history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2024-11-01

§ 46. 1. Oznakowaniu dziennemu nie podlegają przeszkody lotnicze będące:

1) budynkami mieszkalnymi lub budynkami użyteczności publicznej, z wyjątkiem dominant przewyższających takie budynki o 5 m lub więcej;

2) dźwigami lub żurawiami budowlanymi w odniesieniu do ich części nieprzewyższających wznoszonego obiektu budowlanego;

3) obiektami wpisanymi do rejestru zabytków o wysokości poniżej 150 m powyżej poziomu otaczającego terenu lub wody;

4) obiektami kultu religijnego o wysokości poniżej 150 m powyżej poziomu otaczającego terenu lub wody;

5) częściami składowymi lotniczych urządzeń naziemnych, w przypadku gdy z warunków technicznych lotniczego urządzenia naziemnego wynika, że naniesienie oznakowania może spowodować zakłócenia w funkcjonowaniu tego urządzenia.

2. Oznakowaniu nocnemu nie podlegają przeszkody lotnicze:

1) [15] będące światłami podejścia, światłami drogi startowej, światłami zabezpieczenia przerwanego startu, światłami drogi kołowania lub wskaźnikami ścieżki podejścia;

2) [16] będące znakami pionowymi, oznacznikami granicy pola wzlotów, oznacznikami dla drogi startowej pokrytej śniegiem lub oznacznikami dróg kołowania bez nawierzchni sztucznej;

3) o wysokości poniżej 100 m powyżej poziomu otaczającego terenu lub wody, znajdujące się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody wyznaczonych dla lotniska, z którego są wykonywane operacje lotnicze wyłącznie w porze dziennej.

[15] § 46 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przeszkód lotniczych, powierzchni ograniczających przeszkody oraz urządzeń o charakterze niebezpiecznym (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[16] § 46 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przeszkód lotniczych, powierzchni ograniczających przeszkody oraz urządzeń o charakterze niebezpiecznym (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024-11-01

§ 46. 1. Oznakowaniu dziennemu nie podlegają przeszkody lotnicze będące:

1) budynkami mieszkalnymi lub budynkami użyteczności publicznej, z wyjątkiem dominant przewyższających takie budynki o 5 m lub więcej;

2) dźwigami lub żurawiami budowlanymi w odniesieniu do ich części nieprzewyższających wznoszonego obiektu budowlanego;

3) obiektami wpisanymi do rejestru zabytków o wysokości poniżej 150 m powyżej poziomu otaczającego terenu lub wody;

4) obiektami kultu religijnego o wysokości poniżej 150 m powyżej poziomu otaczającego terenu lub wody;

5) częściami składowymi lotniczych urządzeń naziemnych, w przypadku gdy z warunków technicznych lotniczego urządzenia naziemnego wynika, że naniesienie oznakowania może spowodować zakłócenia w funkcjonowaniu tego urządzenia.

2. Oznakowaniu nocnemu nie podlegają przeszkody lotnicze:

1) [15] będące światłami podejścia, światłami drogi startowej, światłami zabezpieczenia przerwanego startu, światłami drogi kołowania lub wskaźnikami ścieżki podejścia;

2) [16] będące znakami pionowymi, oznacznikami granicy pola wzlotów, oznacznikami dla drogi startowej pokrytej śniegiem lub oznacznikami dróg kołowania bez nawierzchni sztucznej;

3) o wysokości poniżej 100 m powyżej poziomu otaczającego terenu lub wody, znajdujące się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody wyznaczonych dla lotniska, z którego są wykonywane operacje lotnicze wyłącznie w porze dziennej.

[15] § 46 ust. 2 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przeszkód lotniczych, powierzchni ograniczających przeszkody oraz urządzeń o charakterze niebezpiecznym (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

[16] § 46 ust. 2 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 7 października 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie przeszkód lotniczych, powierzchni ograniczających przeszkody oraz urządzeń o charakterze niebezpiecznym (Dz.U. poz. 1540). Zmiana weszła w życie 1 listopada 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-02-11 do 2024-10-31

§ 46. 1. Oznakowaniu dziennemu nie podlegają przeszkody lotnicze będące:

1) budynkami mieszkalnymi lub budynkami użyteczności publicznej, z wyjątkiem dominant przewyższających takie budynki o 5 m lub więcej;

2) dźwigami lub żurawiami budowlanymi w odniesieniu do ich części nieprzewyższających wznoszonego obiektu budowlanego;

3) obiektami wpisanymi do rejestru zabytków o wysokości poniżej 150 m powyżej poziomu otaczającego terenu lub wody;

4) obiektami kultu religijnego o wysokości poniżej 150 m powyżej poziomu otaczającego terenu lub wody;

5) częściami składowymi lotniczych urządzeń naziemnych, w przypadku gdy z warunków technicznych lotniczego urządzenia naziemnego wynika, że naniesienie oznakowania może spowodować zakłócenia w funkcjonowaniu tego urządzenia.

2. Oznakowaniu nocnemu nie podlegają przeszkody lotnicze:

1) będące światłami podejścia, światłami drogi startowej, światłami zabezpieczenia przerwanego startu i światłami drogi kołowania;

2) będące znakami pionowymi, oznacznikami granicy pola wzlotów, oznacznikami dla drogi startowej pokrytej śniegiem i oznacznikami dróg kołowania bez nawierzchni sztucznej;

3) o wysokości poniżej 100 m powyżej poziomu otaczającego terenu lub wody, znajdujące się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody wyznaczonych dla lotniska, z którego są wykonywane operacje lotnicze wyłącznie w porze dziennej.