Wersja obowiązująca od 2024.04.27

§ 2. [Przeznaczenie wsparcia finansowego ] Wsparcie finansowe, o którym mowa w § 1, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane na niemające na celu promocji konkretnego znaku towarowego lub marki zadanie w ramach programów promocyjnych i informacyjnych lub działań promocyjnych i informacyjnych kwalifikujących się do uzyskania na ich realizację wsparcia ze środków Unii Europejskiej lub zadanie określone w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. e, g i h, pkt 2 lit. e–g, pkt 3 lit. e–g, pkt 4 lit. e–g, pkt 5 lit. e–g, pkt 6 lit. e–g, pkt 7 lit. e–g, pkt 8 lit. e–g, pkt 9 lit. e–g oraz pkt 10 lit. e–g ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, które:

1) realizuje cele strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, zwane dalej „funduszami promocji”;

2) jest zawarte w planie finansowym danego funduszu promocji;

3) będzie realizowane:

a) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 1 lub 3:

– przez okres nie dłuższy niż 3 lata,

– w jednym etapie, jeżeli jego realizacja będzie trwać nie dłużej niż 6 miesięcy, lub w kilku etapach, jeżeli jego realizacja będzie trwać dłużej niż 6 miesięcy, a każdy z etapów będzie obejmować co najmniej 3 miesiące,

b) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 2:

– przez okres co najmniej jednego roku, jednak nie dłużej niż przez 3 lata, zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 3/2008 (Dz. Urz. UE L 317 z 04.11.2014, str. 56), oraz będzie realizowane w:

– – jednym etapie, jeżeli zadanie jest realizowane przez okres jednego roku,

– – dwóch etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 2 lata,

– – trzech etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 3 lata

– zgodnie z art. 14 i art. 15 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/1831 z dnia 7 października 2015 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich (Dz. Urz. UE L 266 z 13.10.2015, str. 14), zwanego dalej „rozporządzeniem 2015/1831”, albo

– przez okres nie dłuższy niż dwa lata, w nie więcej niż ośmiu etapach, a w przypadku gdy zadanie będzie realizowane przez okres:

– – nie dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane nie więcej niż w dwóch etapach,

– – dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane co najmniej w trzech etapach, a każdy etap będzie realizowany przez co najmniej 90 dni

– zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2019 r. poz. 2401), zwanego dalej „rozporządzeniem Ministra”, albo

− przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy finansowej w ramach interwencji, o której mowa w art. 77 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/2115 z dnia 2 grudnia 2021 r. ustanawiającego przepisy dotyczące wsparcia planów strategicznych sporządzanych przez państwa członkowskie w ramach wspólnej polityki rolnej (planów strategicznych WPR) i finansowanych z Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) i z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) oraz uchylającego rozporządzenia (UE) nr 1305/2013 i (UE) nr 1307/2013 (Dz. Urz. UE L 435 z 06.12.2021, str. 1, z późn. zm.), objętej Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027, zwanej dalej „umową o przyznaniu pomocy w ramach interwencji”, ale nie później niż do dnia 30 czerwca 2029 r., nie więcej niż w 4 etapach, a każdy z etapów będzie realizowany przez okres od 90 do 180 dni, zgodnie z umową o przyznaniu pomocy w ramach interwencji. [1]

[1] § 2 pkt 3 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. poz. 641). Zmiana weszła w życie 27 kwietnia 2024 r.

Wersja obowiązująca od 2024.04.27

§ 2. [Przeznaczenie wsparcia finansowego ] Wsparcie finansowe, o którym mowa w § 1, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane na niemające na celu promocji konkretnego znaku towarowego lub marki zadanie w ramach programów promocyjnych i informacyjnych lub działań promocyjnych i informacyjnych kwalifikujących się do uzyskania na ich realizację wsparcia ze środków Unii Europejskiej lub zadanie określone w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. e, g i h, pkt 2 lit. e–g, pkt 3 lit. e–g, pkt 4 lit. e–g, pkt 5 lit. e–g, pkt 6 lit. e–g, pkt 7 lit. e–g, pkt 8 lit. e–g, pkt 9 lit. e–g oraz pkt 10 lit. e–g ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, które:

1) realizuje cele strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, zwane dalej „funduszami promocji”;

2) jest zawarte w planie finansowym danego funduszu promocji;

3) będzie realizowane:

a) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 1 lub 3:

– przez okres nie dłuższy niż 3 lata,

– w jednym etapie, jeżeli jego realizacja będzie trwać nie dłużej niż 6 miesięcy, lub w kilku etapach, jeżeli jego realizacja będzie trwać dłużej niż 6 miesięcy, a każdy z etapów będzie obejmować co najmniej 3 miesiące,

b) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 2:

