1. Obowiązek zawiadamiania przez dyrektorów średnich lub policealnych szkół medycznych oraz weterynaryjnych dotyczy również kobiet, które w danym roku szkolnym kończą naukę w tych szkołach, o ile kobiety te zostały poddane obowiązkowi stawienia się do poboru.
2. Zawiadomień, o których mowa w ust. 1, dokonuje się w formie imiennych wykazów kobiet.
3. Dyrektor średniej lub policealnej szkoły medycznej oraz weterynaryjnej w imiennym wykazie kobiet podaje miejsce i datę jego sporządzenia, nazwę i adres szkoły oraz następujące dane dotyczące kobiet:
1) imię (imiona), nazwisko, nazwisko rodowe i imię ojca;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL;
4) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące;
5) nazwę zawodu, którego się uczy;
6) planowany termin ukończenia nauki.
4. Imienne wykazy kobiet przesyła się wojskowemu komendantowi uzupełnień, właściwemu ze względu na siedzibę szkoły, w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku.
5. Wzór imiennego wykazu kobiet stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.