history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-09-06

§ 8. [Ogranizacja działania komisji kwalifikacyjnej] 1. Pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, który:

1) organizuje pracę komisji kwalifikacyjnej, w tym w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju ustala roczny plan pracy komisji kwalifikacyjnej, obejmujący planowane terminy i miejsca przeprowadzania części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego oraz dokonuje jego zmian;

2) składa wniosek do Głównego Geodety Kraju o powołanie spośród członków komisji kwalifikacyjnej zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, do przeprowadzenia danego postępowania kwalifikacyjnego i wskazuje przewodniczącego zespołu kwalifikacyjnego;

3) zwołuje posiedzenia komisji kwalifikacyjnej;

4) w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju wyznacza termin i miejsce przeprowadzenia części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego;

5) sporządza zestawienia wynagrodzeń należnych poszczególnym członkom komisji kwalifikacyjnej;

6) zwołuje posiedzenia prezydium komisji kwalifikacyjnej w sprawach, o których mowa w § 9 ust. 3;

7) [4] określa zakres zadań w ramach współpracy pomiędzy sekretarzem komisji kwalifikacyjnej oraz jego zastępcą.

2. W skład zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, wchodzą członkowie komisji kwalifikacyjnej posiadający uprawnienia zawodowe, z tym że zakres uprawnień zawodowych posiadanych przez co najmniej trzech członków zespołu kwalifikacyjnego jest tożsamy z zakresem uprawnień zawodowych, o które ubiega się osoba zainteresowana biorąca udział w postępowaniu kwalifikacyjnym.

3. W przypadku gdy przewodniczący komisji kwalifikacyjnej nie może wykonywać swoich obowiązków, pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej.

4. Wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej:

1) zapewnia zachowanie jednolitości merytorycznej postępowań kwalifikacyjnych;

2) weryfikuje pytania egzaminacyjne;

3) dokonuje wyboru pytań egzaminacyjnych na każde postępowanie kwalifikacyjne;

4) przedstawia do zatwierdzenia Głównemu Geodecie Kraju propozycję zestawów pytań na egzaminy, o których mowa w § 15 ust. 1.

5. Sekretarz komisji kwalifikacyjnej zapewnia obsługę administracyjną, organizacyjną i techniczną komisji kwalifikacyjnej oraz postępowań kwalifikacyjnych, w tym:

1) prowadzi bieżącą korespondencję z osobami zainteresowanymi w sprawach związanych z organizacją postępowań kwalifikacyjnych;

2) odpowiada za organizację przeprowadzenia egzaminu;

3) przygotowuje formularze protokołów postępowania kwalifikacyjnego, o których mowa w § 20 ust. 1.

6. [5] Zastępca sekretarza komisji kwalifikacyjnej współdziała z sekretarzem komisji kwalifikacyjnej przy zapewnieniu obsługi administracyjnej, organizacyjnej i technicznej, o której mowa w ust. 5, w zakresie określonym przez przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej, oraz zastępuje sekretarza komisji kwalifikacyjnej w czasie jego nieobecności.

[4] § 8 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz.U. poz. 1664). Zmiana weszła w życie 6 września 2023 r.

[5] § 8 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz.U. poz. 1664). Zmiana weszła w życie 6 września 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-09-06

§ 8. [Ogranizacja działania komisji kwalifikacyjnej] 1. Pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, który:

1) organizuje pracę komisji kwalifikacyjnej, w tym w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju ustala roczny plan pracy komisji kwalifikacyjnej, obejmujący planowane terminy i miejsca przeprowadzania części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego oraz dokonuje jego zmian;

2) składa wniosek do Głównego Geodety Kraju o powołanie spośród członków komisji kwalifikacyjnej zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, do przeprowadzenia danego postępowania kwalifikacyjnego i wskazuje przewodniczącego zespołu kwalifikacyjnego;

3) zwołuje posiedzenia komisji kwalifikacyjnej;

4) w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju wyznacza termin i miejsce przeprowadzenia części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego;

5) sporządza zestawienia wynagrodzeń należnych poszczególnym członkom komisji kwalifikacyjnej;

6) zwołuje posiedzenia prezydium komisji kwalifikacyjnej w sprawach, o których mowa w § 9 ust. 3;

7) [4] określa zakres zadań w ramach współpracy pomiędzy sekretarzem komisji kwalifikacyjnej oraz jego zastępcą.

2. W skład zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, wchodzą członkowie komisji kwalifikacyjnej posiadający uprawnienia zawodowe, z tym że zakres uprawnień zawodowych posiadanych przez co najmniej trzech członków zespołu kwalifikacyjnego jest tożsamy z zakresem uprawnień zawodowych, o które ubiega się osoba zainteresowana biorąca udział w postępowaniu kwalifikacyjnym.

