Wersja obowiązująca od 2020-01-31 (Dz.U.2020.159 tekst jednolity)
[Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.
2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.
Wersja obowiązująca od 2020-01-31 (Dz.U.2020.159 tekst jednolity)
[Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.
2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-08-10 do 2020-01-30 (Dz.U.2016.1207 tekst jednolity)
[Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.
2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-05-28 do 2016-08-09 (Dz.U.2015.735 tekst jednolity)
[Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.
2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2009-05-07 do 2015-05-27 (Dz.U.2009.69.599 tekst jednolity)
[Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.
2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2004-05-15 do 2009-05-06
[Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i państwowego inspektora pracy [48] , ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.
2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji rządowej [49] .
[48] Art. 48 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 11 ustawy z dnia 5 marca 2004 r. o zmianie ustawy o izbach morskich (Dz.U. Nr 62, poz. 575). Zmiana weszła w życie 15 maja 2004 r.
[49] Art. 48 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 27 ustawy z dnia 5 marca 2004 r. o zmianie ustawy o izbach morskich (Dz.U. Nr 62, poz. 575). Zmiana weszła w życie 15 maja 2004 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 1962-01-01 do 2004-05-14
[Koszty postępowania] 1. Koszty postępowania, obejmujące również należności ławników, delegata i technicznego inspektora pracy, ponosi armator, którego statek spowodował lub przyczynił się do powstania wypadku.
2. W razie uznania winy lub błędu kilku statków koszty postępowania rozdziela się stosunkowo.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do użytkowników urządzeń służących żegludze morskiej, z wyjątkiem organów administracji państwowej.