Wersja obowiązująca od 2020-11-02 (Dz.U.2020.1923 tekst jednolity)
[Certyfikat zgodności typu i świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu - nowe podzespoły ] 1. Dla dopuszczonych do eksploatacji urządzeń i budowli, w których dokonano zmian mających wpływ na bezpieczeństwo systemu kolei, w szczególności polegających na zastosowaniu nowego typu podzespołów lub wprowadzeniu zmian w oprogramowaniu, wymagane jest uzyskanie nowego certyfikatu zgodności typu i świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu dla pierwszego egzemplarza, jeżeli konieczność uzyskania tych dokumentów została stwierdzona w ramach procesu oceny ryzyka przeprowadzonego zgodnie z przepisami Komisji Europejskiej dotyczącymi wspólnej metody oceny bezpieczeństwa w zakresie wyceny i oceny ryzyka, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do urządzeń i budowli eksploatowanych:
1) na bocznicach kolejowych;
2) na infrastrukturze kolejowej obejmującej linie kolejowe o szerokości torów mniejszej niż 1435 mm;
3) w metrze;
4) na sieciach kolejowych, o których mowa w art. 3 ust. 8 ustawy.
Wersja obowiązująca od 2020-11-02 (Dz.U.2020.1923 tekst jednolity)
[Certyfikat zgodności typu i świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu - nowe podzespoły ] 1. Dla dopuszczonych do eksploatacji urządzeń i budowli, w których dokonano zmian mających wpływ na bezpieczeństwo systemu kolei, w szczególności polegających na zastosowaniu nowego typu podzespołów lub wprowadzeniu zmian w oprogramowaniu, wymagane jest uzyskanie nowego certyfikatu zgodności typu i świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu dla pierwszego egzemplarza, jeżeli konieczność uzyskania tych dokumentów została stwierdzona w ramach procesu oceny ryzyka przeprowadzonego zgodnie z przepisami Komisji Europejskiej dotyczącymi wspólnej metody oceny bezpieczeństwa w zakresie wyceny i oceny ryzyka, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do urządzeń i budowli eksploatowanych:
1) na bocznicach kolejowych;
2) na infrastrukturze kolejowej obejmującej linie kolejowe o szerokości torów mniejszej niż 1435 mm;
3) w metrze;
4) na sieciach kolejowych, o których mowa w art. 3 ust. 8 ustawy.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-12-17 do 2020-11-01
[Certyfikat zgodności typu i świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu - nowe podzespoły ] 1. Dla dopuszczonych do eksploatacji urządzeń i budowli, w których dokonano zmian mających wpływ na bezpieczeństwo systemu kolei, w szczególności polegających na zastosowaniu nowego typu podzespołów lub wprowadzeniu zmian w oprogramowaniu, wymagane jest uzyskanie nowego certyfikatu zgodności typu i świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu dla pierwszego egzemplarza, jeżeli konieczność uzyskania tych dokumentów została stwierdzona w ramach procesu oceny ryzyka przeprowadzonego zgodnie z przepisami Komisji Europejskiej dotyczącymi wspólnej metody oceny bezpieczeństwa w zakresie wyceny i oceny ryzyka, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do urządzeń i budowli eksploatowanych:
1) na bocznicach kolejowych;
2) na infrastrukturze kolejowej obejmującej linie kolejowe o szerokości torów mniejszej niż 1435 mm;
3) w metrze;
4) [3] na sieciach kolejowych, o których mowa w art. 3 ust. 8 ustawy.
[3] § 21 ust. 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 września 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dopuszczania do eksploatacji określonych rodzajów budowli, urządzeń i pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1765). Zmiana weszła w życie 17 grudnia 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-05-31 do 2019-12-16
[Certyfikat zgodności typu i świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu - nowe podzespoły ] 1. Dla dopuszczonych do eksploatacji urządzeń i budowli, w których dokonano zmian mających wpływ na bezpieczeństwo systemu kolei, w szczególności polegających na zastosowaniu nowego typu podzespołów lub wprowadzeniu zmian w oprogramowaniu, wymagane jest uzyskanie nowego certyfikatu zgodności typu i świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu dla pierwszego egzemplarza, jeżeli konieczność uzyskania tych dokumentów została stwierdzona w ramach procesu oceny ryzyka przeprowadzonego zgodnie z przepisami Komisji Europejskiej dotyczącymi wspólnej metody oceny bezpieczeństwa w zakresie wyceny i oceny ryzyka, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do urządzeń i budowli eksploatowanych:
1) na bocznicach kolejowych;
2) na infrastrukturze kolejowej obejmującej linie kolejowe o szerokości torów mniejszej niż 1435 mm;
3) w metrze;
4) na sieci kolejowej, o której mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy.