history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-06-25    (Dz.U.2019.1173 tekst jednolity)

§ 2. [Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) stała taksometru k – wielkość, wyrażoną w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów, które powinien przyjąć taksometr, aby poprawnie wskazać długość przebytej drogi równą 1 km;

2) współczynnik charakterystyczny w – wielkość, wyrażoną w obrotach na kilometr drogi (obr/km) lub w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów elementu taksówki przeznaczonego do napędu taksometru (obrotów lub impulsów) przypadających na 1 km drogi przebytej przez taksówkę;

3) stała taryf c – wielkość określającą stosunek długości pierwszego odcinka drogi do następnego odcinka drogi i pierwszego okresu czasu do następnego okresu czasu;

4) opłata – całkowitą wartość należności za kurs wynikającą z ustalonej opłaty początkowej za wynajęcie taksówki i długości przebytej drogi lub czasu trwania kursu, bez dopłaty;

5) opłata początkowa – minimalną wartość należności wskazywaną po włączeniu taksometru;

6) dopłata – opłatę za dodatkową usługę;

7) jednostka taryfowa – wartość, o jaką zmienia się opłata w położeniu taryfowym.

Wersja obowiązująca od 2019-06-25    (Dz.U.2019.1173 tekst jednolity)

§ 2. [Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) stała taksometru k – wielkość, wyrażoną w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów, które powinien przyjąć taksometr, aby poprawnie wskazać długość przebytej drogi równą 1 km;

2) współczynnik charakterystyczny w – wielkość, wyrażoną w obrotach na kilometr drogi (obr/km) lub w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów elementu taksówki przeznaczonego do napędu taksometru (obrotów lub impulsów) przypadających na 1 km drogi przebytej przez taksówkę;

3) stała taryf c – wielkość określającą stosunek długości pierwszego odcinka drogi do następnego odcinka drogi i pierwszego okresu czasu do następnego okresu czasu;

4) opłata – całkowitą wartość należności za kurs wynikającą z ustalonej opłaty początkowej za wynajęcie taksówki i długości przebytej drogi lub czasu trwania kursu, bez dopłaty;

5) opłata początkowa – minimalną wartość należności wskazywaną po włączeniu taksometru;

6) dopłata – opłatę za dodatkową usługę;

7) jednostka taryfowa – wartość, o jaką zmienia się opłata w położeniu taryfowym.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-08 do 2019-06-24

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) stała taksometru k – wielkość, wyrażoną w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów, które powinien przyjąć taksometr, aby poprawnie wskazać długość przebytej drogi równą 1 km;

2) współczynnik charakterystyczny w – wielkość, wyrażoną w obrotach na kilometr drogi (obr/km) lub w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów elementu taksówki przeznaczonego do napędu taksometru (obrotów lub impulsów) przypadających na 1 km drogi przebytej przez taksówkę;

3) stała taryf c – wielkość określającą stosunek długości pierwszego odcinka drogi do następnego odcinka drogi i pierwszego okresu czasu do następnego okresu czasu;

4) [2] opłata – całkowitą wartość należności za kurs wynikającą z ustalonej opłaty początkowej za wynajęcie taksówki i długości przebytej drogi lub czasu trwania kursu, bez dopłaty;

5) [3] opłata początkowa – minimalną wartość należności wskazywaną po włączeniu taksometru;

6) [4] dopłata – opłatę za dodatkową usługę;

7) [5] jednostka taryfowa – wartość, o jaką zmienia się opłata w położeniu taryfowym.

[2] § 2 pkt 4 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać taksometry elektroniczne, oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 146). Zmiana weszła w życie 8 lutego 2019 r.

[3] § 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać taksometry elektroniczne, oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 146). Zmiana weszła w życie 8 lutego 2019 r.

[4] § 2 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać taksometry elektroniczne, oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 146). Zmiana weszła w życie 8 lutego 2019 r.

[5] § 2 pkt 7 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać taksometry elektroniczne, oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 146). Zmiana weszła w życie 8 lutego 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2008-01-26 do 2019-02-07

Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) stała taksometru k – wielkość, wyrażoną w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów, które powinien przyjąć taksometr, aby poprawnie wskazać długość przebytej drogi równą 1 km;

2) współczynnik charakterystyczny w – wielkość, wyrażoną w obrotach na kilometr drogi (obr/km) lub w impulsach na kilometr drogi (imp/km), określającą rodzaj i liczbę sygnałów elementu taksówki przeznaczonego do napędu taksometru (obrotów lub impulsów) przypadających na 1 km drogi przebytej przez taksówkę;

3) stała taryf c – wielkość określającą stosunek długości pierwszego odcinka drogi do następnego odcinka drogi i pierwszego okresu czasu do następnego okresu czasu.