Wersja obowiązująca od 2021-06-29 do 2022-04-23
[Obowiązki rektorów i dyrektorów dotyczące zawiadomienia wojskowych komendantów uzupełnień] 1. Obowiązek zawiadamiania przez rektorów i dyrektorów dotyczy studentów lub uczniów podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej.
2. Rektor lub dyrektor w zawiadomieniu podaje miejsce i datę jego sporządzenia oraz następujące dane dotyczące studenta lub ucznia, o którym mowa w ust. 1:
1) [3] imię i nazwisko;
2) [4] miejsce urodzenia;
3) numer PESEL;
4) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące;
5) rok studiów (nauki);
6) nazwę i adres szkoły;
7) kierunek studiów lub nauki oraz nazwę wydziału uczelni;
8) datę przyjęcia do szkoły osoby podlegającej obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej, przewidywany czas studiów (nauki), powtarzanie roku lub semestru studiów (nauki), datę skreślenia z listy studentów (uczniów), wydalenia ze szkoły, uzyskania statusu absolwenta uczelni albo ukończenia nauki.
3. (uchylony).
4. Wzór zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
[3] § 3 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. poz. 1063). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2021 r.
[4] § 3 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. poz. 1063). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2021 r.
Wersja obowiązująca od 2021-06-29 do 2022-04-23
[Obowiązki rektorów i dyrektorów dotyczące zawiadomienia wojskowych komendantów uzupełnień] 1. Obowiązek zawiadamiania przez rektorów i dyrektorów dotyczy studentów lub uczniów podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej.
2. Rektor lub dyrektor w zawiadomieniu podaje miejsce i datę jego sporządzenia oraz następujące dane dotyczące studenta lub ucznia, o którym mowa w ust. 1:
1) [3] imię i nazwisko;
2) [4] miejsce urodzenia;
3) numer PESEL;
4) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące;
5) rok studiów (nauki);
6) nazwę i adres szkoły;
7) kierunek studiów lub nauki oraz nazwę wydziału uczelni;
8) datę przyjęcia do szkoły osoby podlegającej obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej, przewidywany czas studiów (nauki), powtarzanie roku lub semestru studiów (nauki), datę skreślenia z listy studentów (uczniów), wydalenia ze szkoły, uzyskania statusu absolwenta uczelni albo ukończenia nauki.
3. (uchylony).
4. Wzór zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
[3] § 3 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. poz. 1063). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2021 r.
[4] § 3 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. poz. 1063). Zmiana weszła w życie 29 czerwca 2021 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-03-29 do 2021-06-28 (Dz.U.2021.563 tekst jednolity)
[Obowiązki rektorów i dyrektorów dotyczące zawiadomienia wojskowych komendantów uzupełnień] 1. Obowiązek zawiadamiania przez rektorów i dyrektorów dotyczy studentów lub uczniów podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej.
2. Rektor lub dyrektor w zawiadomieniu podaje miejsce i datę jego sporządzenia oraz następujące dane dotyczące studenta lub ucznia, o którym mowa w ust. 1:
1) imię i nazwisko oraz imię ojca;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL;
4) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące;
5) rok studiów (nauki);
6) nazwę i adres szkoły;
7) kierunek studiów lub nauki oraz nazwę wydziału uczelni;
8) datę przyjęcia do szkoły osoby podlegającej obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej, przewidywany czas studiów (nauki), powtarzanie roku lub semestru studiów (nauki), datę skreślenia z listy studentów (uczniów), wydalenia ze szkoły, uzyskania statusu absolwenta uczelni albo ukończenia nauki.
3. (uchylony).
4. Wzór zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-02-19 do 2021-03-28
[Obowiązki rektorów i dyrektorów dotyczące zawiadomienia wojskowych komendantów uzupełnień ] 1. Obowiązek zawiadamiania przez rektorów i dyrektorów dotyczy studentów lub uczniów podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej.
2. Rektor lub dyrektor w zawiadomieniu podaje miejsce i datę jego sporządzenia oraz następujące dane dotyczące studenta lub ucznia, o którym mowa w ust. 1:
1) imię i nazwisko oraz imię ojca;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL;
4) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące;
5) rok studiów (nauki);
6) nazwę i adres szkoły;
7) kierunek studiów lub nauki oraz nazwę wydziału uczelni;
8) datę przyjęcia do szkoły osoby podlegającej obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej, przewidywany czas studiów (nauki), powtarzanie roku lub semestru studiów (nauki), datę skreślenia z listy studentów (uczniów), wydalenia ze szkoły, uzyskania statusu absolwenta uczelni albo ukończenia nauki.
