Wersja obowiązująca od 2020-11-02 (Dz.U.2020.1923 tekst jednolity)
[Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu - budowle, urządzenia i pojazdy ] W przypadku infrastruktury prywatnej, o której mowa w art. 4 pkt 1c ustawy, oraz sieci kolejowych, o których mowa w art. 3 ust. 8 ustawy, świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu jest wydawane na każdy typ:
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) szyny kolejowej,
b) systemu przytwierdzeń,
c) podkładu kolejowego,
d) podrozjazdnicy,
e) mostownicy,
f) podpory blokowej,
g) rozjazdu kolejowego,
h) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) stacyjnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) urządzeń blokady liniowej,
c) systemu zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych,
d) urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów:
– obwodów torowych,
– liczników osi,
e) urządzeń do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu kolejowego,
f) sygnalizatora kolejowego,
g) urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej, w tym zapowiadawczej, strażnicowej, stacyjno-ruchowej, pociągowej, manewrowej, drogowej i utrzymania,
h) rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
i) urządzeń oddziaływania tor – pojazd,
j) systemu automatycznego prowadzenia pociągu,
k) systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
l) systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym,
m) dławika torowego,
n) linek dławikowych,
o) wyłącznika szybkiego,
p) sieci jezdnej,
q) systemu sieci powrotnej;
3) następujących pojazdów kolejowych:
a) pojazdu trakcyjnego,
b) wagonu pasażerskiego,
c) wagonu towarowego,
d) pojazdu specjalnego.
Wersja obowiązująca od 2020-11-02 (Dz.U.2020.1923 tekst jednolity)
[Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu - budowle, urządzenia i pojazdy ] W przypadku infrastruktury prywatnej, o której mowa w art. 4 pkt 1c ustawy, oraz sieci kolejowych, o których mowa w art. 3 ust. 8 ustawy, świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu jest wydawane na każdy typ:
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) szyny kolejowej,
b) systemu przytwierdzeń,
c) podkładu kolejowego,
d) podrozjazdnicy,
e) mostownicy,
f) podpory blokowej,
g) rozjazdu kolejowego,
h) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) stacyjnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) urządzeń blokady liniowej,
c) systemu zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych,
d) urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów:
– obwodów torowych,
– liczników osi,
e) urządzeń do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu kolejowego,
f) sygnalizatora kolejowego,
g) urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej, w tym zapowiadawczej, strażnicowej, stacyjno-ruchowej, pociągowej, manewrowej, drogowej i utrzymania,
h) rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
i) urządzeń oddziaływania tor – pojazd,
j) systemu automatycznego prowadzenia pociągu,
k) systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
l) systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym,
m) dławika torowego,
n) linek dławikowych,
o) wyłącznika szybkiego,
p) sieci jezdnej,
q) systemu sieci powrotnej;
3) następujących pojazdów kolejowych:
a) pojazdu trakcyjnego,
b) wagonu pasażerskiego,
c) wagonu towarowego,
d) pojazdu specjalnego.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-12-17 do 2020-11-01
[Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu - budowle, urządzenia i pojazdy ] W przypadku infrastruktury prywatnej, o której mowa w art. 4 pkt 1c ustawy, oraz sieci kolejowych, o których mowa w art. 3 ust. 8 ustawy, świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu jest wydawane na każdy typ: [1]
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) szyny kolejowej,
b) systemu przytwierdzeń,
c) podkładu kolejowego,
d) podrozjazdnicy,
e) mostownicy,
f) podpory blokowej,
g) rozjazdu kolejowego,
h) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) stacyjnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) urządzeń blokady liniowej,
c) systemu zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych,
d) urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów:
– obwodów torowych,
– liczników osi,
e) urządzeń do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu kolejowego,
f) sygnalizatora kolejowego,
g) urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej, w tym zapowiadawczej, strażnicowej, stacyjno-ruchowej, pociągowej, manewrowej, drogowej i utrzymania,
h) rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
i) urządzeń oddziaływania tor – pojazd,
j) systemu automatycznego prowadzenia pociągu,
k) systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
l) systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym,
m) dławika torowego,
n) linek dławikowych,
o) wyłącznika szybkiego,
p) sieci jezdnej,
q) systemu sieci powrotnej;
3) następujących pojazdów kolejowych:
a) pojazdu trakcyjnego,
b) wagonu pasażerskiego,
c) wagonu towarowego,
d) pojazdu specjalnego.
[1] § 11 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 września 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie dopuszczania do eksploatacji określonych rodzajów budowli, urządzeń i pojazdów kolejowych (Dz.U. poz. 1765). Zmiana weszła w życie 17 grudnia 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-05-31 do 2019-12-16
[Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu - budowle, urządzenia i pojazdy ] W przypadku sieci kolejowych, o których mowa w art. 25a ust. 1 pkt 1 ustawy, świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu jest wydawane na każdy typ:
1) następujących budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) szyny kolejowej,
b) systemu przytwierdzeń,
c) podkładu kolejowego,
d) podrozjazdnicy,
e) mostownicy,
f) podpory blokowej,
g) rozjazdu kolejowego,
h) skrzyżowania torów kolejowych;
2) następujących urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego:
a) stacyjnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
b) urządzeń blokady liniowej,
c) systemu zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych,
d) urządzeń kontroli niezajętości torów i rozjazdów:
– obwodów torowych,
– liczników osi,
e) urządzeń do przestawiania lub kontrolowania ruchomych elementów rozjazdu kolejowego,
f) sygnalizatora kolejowego,
g) urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej, w tym zapowiadawczej, strażnicowej, stacyjno-ruchowej, pociągowej, manewrowej, drogowej i utrzymania,
h) rejestratora rozmów związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego,
i) urządzeń oddziaływania tor – pojazd,
j) systemu automatycznego prowadzenia pociągu,
k) systemu telewizji użytkowej przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego,
l) systemu zdalnego sterowania ruchem kolejowym,
m) dławika torowego,
n) linek dławikowych,
o) wyłącznika szybkiego,
p) sieci jezdnej,
q) systemu sieci powrotnej;
3) następujących pojazdów kolejowych:
a) pojazdu trakcyjnego,
b) wagonu pasażerskiego,
c) wagonu towarowego,
d) pojazdu specjalnego.