history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-06-12    (Dz.U.2019.1081 tekst jednolity)

§ 3. [Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) interfejs – układ elektryczny, elektroniczny lub optyczny umożliwiający łączenie, współpracę i wymianę sygnałów o określonej postaci pomiędzy urządzeniami połączonymi za jego pośrednictwem zgodnie ze specyfikacją techniczną;

2) suma kontrolna – unikalny dla danego pliku danych lub programu ciąg znaków wyznaczony z zawartości pliku lub programu za pomocą algorytmu zgodnego z najnowszym wydaniem normy ISO/IEC 10118-3;

3) pojazd kontrolowany – pojazd, którego prędkość jest mierzona;

4) prędkościomierz kontrolny – przyrząd, który wykonuje pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie:

a) pomiaru prędkości pojazdu, w którym przyrząd ten jest zainstalowany, albo

b) pomiaru czasu przebycia przez pojazd kontrolowany odcinka drogi o określonej długości;

5) przyrząd bezobsługowy – przyrząd, który może wykonywać pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego bez udziału użytkownika przyrządu;

6) przyrząd laserowy – przyrząd emitujący promieniowanie laserowe, który:

a) na podstawie pomiaru czasu powrotu impulsów odbitych od pojazdu kontrolowanego mierzy odległość do tego pojazdu, a następnie na podstawie serii dokonanych pomiarów odległości i czasu wyznacza prędkość pojazdu kontrolowanego albo

b) wykonuje pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie zmian częstotliwości fali modulującej promieniowanie laserowe, powstałych wskutek odbicia od ruchomych obiektów (efekt Dopplera);

7) przyrząd radarowy – przyrząd emitujący wiązkę fal elektromagnetycznych o kierunku zbliżonym do równoległego lub o kierunku skośnym do kierunku ruchu pojazdu kontrolowanego, wykonujący pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie zmian częstotliwości fal elektromagnetycznych powstałych wskutek odbicia od ruchomych obiektów (efekt Dopplera);

8) (uchylony);

8a) stała prędkościomierza – wielkość liczbową określającą dopasowanie prędkościomierza do nadajnika sygnału długości drogi;

9) warunki znamionowe użytkowania – warunki użytkowania przyrządu, w których charakterystyki metrologiczne przyrządu są zawarte w określonych granicach.

Wersja obowiązująca od 2019-06-12    (Dz.U.2019.1081 tekst jednolity)

§ 3. [Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) interfejs – układ elektryczny, elektroniczny lub optyczny umożliwiający łączenie, współpracę i wymianę sygnałów o określonej postaci pomiędzy urządzeniami połączonymi za jego pośrednictwem zgodnie ze specyfikacją techniczną;

2) suma kontrolna – unikalny dla danego pliku danych lub programu ciąg znaków wyznaczony z zawartości pliku lub programu za pomocą algorytmu zgodnego z najnowszym wydaniem normy ISO/IEC 10118-3;

3) pojazd kontrolowany – pojazd, którego prędkość jest mierzona;

4) prędkościomierz kontrolny – przyrząd, który wykonuje pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie:

a) pomiaru prędkości pojazdu, w którym przyrząd ten jest zainstalowany, albo

b) pomiaru czasu przebycia przez pojazd kontrolowany odcinka drogi o określonej długości;

5) przyrząd bezobsługowy – przyrząd, który może wykonywać pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego bez udziału użytkownika przyrządu;

6) przyrząd laserowy – przyrząd emitujący promieniowanie laserowe, który:

a) na podstawie pomiaru czasu powrotu impulsów odbitych od pojazdu kontrolowanego mierzy odległość do tego pojazdu, a następnie na podstawie serii dokonanych pomiarów odległości i czasu wyznacza prędkość pojazdu kontrolowanego albo

b) wykonuje pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie zmian częstotliwości fali modulującej promieniowanie laserowe, powstałych wskutek odbicia od ruchomych obiektów (efekt Dopplera);

7) przyrząd radarowy – przyrząd emitujący wiązkę fal elektromagnetycznych o kierunku zbliżonym do równoległego lub o kierunku skośnym do kierunku ruchu pojazdu kontrolowanego, wykonujący pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie zmian częstotliwości fal elektromagnetycznych powstałych wskutek odbicia od ruchomych obiektów (efekt Dopplera);

8) (uchylony);

8a) stała prędkościomierza – wielkość liczbową określającą dopasowanie prędkościomierza do nadajnika sygnału długości drogi;

9) warunki znamionowe użytkowania – warunki użytkowania przyrządu, w których charakterystyki metrologiczne przyrządu są zawarte w określonych granicach.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-09 do 2019-06-11

[Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) interfejs – układ elektryczny, elektroniczny lub optyczny umożliwiający łączenie, współpracę i wymianę sygnałów o określonej postaci pomiędzy urządzeniami połączonymi za jego pośrednictwem zgodnie ze specyfikacją techniczną;