3. W przypadku gdy przewodniczący komisji kwalifikacyjnej nie może wykonywać swoich obowiązków, pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej.

4. Wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej:

1) zapewnia zachowanie jednolitości merytorycznej postępowań kwalifikacyjnych;

2) weryfikuje pytania egzaminacyjne;

3) dokonuje wyboru pytań egzaminacyjnych na każde postępowanie kwalifikacyjne;

4) przedstawia do zatwierdzenia Głównemu Geodecie Kraju propozycję zestawów pytań na egzaminy, o których mowa w § 15 ust. 1.

5. Sekretarz komisji kwalifikacyjnej zapewnia obsługę administracyjną, organizacyjną i techniczną komisji kwalifikacyjnej oraz postępowań kwalifikacyjnych, w tym:

1) prowadzi bieżącą korespondencję z osobami zainteresowanymi w sprawach związanych z organizacją postępowań kwalifikacyjnych;

2) odpowiada za organizację przeprowadzenia egzaminu;

3) przygotowuje formularze protokołów postępowania kwalifikacyjnego, o których mowa w § 20 ust. 1.

6. [5] Zastępca sekretarza komisji kwalifikacyjnej współdziała z sekretarzem komisji kwalifikacyjnej przy zapewnieniu obsługi administracyjnej, organizacyjnej i technicznej, o której mowa w ust. 5, w zakresie określonym przez przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej, oraz zastępuje sekretarza komisji kwalifikacyjnej w czasie jego nieobecności.

[4] § 8 ust. 1 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz.U. poz. 1664). Zmiana weszła w życie 6 września 2023 r.

[5] § 8 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 sierpnia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz.U. poz. 1664). Zmiana weszła w życie 6 września 2023 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-07-31 do 2023-09-05

§ 8. [Ogranizacja działania komisji kwalifikacyjnej ] 1. Pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, który:

1) organizuje pracę komisji kwalifikacyjnej, w tym w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju ustala roczny plan pracy komisji kwalifikacyjnej, obejmujący planowane terminy i miejsca przeprowadzania części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego oraz dokonuje jego zmian;

2) składa wniosek do Głównego Geodety Kraju o powołanie spośród członków komisji kwalifikacyjnej zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, do przeprowadzenia danego postępowania kwalifikacyjnego i wskazuje przewodniczącego zespołu kwalifikacyjnego;

3) zwołuje posiedzenia komisji kwalifikacyjnej;

4) w porozumieniu z Głównym Geodetą Kraju wyznacza termin i miejsce przeprowadzenia części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego;

5) sporządza zestawienia wynagrodzeń należnych poszczególnym członkom komisji kwalifikacyjnej;

6) zwołuje posiedzenia prezydium komisji kwalifikacyjnej w sprawach, o których mowa w § 9 ust. 3;

7) dokonuje podziału zadań sekretarzy komisji kwalifikacyjnej.

2. W skład zespołu kwalifikacyjnego, o którym mowa w art. 45b ust. 5 ustawy, wchodzą członkowie komisji kwalifikacyjnej posiadający uprawnienia zawodowe, z tym że zakres uprawnień zawodowych posiadanych przez co najmniej trzech członków zespołu kwalifikacyjnego jest tożsamy z zakresem uprawnień zawodowych, o które ubiega się osoba zainteresowana biorąca udział w postępowaniu kwalifikacyjnym.

3. W przypadku gdy przewodniczący komisji kwalifikacyjnej nie może wykonywać swoich obowiązków, pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej.

4. Wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej:

1) zapewnia zachowanie jednolitości merytorycznej postępowań kwalifikacyjnych;

2) weryfikuje pytania egzaminacyjne;

3) dokonuje wyboru pytań egzaminacyjnych na każde postępowanie kwalifikacyjne;

4) przedstawia do zatwierdzenia Głównemu Geodecie Kraju propozycję zestawów pytań na egzaminy, o których mowa w § 15 ust. 1.

5. Sekretarz komisji kwalifikacyjnej zapewnia obsługę administracyjną, organizacyjną i techniczną komisji kwalifikacyjnej oraz postępowań kwalifikacyjnych, w tym:

1) prowadzi bieżącą korespondencję z osobami zainteresowanymi w sprawach związanych z organizacją postępowań kwalifikacyjnych;

2) odpowiada za organizację przeprowadzenia egzaminu;

3) przygotowuje formularze protokołów postępowania kwalifikacyjnego, o których mowa w § 20 ust. 1.