Wersja obowiązująca od 2025.03.14
§ 38. [Dokumenty, które powinny posiadać statki inne niż wymienione w § 34–37] 1. Statki inne niż wymienione w § 34–37 powinny posiadać odpowiednio:
1) kartę bezpieczeństwa – wystawioną na okres nieprzekraczający pięciu lat, corocznie potwierdzaną;
2) [10] kartę bezpieczeństwa na podróż jednorazową, którą wydaje się dla:
a) statków mających odbyć podróż w celu wykonania prób morskich lub innego zadania o charakterze incydentalnym wymagającego odbycia podróży jednorazowej,
b) statków posiadających ważne dokumenty, mających odbyć podróż wykraczającą poza uprawnienia wynikające z tych dokumentów;
3) [11] kartę bezpieczeństwa „Ł”, którą wydaje się dla:
a) łodzi o prostej budowie i długości kadłuba nie większej niż 15 m, uprawiających żeglugę krajową,
b) jednostek bez napędu uprawiających żeglugę krajową
– wystawioną na okres nieprzekraczający 5 lat;
4) certyfikat zwolnienia statku nieobjętego umowami międzynarodowymi – wystawiony na okres nie dłuższy niż okres ważności certyfikatu, do którego się odnosi – jeżeli został wystawiony;
5) [12] certyfikat bezpieczeństwa personelu przemysłowego statku nieobjętego umowami międzynarodowymi wraz z wykazem wyposażenia (formularz IP), który wydaje się dla statku przewożącego personel przemysłowy oprócz karty bezpieczeństwa, o której mowa w pkt 1 – wystawiony na okres nieprzekraczający pięciu lat i corocznie potwierdzany.
2. Wzory certyfikatów, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 8 do rozporządzenia.
3. Statek towarowy o pojemności brutto (GT) od 300 do 500 jednostek uprawiający żeglugę międzynarodową oprócz certyfikatów określonych w ust. 1 powinien posiadać certyfikat bezpieczeństwa radiowego statku towarowego, wystawiony na okres nieprzekraczający pięciu lat i corocznie potwierdzany, wraz z wykazem wyposażenia w urządzenia radiowe (formularz R), którego wzór określa Konwencja SOLAS.
[10] § 38 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie inspekcji i audytów statku morskiego (Dz.U. poz. 243). Zmiana weszła w życie 14 marca 2025 r.
[11] § 38 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie inspekcji i audytów statku morskiego (Dz.U. poz. 243). Zmiana weszła w życie 14 marca 2025 r.
[12] § 38 ust. 1 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie inspekcji i audytów statku morskiego (Dz.U. poz. 243). Zmiana weszła w życie 14 marca 2025 r.
Wersja obowiązująca od 2025.03.14
§ 38. [Dokumenty, które powinny posiadać statki inne niż wymienione w § 34–37] 1. Statki inne niż wymienione w § 34–37 powinny posiadać odpowiednio:
1) kartę bezpieczeństwa – wystawioną na okres nieprzekraczający pięciu lat, corocznie potwierdzaną;
2) [10] kartę bezpieczeństwa na podróż jednorazową, którą wydaje się dla:
a) statków mających odbyć podróż w celu wykonania prób morskich lub innego zadania o charakterze incydentalnym wymagającego odbycia podróży jednorazowej,
b) statków posiadających ważne dokumenty, mających odbyć podróż wykraczającą poza uprawnienia wynikające z tych dokumentów;
3) [11] kartę bezpieczeństwa „Ł”, którą wydaje się dla:
a) łodzi o prostej budowie i długości kadłuba nie większej niż 15 m, uprawiających żeglugę krajową,
b) jednostek bez napędu uprawiających żeglugę krajową
– wystawioną na okres nieprzekraczający 5 lat;
4) certyfikat zwolnienia statku nieobjętego umowami międzynarodowymi – wystawiony na okres nie dłuższy niż okres ważności certyfikatu, do którego się odnosi – jeżeli został wystawiony;
5) [12] certyfikat bezpieczeństwa personelu przemysłowego statku nieobjętego umowami międzynarodowymi wraz z wykazem wyposażenia (formularz IP), który wydaje się dla statku przewożącego personel przemysłowy oprócz karty bezpieczeństwa, o której mowa w pkt 1 – wystawiony na okres nieprzekraczający pięciu lat i corocznie potwierdzany.
2. Wzory certyfikatów, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 8 do rozporządzenia.
3. Statek towarowy o pojemności brutto (GT) od 300 do 500 jednostek uprawiający żeglugę międzynarodową oprócz certyfikatów określonych w ust. 1 powinien posiadać certyfikat bezpieczeństwa radiowego statku towarowego, wystawiony na okres nieprzekraczający pięciu lat i corocznie potwierdzany, wraz z wykazem wyposażenia w urządzenia radiowe (formularz R), którego wzór określa Konwencja SOLAS.
[10] § 38 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie inspekcji i audytów statku morskiego (Dz.U. poz. 243). Zmiana weszła w życie 14 marca 2025 r.
[11] § 38 ust. 1 pkt 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 7 lit. a) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie inspekcji i audytów statku morskiego (Dz.U. poz. 243). Zmiana weszła w życie 14 marca 2025 r.
[12] § 38 ust. 1 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 7 lit. b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie inspekcji i audytów statku morskiego (Dz.U. poz. 243). Zmiana weszła w życie 14 marca 2025 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020.02.08 do 2025.03.13
§ 38. [Dokumenty, które powinny posiadać statki inne niż wymienione w § 34–37] 1. Statki inne niż wymienione w § 34–37 powinny posiadać odpowiednio:
1) kartę bezpieczeństwa – wystawioną na okres nieprzekraczający pięciu lat, corocznie potwierdzaną;
2) kartę bezpieczeństwa na podróż jednorazową;
3) kartę bezpieczeństwa „Ł”, którą wydaje się dla statków małych o prostej budowie uprawiających żeglugę krajową – wystawioną na okres nieprzekraczający 5 lat, corocznie potwierdzaną;
4) certyfikat zwolnienia statku nieobjętego umowami międzynarodowymi – wystawiony na okres nie dłuższy niż okres ważności certyfikatu, do którego się odnosi – jeżeli został wystawiony.
2. Wzory certyfikatów, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 8 do rozporządzenia.
3. Statek towarowy o pojemności brutto (GT) od 300 do 500 jednostek uprawiający żeglugę międzynarodową oprócz certyfikatów określonych w ust. 1 powinien posiadać certyfikat bezpieczeństwa radiowego statku towarowego, wystawiony na okres nieprzekraczający pięciu lat i corocznie potwierdzany, wraz z wykazem wyposażenia w urządzenia radiowe (formularz R), którego wzór określa Konwencja SOLAS.