Wersja obowiązująca od 2020-10-28 (Dz.U.2020.1901 tekst jednolity)
[Wniosek o nadanie uprawnień rzeczoznawcy] 1. Wniosek o nadanie uprawnień rzeczoznawcy, składany przez kandydata na rzeczoznawcę do ministra, za pośrednictwem Generalnego Konserwatora Zabytków, powinien zawierać:
1) imię i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) miejsce zamieszkania;
4) adres do korespondencji;
5) informację o wykształceniu;
6) opis praktyki zawodowej;
7) wskazanie miejsca pracy;
8) wskazanie ważniejszych publikacji w zakresie opieki nad zabytkami;
9) wskazanie dziedziny i specjalizacji, w których kandydat ubiega się o nadanie uprawnień rzeczoznawcy;
10) nazwę i adres stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury rekomendującej kandydata.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, kandydat na rzeczoznawcę dołącza:
1) dokumenty lub ich poświadczone kopie potwierdzające posiadane wykształcenie, stopnie lub tytuły naukowe albo stopnie lub tytuły w zakresie sztuki;
2) dokumenty lub ich poświadczone kopie potwierdzające posiadanie praktyki, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 2;
3) pisemną rekomendację stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury wyspecjalizowanych w opiece nad zabytkami;
4) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw cywilnych i obywatelskich.
3. Generalny Konserwator Zabytków przekazuje ministrowi wniosek, o którym mowa w ust. 1, wraz ze swoim stanowiskiem w sprawie.
4. Przed przekazaniem do ministra wniosku, o którym mowa w ust. 1, Generalny Konserwator Zabytków może zwrócić się do jednego lub kilku wojewódzkich konserwatorów zabytków o wyrażenie opinii o kandydacie na rzeczoznawcę.
Wersja obowiązująca od 2020-10-28 (Dz.U.2020.1901 tekst jednolity)
[Wniosek o nadanie uprawnień rzeczoznawcy] 1. Wniosek o nadanie uprawnień rzeczoznawcy, składany przez kandydata na rzeczoznawcę do ministra, za pośrednictwem Generalnego Konserwatora Zabytków, powinien zawierać:
1) imię i nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) miejsce zamieszkania;
4) adres do korespondencji;
5) informację o wykształceniu;
6) opis praktyki zawodowej;
7) wskazanie miejsca pracy;
8) wskazanie ważniejszych publikacji w zakresie opieki nad zabytkami;
9) wskazanie dziedziny i specjalizacji, w których kandydat ubiega się o nadanie uprawnień rzeczoznawcy;
10) nazwę i adres stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury rekomendującej kandydata.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, kandydat na rzeczoznawcę dołącza:
1) dokumenty lub ich poświadczone kopie potwierdzające posiadane wykształcenie, stopnie lub tytuły naukowe albo stopnie lub tytuły w zakresie sztuki;
2) dokumenty lub ich poświadczone kopie potwierdzające posiadanie praktyki, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 2;
3) pisemną rekomendację stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury wyspecjalizowanych w opiece nad zabytkami;
4) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw cywilnych i obywatelskich.
3. Generalny Konserwator Zabytków przekazuje ministrowi wniosek, o którym mowa w ust. 1, wraz ze swoim stanowiskiem w sprawie.
4. Przed przekazaniem do ministra wniosku, o którym mowa w ust. 1, Generalny Konserwator Zabytków może zwrócić się do jednego lub kilku wojewódzkich konserwatorów zabytków o wyrażenie opinii o kandydacie na rzeczoznawcę.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-10-09 do 2020-10-27
[Wniosek o nadanie uprawnień rzeczoznawcy ] 1. Wniosek o nadanie uprawnień rzeczoznawcy, składany przez kandydata na rzeczoznawcę do ministra, za pośrednictwem Generalnego Konserwatora Zabytków, powinien zawierać:
1) imię, nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) miejsce zamieszkania;
4) adres do korespondencji;
5) informację o wykształceniu;
6) opis praktyki zawodowej;
7) wskazanie miejsca pracy;
8) wskazanie ważniejszych publikacji w zakresie opieki nad zabytkami;
9) wskazanie dziedziny i specjalizacji, w których kandydat ubiega się o nadanie uprawnień rzeczoznawcy;
10) nazwę i adres stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury rekomendującej kandydata.
2. [3] Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, kandydat na rzeczoznawcę dołącza:
1) dokumenty lub ich poświadczone kopie potwierdzające posiadane wykształcenie, stopnie lub tytuły naukowe albo stopnie lub tytuły w zakresie sztuki;
2) dokumenty lub ich poświadczone kopie potwierdzające posiadanie praktyki, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 2;
3) pisemną rekomendację stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury wyspecjalizowanych w opiece nad zabytkami;
4) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw cywilnych i obywatelskich.
3. Generalny Konserwator Zabytków przekazuje ministrowi wniosek, o którym mowa w ust. 1, wraz ze swoim stanowiskiem w sprawie.
4. [4] Przed przekazaniem do ministra wniosku, o którym mowa w ust. 1, Generalny Konserwator Zabytków może zwrócić się do jednego lub kilku wojewódzkich konserwatorów zabytków o wyrażenie opinii o kandydacie na rzeczoznawcę.
[3] § 3 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 10 września 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rzeczoznawców Ministra Kultury w zakresie opieki nad zabytkami (Dz.U. poz. 1811). Zmiana weszła w życie 9 października 2019 r.
[4] § 3 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 10 września 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie rzeczoznawców Ministra Kultury w zakresie opieki nad zabytkami (Dz.U. poz. 1811). Zmiana weszła w życie 9 października 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-06-02 do 2019-10-08
[Wniosek o nadanie uprawnień rzeczoznawcy] 1. Wniosek o nadanie uprawnień rzeczoznawcy, składany przez kandydata na rzeczoznawcę do ministra, za pośrednictwem Generalnego Konserwatora Zabytków, powinien zawierać:
1) imię, nazwisko;
2) datę i miejsce urodzenia;
3) miejsce zamieszkania;
4) adres do korespondencji;
5) informację o wykształceniu;
6) opis praktyki zawodowej;
7) wskazanie miejsca pracy;
8) wskazanie ważniejszych publikacji w zakresie opieki nad zabytkami;
9) wskazanie dziedziny i specjalizacji, w których kandydat ubiega się o nadanie uprawnień rzeczoznawcy;
10) nazwę i adres stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury rekomendującej kandydata.
2. Do wniosku kandydat dołącza pisemną rekomendację stowarzyszenia, uczelni lub instytucji kultury wyspecjalizowanych w opiece nad zabytkami.
3. Generalny Konserwator Zabytków przekazuje ministrowi wniosek, o którym mowa w ust. 1, wraz ze swoim stanowiskiem w sprawie.