2) [2] suma kontrolna – unikalny dla danego pliku danych lub programu ciąg znaków wyznaczony z zawartości pliku lub programu za pomocą algorytmu zgodnego z najnowszym wydaniem normy ISO/IEC 10118-3;

3) pojazd kontrolowany – pojazd, którego prędkość jest mierzona;

4) [3] prędkościomierz kontrolny – przyrząd, który wykonuje pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie:

a) pomiaru prędkości pojazdu, w którym przyrząd ten jest zainstalowany, albo

b) pomiaru czasu przebycia przez pojazd kontrolowany odcinka drogi o określonej długości;

5) [4] przyrząd bezobsługowy – przyrząd, który może wykonywać pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego bez udziału użytkownika przyrządu;

6) [5] przyrząd laserowy – przyrząd emitujący promieniowanie laserowe, który:

a) na podstawie pomiaru czasu powrotu impulsów odbitych od pojazdu kontrolowanego mierzy odległość do tego pojazdu, a następnie na podstawie serii dokonanych pomiarów odległości i czasu wyznacza prędkość pojazdu kontrolowanego albo

b) wykonuje pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie zmian częstotliwości fali modulującej promieniowanie laserowe, powstałych wskutek odbicia od ruchomych obiektów (efekt Dopplera);

7) [6] przyrząd radarowy – przyrząd emitujący wiązkę fal elektromagnetycznych o kierunku zbliżonym do równoległego lub o kierunku skośnym do kierunku ruchu pojazdu kontrolowanego, wykonujący pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie zmian częstotliwości fal elektromagnetycznych powstałych wskutek odbicia od ruchomych obiektów (efekt Dopplera);

8) [7] (uchylony)

8a) [8] stała prędkościomierza – wielkość liczbową określającą dopasowanie prędkościomierza do nadajnika sygnału długości drogi;

9) warunki znamionowe użytkowania – warunki użytkowania przyrządu, w których charakterystyki metrologiczne przyrządu są zawarte w określonych granicach.

[2] § 3 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 151). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2019 r.

[3] § 3 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 151). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2019 r.

[4] § 3 pkt 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 151). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2019 r.

[5] § 3 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 151). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2019 r.

[6] § 3 pkt 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 151). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2019 r.

[7] § 3 pkt 8 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 151). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2019 r.

[8] § 3 pkt 8a dodany przez § 1 pkt 3 lit. d) rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 151). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-03-21 do 2019-02-08

[Definicje] Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1) interfejs – układ elektryczny, elektroniczny lub optyczny umożliwiający łączenie, współpracę i wymianę sygnałów o określonej postaci pomiędzy urządzeniami połączonymi za jego pośrednictwem zgodnie ze specyfikacją techniczną;

2) nominalna suma kontrolna – ciąg liter lub cyfr charakterystyczny dla określonej wersji oprogramowania przyrządu, uzyskany w wyniku przeprowadzenia określonych operacji matematycznych na danych oprogramowania w celu sprawdzenia poprawności tych danych;

3) pojazd kontrolowany – pojazd, którego prędkość jest mierzona;

4) prędkościomierz kontrolny – przyrząd do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, który wykonuje pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie:

a) pomiaru prędkości pojazdu, w którym przyrząd ten jest zainstalowany, albo

b) pomiaru czasu przebycia przez pojazd kontrolowany odcinka drogi o określonej długości;

5) przyrząd bezobsługowy – przyrząd, który może wykonywać pomiar prędkości pojazdów w ruchu drogowym bez udziału użytkownika przyrządu;

6) przyrząd laserowy – przyrząd do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym emitujący promieniowanie laserowe, który:

a) na podstawie pomiaru czasu powrotu impulsów odbitych od pojazdu kontrolowanego mierzy odległość do tego pojazdu, a następnie na podstawie serii dokonanych pomiarów odległości i czasu wyznacza prędkość pojazdu kontrolowanego albo

b) wykonuje pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie zmian częstotliwości fali modulującej promieniowanie laserowe, powstałych wskutek odbicia od ruchomych obiektów (efekt Dopplera);

7) przyrząd radarowy – przyrząd do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym emitujący wiązkę fal elektromagnetycznych o kierunku zbliżonym do równoległego lub o kierunku skośnym do kierunku ruchu pojazdu kontrolowanego, wykonujący pomiar prędkości pojazdu kontrolowanego na podstawie zmian częstotliwości fal elektromagnetycznych powstałych wskutek odbicia od ruchomych obiektów (efekt Dopplera);

8) urządzenie dodatkowe rejestrujące – urządzenie dodatkowe rejestrujące zmierzoną prędkość, datę i czas dokonania pomiaru prędkości oraz inne dane o kontrolowanym pojeździe;

9) warunki znamionowe użytkowania – warunki użytkowania przyrządu, w których charakterystyki metrologiczne przyrządu są zawarte w określonych granicach.