Wersja obowiązująca od 2023-09-06
[Ogranizacja działania komisji kwalifikacyjnej] 1. Pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, który:
1) organizuje pracę komisji kwalifikacyjnej, w tym w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju ustala roczny plan pracy komisji kwalifikacyjnej, obejmujący planowane terminy i miejsca przeprowadzania części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego oraz dokonuje jego zmian;
2) składa wniosek do Głównego Geodety Kraju o powołanie spośród członków komisji kwalifikacyjnej zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, do przeprowadzenia danego postępowania kwalifikacyjnego i wskazuje przewodniczącego zespołu kwalifikacyjnego;
3) zwołuje posiedzenia komisji kwalifikacyjnej;
4) w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju wyznacza termin i miejsce przeprowadzenia części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego;
5) sporządza zestawienia wynagrodzeń należnych poszczególnym członkom komisji kwalifikacyjnej;
6) zwołuje posiedzenia prezydium komisji kwalifikacyjnej w sprawach, o których mowa w § 9 ust. 3;
7) [4] określa zakres zadań w ramach współpracy pomiędzy sekretarzem komisji kwalifikacyjnej oraz jego zastępcą.
2. W skład zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, wchodzą członkowie komisji kwalifikacyjnej posiadający uprawnienia zawodowe, z tym że zakres uprawnień zawodowych posiadanych przez co najmniej trzech członków zespołu kwalifikacyjnego jest tożsamy z zakresem uprawnień zawodowych, o które ubiega się osoba zainteresowana biorąca udział w postępowaniu kwalifikacyjnym.
3. W przypadku gdy przewodniczący komisji kwalifikacyjnej nie może wykonywać swoich obowiązków, pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej.
4. Wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej:
1) zapewnia zachowanie jednolitości merytorycznej postępowań kwalifikacyjnych;
2) weryfikuje pytania egzaminacyjne;
3) dokonuje wyboru pytań egzaminacyjnych na każde postępowanie kwalifikacyjne;
4) przedstawia do zatwierdzenia Głównemu Geodecie Kraju propozycję zestawów pytań na egzaminy, o których mowa w § 15 ust. 1.
5. Sekretarz komisji kwalifikacyjnej zapewnia obsługę administracyjną, organizacyjną i techniczną komisji kwalifikacyjnej oraz postępowań kwalifikacyjnych, w tym:
1) prowadzi bieżącą korespondencję z osobami zainteresowanymi w sprawach związanych z organizacją postępowań kwalifikacyjnych;
2) odpowiada za organizację przeprowadzenia egzaminu;
3) przygotowuje formularze protokołów postępowania kwalifikacyjnego, o których mowa w § 20 ust. 1.
6. [5] Zastępca sekretarza komisji kwalifikacyjnej współdziała z sekretarzem komisji kwalifikacyjnej przy zapewnieniu obsługi administracyjnej, organizacyjnej i technicznej, o której mowa w ust. 5, w zakresie określonym przez przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej, oraz zastępuje sekretarza komisji kwalifikacyjnej w czasie jego nieobecności.
[4] § 8 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz.U. poz. 1664). Zmiana weszła w życie 6 września 2023 r.
[5] § 8 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz.U. poz. 1664). Zmiana weszła w życie 6 września 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-09-06
[Ogranizacja działania komisji kwalifikacyjnej] 1. Pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, który:
1) organizuje pracę komisji kwalifikacyjnej, w tym w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju ustala roczny plan pracy komisji kwalifikacyjnej, obejmujący planowane terminy i miejsca przeprowadzania części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego oraz dokonuje jego zmian;
2) składa wniosek do Głównego Geodety Kraju o powołanie spośród członków komisji kwalifikacyjnej zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, do przeprowadzenia danego postępowania kwalifikacyjnego i wskazuje przewodniczącego zespołu kwalifikacyjnego;
3) zwołuje posiedzenia komisji kwalifikacyjnej;
4) w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju wyznacza termin i miejsce przeprowadzenia części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego;
5) sporządza zestawienia wynagrodzeń należnych poszczególnym członkom komisji kwalifikacyjnej;
6) zwołuje posiedzenia prezydium komisji kwalifikacyjnej w sprawach, o których mowa w § 9 ust. 3;
7) [4] określa zakres zadań w ramach współpracy pomiędzy sekretarzem komisji kwalifikacyjnej oraz jego zastępcą.