3. (uchylony).
4. [2] Wzór zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
[2] § 3 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 stycznia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. poz. 171). Zmiana weszła w życie 19 lutego 2020 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-06-30 do 2020-02-18
[Obowiązki rektorów i dyrektorów dotyczące zawiadomienia wojskowych komendantów uzupełnień] 1. [6] Obowiązek zawiadamiania przez rektorów i dyrektorów dotyczy studentów lub uczniów podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej.
2. Rektor lub dyrektor w zawiadomieniu podaje miejsce i datę jego sporządzenia oraz następujące dane dotyczące studenta lub ucznia, o którym mowa w ust. 1:
1) imię i nazwisko oraz imię ojca;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL;
4) [7] miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące;
5) rok studiów (nauki);
6) nazwę i adres szkoły;
7) kierunek studiów lub nauki oraz nazwę wydziału uczelni;
8) [8] datę przyjęcia do szkoły osoby podlegającej obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej, przewidywany czas studiów (nauki), powtarzanie roku lub semestru studiów (nauki), datę skreślenia z listy studentów (uczniów), wydalenia ze szkoły, uzyskania statusu absolwenta uczelni albo ukończenia nauki.
3. [9] (uchylony).
[6] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 105, poz. 657). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2010 r.
[7] § 3 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 105, poz. 657). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2010 r.
[8] § 3 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 105, poz. 657). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2010 r.
[9] § 3 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 maja 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 105, poz. 657). Zmiana weszła w życie 30 czerwca 2010 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2006-12-16 do 2010-06-29
[Obowiązki rektorów i dyrektorów dotyczące zawiadomienia wojskowych komendantów uzupełnień] 1. Obowiązek zawiadamiania przez rektorów i dyrektorów dotyczy studentów lub uczniów podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej, którzy są poborowymi.
2. Rektor lub dyrektor w zawiadomieniu podaje miejsce i datę jego sporządzenia oraz następujące dane dotyczące studenta lub ucznia, o którym mowa w ust. 1:
1) imię i nazwisko oraz imię ojca;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL;
4) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące;
5) rok studiów (nauki);
6) nazwę i adres szkoły;
7) [2] kierunek studiów lub nauki oraz nazwę wydziału uczelni;
8) [3] datę przyjęcia poborowego do szkoły, przewidywany czas studiów (nauki), powtarzanie roku lub semestru studiów (nauki), datę skreślenia z listy studentów (uczniów), wydalenia ze szkoły, uzyskania statusu absolwenta uczelni albo ukończenia nauki.
3. Wzór zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, stanowi załącznik nr 2 [4] do rozporządzenia.
[2] § 3 ust. 2 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 220, poz. 1603). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2006 r.
[3] § 3 ust. 2 pkt 8 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 220, poz. 1603). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2006 r.
[4] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 listopada 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej oraz wydawania przez pracodawców, szkoły i inne jednostki organizacyjne zaświadczeń w sprawach powszechnego obowiązku obrony (Dz.U. Nr 220, poz. 1603). Zmiana weszła w życie 16 grudnia 2006 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-07-01 do 2006-12-15
1. Obowiązek zawiadamiania przez rektorów i dyrektorów dotyczy studentów lub uczniów podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej, którzy są poborowymi.
2. Rektor lub dyrektor w zawiadomieniu podaje miejsce i datę jego sporządzenia oraz następujące dane dotyczące studenta lub ucznia, o którym mowa w ust. 1:
1) imię i nazwisko oraz imię ojca;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) numer PESEL;
4) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące;
5) rok studiów (nauki);
6) nazwę i adres szkoły;
7) kierunek studiów lub nauki oraz nazwę wydziału szkoły wyższej lub wyższej szkoły zawodowej;
8) datę przyjęcia poborowego do szkoły, przewidywany czas studiów (nauki), powtarzanie roku lub semestru studiów (nauki), datę skreślenia z listy studentów (uczniów), wydalenia ze szkoły, uzyskania statusu absolwenta szkoły wyższej lub wyższej szkoły zawodowej albo ukończenia nauki.
3. Wzór zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.