– przez okres co najmniej jednego roku, jednak nie dłużej niż przez 3 lata, zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 3/2008 (Dz. Urz. UE L 317 z 04.11.2014, str. 56), oraz będzie realizowane w:

– – jednym etapie, jeżeli zadanie jest realizowane przez okres jednego roku,

– – dwóch etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 2 lata,

– – trzech etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 3 lata

– zgodnie z art. 14 i art. 15 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/1831 z dnia 7 października 2015 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich (Dz. Urz. UE L 266 z 13.10.2015, str. 14), zwanego dalej „rozporządzeniem 2015/1831”, albo

– przez okres nie dłuższy niż dwa lata, w nie więcej niż ośmiu etapach, a w przypadku gdy zadanie będzie realizowane przez okres:

– – nie dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane nie więcej niż w dwóch etapach,

– – dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane co najmniej w trzech etapach, a każdy etap będzie realizowany przez co najmniej 90 dni

– zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2019 r. poz. 2401), zwanego dalej „rozporządzeniem Ministra”, albo

− przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy finansowej w ramach interwencji, o której mowa w art. 77 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/2115 z dnia 2 grudnia 2021 r. ustanawiającego przepisy dotyczące wsparcia planów strategicznych sporządzanych przez państwa członkowskie w ramach wspólnej polityki rolnej (planów strategicznych WPR) i finansowanych z Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) i z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) oraz uchylającego rozporządzenia (UE) nr 1305/2013 i (UE) nr 1307/2013 (Dz. Urz. UE L 435 z 06.12.2021, str. 1, z późn. zm.), objętej Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027, zwanej dalej „umową o przyznaniu pomocy w ramach interwencji”, ale nie później niż do dnia 30 czerwca 2029 r., nie więcej niż w 4 etapach, a każdy z etapów będzie realizowany przez okres od 90 do 180 dni, zgodnie z umową o przyznaniu pomocy w ramach interwencji. [1]

[1] § 2 pkt 3 lit. b) w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 kwietnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. poz. 641). Zmiana weszła w życie 27 kwietnia 2024 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.12.15 do 2024.04.26     (Dz.U.2020.2244 tekst jednolity)

§ 2. [Przeznaczenie wsparcia finansowego] Wsparcie finansowe, o którym mowa w § 1, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane na niemające na celu promocji konkretnego znaku towarowego lub marki zadanie w ramach programów promocyjnych i informacyjnych lub działań promocyjnych i informacyjnych kwalifikujących się do uzyskania na ich realizację wsparcia ze środków Unii Europejskiej lub zadanie określone w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. e, g i h, pkt 2 lit. e–g, pkt 3 lit. e–g, pkt 4 lit. e–g, pkt 5 lit. e–g, pkt 6 lit. e–g, pkt 7 lit. e–g, pkt 8 lit. e–g, pkt 9 lit. e–g oraz pkt 10 lit. e–g ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, które:

1) realizuje cele strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, zwane dalej „funduszami promocji”;

2) jest zawarte w planie finansowym danego funduszu promocji;

3) będzie realizowane:

a) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 1 lub 3:

– przez okres nie dłuższy niż 3 lata,

– w jednym etapie, jeżeli jego realizacja będzie trwać nie dłużej niż 6 miesięcy, lub w kilku etapach, jeżeli jego realizacja będzie trwać dłużej niż 6 miesięcy, a każdy z etapów będzie obejmować co najmniej 3 miesiące,

b) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 2:

– przez okres co najmniej jednego roku, jednak nie dłużej niż przez 3 lata, zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 3/2008 (Dz. Urz. UE L 317 z 04.11.2014, str. 56), oraz będzie realizowane w:

– – jednym etapie, jeżeli zadanie jest realizowane przez okres jednego roku,

– – dwóch etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 2 lata,

– – trzech etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 3 lata

– zgodnie z art. 14 i art. 15 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/1831 z dnia 7 października 2015 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich (Dz. Urz. UE L 266 z 13.10.2015, str. 14), zwanego dalej „rozporządzeniem 2015/1831”, albo

– przez okres nie dłuższy niż dwa lata, w nie więcej niż ośmiu etapach, a w przypadku gdy zadanie będzie realizowane przez okres:

– – nie dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane nie więcej niż w dwóch etapach,

– – dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane co najmniej w trzech etapach, a każdy etap będzie realizowany przez co najmniej 90 dni

– zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2019 r. poz. 2401), zwanego dalej „rozporządzeniem Ministra”.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019.08.01 do 2020.12.14