2. W skład zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, wchodzą członkowie komisji kwalifikacyjnej posiadający uprawnienia zawodowe, z tym że zakres uprawnień zawodowych posiadanych przez co najmniej trzech członków zespołu kwalifikacyjnego jest tożsamy z zakresem uprawnień zawodowych, o które ubiega się osoba zainteresowana biorąca udział w postępowaniu kwalifikacyjnym.
3. W przypadku gdy przewodniczący komisji kwalifikacyjnej nie może wykonywać swoich obowiązków, pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej.
4. Wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej:
1) zapewnia zachowanie jednolitości merytorycznej postępowań kwalifikacyjnych;
2) weryfikuje pytania egzaminacyjne;
3) dokonuje wyboru pytań egzaminacyjnych na każde postępowanie kwalifikacyjne;
4) przedstawia do zatwierdzenia Głównemu Geodecie Kraju propozycję zestawów pytań na egzaminy, o których mowa w § 15 ust. 1.
5. Sekretarz komisji kwalifikacyjnej zapewnia obsługę administracyjną, organizacyjną i techniczną komisji kwalifikacyjnej oraz postępowań kwalifikacyjnych, w tym:
1) prowadzi bieżącą korespondencję z osobami zainteresowanymi w sprawach związanych z organizacją postępowań kwalifikacyjnych;
2) odpowiada za organizację przeprowadzenia egzaminu;
3) przygotowuje formularze protokołów postępowania kwalifikacyjnego, o których mowa w § 20 ust. 1.
6. [5] Zastępca sekretarza komisji kwalifikacyjnej współdziała z sekretarzem komisji kwalifikacyjnej przy zapewnieniu obsługi administracyjnej, organizacyjnej i technicznej, o której mowa w ust. 5, w zakresie określonym przez przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej, oraz zastępuje sekretarza komisji kwalifikacyjnej w czasie jego nieobecności.
[4] § 8 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz.U. poz. 1664). Zmiana weszła w życie 6 września 2023 r.
[5] § 8 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz.U. poz. 1664). Zmiana weszła w życie 6 września 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-07-31 do 2023-09-05
[Ogranizacja działania komisji kwalifikacyjnej ] 1. Pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, który:
1) organizuje pracę komisji kwalifikacyjnej, w tym w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju ustala roczny plan pracy komisji kwalifikacyjnej, obejmujący planowane terminy i miejsca przeprowadzania części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego oraz dokonuje jego zmian;
2) składa wniosek do Głównego Geodety Kraju o powołanie spośród członków komisji kwalifikacyjnej zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, do przeprowadzenia danego postępowania kwalifikacyjnego i wskazuje przewodniczącego zespołu kwalifikacyjnego;
3) zwołuje posiedzenia komisji kwalifikacyjnej;
4) w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju wyznacza termin i miejsce przeprowadzenia części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego;
5) sporządza zestawienia wynagrodzeń należnych poszczególnym członkom komisji kwalifikacyjnej;
6) zwołuje posiedzenia prezydium komisji kwalifikacyjnej w sprawach, o których mowa w § 9 ust. 3;
7) dokonuje podziału zadań sekretarzy komisji kwalifikacyjnej.
2. W skład zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, wchodzą członkowie komisji kwalifikacyjnej posiadający uprawnienia zawodowe, z tym że zakres uprawnień zawodowych posiadanych przez co najmniej trzech członków zespołu kwalifikacyjnego jest tożsamy z zakresem uprawnień zawodowych, o które ubiega się osoba zainteresowana biorąca udział w postępowaniu kwalifikacyjnym.
3. W przypadku gdy przewodniczący komisji kwalifikacyjnej nie może wykonywać swoich obowiązków, pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej.
4. Wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej:
1) zapewnia zachowanie jednolitości merytorycznej postępowań kwalifikacyjnych;
2) weryfikuje pytania egzaminacyjne;
3) dokonuje wyboru pytań egzaminacyjnych na każde postępowanie kwalifikacyjne;
4) przedstawia do zatwierdzenia Głównemu Geodecie Kraju propozycję zestawów pytań na egzaminy, o których mowa w § 15 ust. 1.
5. Sekretarz komisji kwalifikacyjnej zapewnia obsługę administracyjną, organizacyjną i techniczną komisji kwalifikacyjnej oraz postępowań kwalifikacyjnych, w tym:
1) prowadzi bieżącą korespondencję z osobami zainteresowanymi w sprawach związanych z organizacją postępowań kwalifikacyjnych;
2) odpowiada za organizację przeprowadzenia egzaminu;
3) przygotowuje formularze protokołów postępowania kwalifikacyjnego, o których mowa w § 20 ust. 1.