Wersja obowiązująca od 2019-06-25 (Dz.U.2019.1173 tekst jednolity)
[Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) stała taksometru k – wielkość, wyrażoną w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów, które powinien przyjąć taksometr, aby poprawnie wskazać długość przebytej drogi równą 1 km;
2) współczynnik charakterystyczny w – wielkość, wyrażoną w obrotach na kilometr drogi (obr/km) lub w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów elementu taksówki przeznaczonego do napędu taksometru (obrotów lub impulsów) przypadających na 1 km drogi przebytej przez taksówkę;
3) stała taryf c – wielkość określającą stosunek długości pierwszego odcinka drogi do następnego odcinka drogi i pierwszego okresu czasu do następnego okresu czasu;
4) opłata – całkowitą wartość należności za kurs wynikającą z ustalonej opłaty początkowej za wynajęcie taksówki i długości przebytej drogi lub czasu trwania kursu, bez dopłaty;
5) opłata początkowa – minimalną wartość należności wskazywaną po włączeniu taksometru;
6) dopłata – opłatę za dodatkową usługę;
7) jednostka taryfowa – wartość, o jaką zmienia się opłata w położeniu taryfowym.
Wersja obowiązująca od 2019-06-25 (Dz.U.2019.1173 tekst jednolity)
[Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) stała taksometru k – wielkość, wyrażoną w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów, które powinien przyjąć taksometr, aby poprawnie wskazać długość przebytej drogi równą 1 km;
2) współczynnik charakterystyczny w – wielkość, wyrażoną w obrotach na kilometr drogi (obr/km) lub w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów elementu taksówki przeznaczonego do napędu taksometru (obrotów lub impulsów) przypadających na 1 km drogi przebytej przez taksówkę;
3) stała taryf c – wielkość określającą stosunek długości pierwszego odcinka drogi do następnego odcinka drogi i pierwszego okresu czasu do następnego okresu czasu;
4) opłata – całkowitą wartość należności za kurs wynikającą z ustalonej opłaty początkowej za wynajęcie taksówki i długości przebytej drogi lub czasu trwania kursu, bez dopłaty;
5) opłata początkowa – minimalną wartość należności wskazywaną po włączeniu taksometru;
6) dopłata – opłatę za dodatkową usługę;
7) jednostka taryfowa – wartość, o jaką zmienia się opłata w położeniu taryfowym.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-08 do 2019-06-24
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) stała taksometru k – wielkość, wyrażoną w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów, które powinien przyjąć taksometr, aby poprawnie wskazać długość przebytej drogi równą 1 km;
2) współczynnik charakterystyczny w – wielkość, wyrażoną w obrotach na kilometr drogi (obr/km) lub w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów elementu taksówki przeznaczonego do napędu taksometru (obrotów lub impulsów) przypadających na 1 km drogi przebytej przez taksówkę;
3) stała taryf c – wielkość określającą stosunek długości pierwszego odcinka drogi do następnego odcinka drogi i pierwszego okresu czasu do następnego okresu czasu;
4) [2] opłata – całkowitą wartość należności za kurs wynikającą z ustalonej opłaty początkowej za wynajęcie taksówki i długości przebytej drogi lub czasu trwania kursu, bez dopłaty;
5) [3] opłata początkowa – minimalną wartość należności wskazywaną po włączeniu taksometru;
6) [4] dopłata – opłatę za dodatkową usługę;
7) [5] jednostka taryfowa – wartość, o jaką zmienia się opłata w położeniu taryfowym.
[2] § 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać taksometry elektroniczne, oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 146). Zmiana weszła w życie 8 lutego 2019 r.
[3] § 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać taksometry elektroniczne, oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 146). Zmiana weszła w życie 8 lutego 2019 r.
[4] § 2 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać taksometry elektroniczne, oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 146). Zmiana weszła w życie 8 lutego 2019 r.
[5] § 2 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać taksometry elektroniczne, oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 146). Zmiana weszła w życie 8 lutego 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-01-26 do 2019-02-07
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) stała
taksometru k – wielkość, wyrażoną w impulsach na kilometr drogi
(imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów, które powinien przyjąć
taksometr, aby poprawnie wskazać długość przebytej drogi równą
2) współczynnik charakterystyczny w – wielkość,
wyrażoną w obrotach na kilometr drogi (obr/km) lub w impulsach na kilometr
drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów elementu taksówki
przeznaczonego do napędu taksometru (obrotów lub impulsów) przypadających na
3) stała taryf c – wielkość określającą stosunek długości pierwszego odcinka drogi do następnego odcinka drogi i pierwszego okresu czasu do następnego okresu czasu.