Wersja obowiązująca od 2020-10-14 (Dz.U.2020.1796 tekst jednolity)
[Rejestr instytutów] 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.
Wersja obowiązująca od 2020-10-14 (Dz.U.2020.1796 tekst jednolity)
[Rejestr instytutów] 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-06-26 do 2020-10-13 (Dz.U.2019.1183 tekst jednolity)
[Rejestr instytutów] 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-10-01 do 2019-06-25
[Rejestr instytutów] 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki określi, w drodze rozporządzenia: [27]
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.
[27] Art. 49 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez art. 127 pkt 19 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz. 1669). Zmiana weszła w życie 1 października 2018 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-08-02 do 2018-09-30 (Dz.U.2018.1475 tekst jednolity)
[Rejestr instytutów] 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw nauki określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-10-09 do 2018-08-01 (Dz.U.2017.1869 tekst jednolity)
[Rejestr instytutów] 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw nauki określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-04-26 do 2017-10-08 (Dz.U.2016.572 tekst jednolity)
[Rejestr instytutów] 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw nauki określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-07-31 do 2016-04-25 (Dz.U.2015.1082 tekst jednolity)
[Rejestr instytutów] 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw nauki określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2010-10-01 do 2015-07-30
[Rejestr instytutów] 1. Rejestr prowadzi Akademia.
2. Wnioski o wpis do rejestru składają:
1) wiceprezes Akademii nadzorujący prace wydziału właściwego ze względu na specjalność naukową instytutu – o wpis instytutu;
2) dyrektor instytutu – o wykreślenie instytutu włączonego, połączonego lub podzielonego albo o dokonanie zmiany wpisu;
3) likwidator instytutu – o wykreślenie instytutu.
3. Wpis do rejestru lub odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej Prezesa Akademii.
4. Rejestr jest jawny. Nie można zasłaniać się nieznajomością danych zamieszczonych w rejestrze, chyba że osoba dowiedzie, że przy zachowaniu należytej staranności nie mogła się o nich dowiedzieć.
5. Minister właściwy do spraw nauki określi, w drodze rozporządzenia:
1) sposób i formę prowadzenia rejestru,
2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru,
3) nazwy rubryk rejestru,
4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze,
5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru,
6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów
– z zachowaniem zasady przejrzystości i dostępności do danych zawartych w rejestrze.