§ 2. [Przeznaczenie wsparcia finansowego ] Wsparcie finansowe, o którym mowa w § 1, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane na niemające na celu promocji konkretnego znaku towarowego lub marki zadanie w ramach programów promocyjnych i informacyjnych lub działań promocyjnych i informacyjnych kwalifikujących się do uzyskania na ich realizację wsparcia ze środków Unii Europejskiej lub zadanie określone w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. e, g i h, pkt 2 lit. e–g, pkt 3 lit. e–g, pkt 4 lit. e–g, pkt 5 lit. e–g, pkt 6 lit. e–g, pkt 7 lit. e–g, pkt 8 lit. e–g, pkt 9 lit. e–g oraz pkt 10 lit. e–g ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, które: [2]

1) realizuje cele strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, zwane dalej „funduszami promocji”;

2) jest zawarte w planie finansowym danego funduszu promocji;

3) będzie realizowane:

a) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 1 lub 3:

– przez okres nie dłuższy niż 3 lata,

– w jednym etapie, jeżeli jego realizacja będzie trwać nie dłużej niż 6 miesięcy, lub w kilku etapach, jeżeli jego realizacja będzie trwać dłużej niż 6 miesięcy, a każdy z etapów będzie obejmować co najmniej 3 miesiące,

b) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 2:

– przez okres co najmniej jednego roku, jednak nie dłużej niż przez 3 lata, zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 3/2008 (Dz. Urz. UE L 317 z 04.11.2014, str. 56), oraz będzie realizowane w:

– – jednym etapie, jeżeli zadanie jest realizowane przez okres jednego roku,

– – dwóch etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 2 lata,

– – trzech etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 3 lata

– zgodnie z art. 14 i art. 15 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/1831 z dnia 7 października 2015 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich (Dz. Urz. UE L 266 z 13.10.2015, str. 14), zwanego dalej „rozporządzeniem 2015/1831”, albo

– przez okres nie dłuższy niż dwa lata, w nie więcej niż ośmiu etapach, a w przypadku gdy zadanie będzie realizowane przez okres:

– – nie dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane nie więcej niż w dwóch etapach,

– – dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane co najmniej w trzech etapach, a każdy etap będzie realizowany przez co najmniej 90 dni

– zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. poz. 1080), zwanego dalej „rozporządzeniem Ministra”.

[2] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 lipca 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych (Dz.U. poz. 1422). Zmiana weszła w życie 1 sierpnia 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017.07.08 do 2019.07.31

§ 2. [Przeznaczenie wsparcia finansowego ] Wsparcie finansowe, o którym mowa w § 1, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane na niemające na celu promocji konkretnego znaku towarowego lub marki zadanie w ramach programów promocyjnych i informacyjnych lub działań promocyjnych i informacyjnych kwalifikujących się do uzyskania na ich realizację wsparcia ze środków Unii Europejskiej lub zadanie określone w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. e, g i h, pkt 2 lit. e–g, pkt 3 lit. e–g, pkt 4 lit. e–g, pkt 5 lit. e–g, pkt 6 lit. e–g, pkt 7 lit. e–g, pkt 8 lit. e–g oraz pkt 9 lit. e–g ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, które:

1) realizuje cele strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, zwane dalej „funduszami promocji”;

2) jest zawarte w planie finansowym danego funduszu promocji;

3) będzie realizowane:

a) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 1 lub 3:

– przez okres nie dłuższy niż 3 lata,

– w jednym etapie, jeżeli jego realizacja będzie trwać nie dłużej niż 6 miesięcy, lub w kilku etapach, jeżeli jego realizacja będzie trwać dłużej niż 6 miesięcy, a każdy z etapów będzie obejmować co najmniej 3 miesiące,

b) w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 2:

– przez okres co najmniej jednego roku, jednak nie dłużej niż przez 3 lata, zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 3/2008 (Dz. Urz. UE L 317 z 04.11.2014, str. 56), oraz będzie realizowane w:

– – jednym etapie, jeżeli zadanie jest realizowane przez okres jednego roku,

– – dwóch etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 2 lata,

– – trzech etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 3 lata

– zgodnie z art. 14 i art. 15 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/1831 z dnia 7 października 2015 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich (Dz. Urz. UE L 266 z 13.10.2015, str. 14), zwanego dalej „rozporządzeniem 2015/1831”, albo

– przez okres nie dłuższy niż dwa lata, w nie więcej niż ośmiu etapach, a w przypadku gdy zadanie będzie realizowane przez okres:

– – nie dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane nie więcej niż w dwóch etapach,

– – dłuższy niż 270 dni – zadanie będzie realizowane co najmniej w trzech etapach, a każdy etap będzie realizowany przez co najmniej 90 dni

– zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. poz. 1080), zwanego dalej „rozporządzeniem Ministra”.