history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-11-01

§ 41. Zwolnienia albo zezwolenia, o których mowa w § 40 ust. 1, udziela się w przypadku gdy:

1) zastosowanie oznakowania, o którym mowa w rozdziale 4, jest niemożliwe ze względów technicznych przeszkody lotniczej lub uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie obiektu stanowiącego przeszkodę lotniczą lub

2) [14] co najmniej trzy przeszkody lotnicze niebędące elektrowniami wiatrowymi albo morskimi turbinami wiatrowymi znajdują się w odległości nie większej niż 100 m między kolejnymi przeszkodami lotniczymi znajdującymi się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody albo nie więcej niż 900 m między kolejnymi przeszkodami lotniczymi znajdującymi się poza granicami powierzchni ograniczających przeszkody, lub

3) przeszkoda lotnicza jest wpisana do rejestru zabytków lub stanowi obiekt sakralny, a zastosowane albo planowane oświetlenie obiektu spełnia wymagania, o których mowa w § 21, lub

4) przeszkoda lotnicza posiada kształt, który wskazuje na konieczność zastosowania więcej niż jednego sposobu oznakowania, lub

5) wysokość lub kształt oznakowanej przeszkody lotniczej są zmieniane, lub

6) przeszkoda lotnicza znajduje się w granicach administracyjnych miasta.

[14] § 41 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przeszkód lotniczych, powierzchni ograniczających przeszkody oraz urządzeń o charakterze niebezpiecznym (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-11-01

§ 41. Zwolnienia albo zezwolenia, o których mowa w § 40 ust. 1, udziela się w przypadku gdy:

1) zastosowanie oznakowania, o którym mowa w rozdziale 4, jest niemożliwe ze względów technicznych przeszkody lotniczej lub uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie obiektu stanowiącego przeszkodę lotniczą lub

2) [14] co najmniej trzy przeszkody lotnicze niebędące elektrowniami wiatrowymi albo morskimi turbinami wiatrowymi znajdują się w odległości nie większej niż 100 m między kolejnymi przeszkodami lotniczymi znajdującymi się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody albo nie więcej niż 900 m między kolejnymi przeszkodami lotniczymi znajdującymi się poza granicami powierzchni ograniczających przeszkody, lub

3) przeszkoda lotnicza jest wpisana do rejestru zabytków lub stanowi obiekt sakralny, a zastosowane albo planowane oświetlenie obiektu spełnia wymagania, o których mowa w § 21, lub

4) przeszkoda lotnicza posiada kształt, który wskazuje na konieczność zastosowania więcej niż jednego sposobu oznakowania, lub

5) wysokość lub kształt oznakowanej przeszkody lotniczej są zmieniane, lub

6) przeszkoda lotnicza znajduje się w granicach administracyjnych miasta.

[14] § 41 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przeszkód lotniczych, powierzchni ograniczających przeszkody oraz urządzeń o charakterze niebezpiecznym (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-02-11 do 2024-10-31

§ 41. Zwolnienia albo zezwolenia, o których mowa w § 40 ust. 1, udziela się w przypadku gdy:

1) zastosowanie oznakowania, o którym mowa w rozdziale 4, jest niemożliwe ze względów technicznych przeszkody lotniczej lub uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie obiektu stanowiącego przeszkodę lotniczą lub

2) co najmniej trzy przeszkody lotnicze niebędące elektrowniami wiatrowymi znajdują się w odległości nie większej niż 100 m między kolejnymi przeszkodami lotniczymi znajdującymi się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody albo nie więcej niż 900 m między kolejnymi przeszkodami lotniczymi znajdującymi się poza granicami powierzchni ograniczających przeszkody, lub

3) przeszkoda lotnicza jest wpisana do rejestru zabytków lub stanowi obiekt sakralny, a zastosowane albo planowane oświetlenie obiektu spełnia wymagania, o których mowa w § 21, lub

4) przeszkoda lotnicza posiada kształt, który wskazuje na konieczność zastosowania więcej niż jednego sposobu oznakowania, lub

5) wysokość lub kształt oznakowanej przeszkody lotniczej są zmieniane, lub

6) przeszkoda lotnicza znajduje się w granicach administracyjnych miasta.