history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2019-06-12    (Dz.U.2019.1081 tekst jednolity)

§ 11. [Odporność przyrządu] 1. Przyrząd powinien być odporny na:

1) zaburzenia wywołane przez pole elektromagnetyczne, wyładowania elektrostatyczne i serie szybkich elektrycznych stanów przejściowych;

2) zmiany temperatury i wilgotności względnej otoczenia przyrządu określone dla warunków znamionowych użytkowania;

3) zmiany napięcia zasilania określone dla warunków znamionowych użytkowania;

4) oddziaływanie wody lub pyłu na te części przyrządu, które są na to narażone;

5) udary mechaniczne spowodowane przewróceniem przyrządu, jego zrzuceniem lub upadkiem;

6) zaburzenia elektrycznych przebiegów przejściowych pojawiających się na przewodach zasilających instalacji elektrycznej pojazdu, w przypadku przyrządu zasilanego z instalacji elektrycznej pojazdu.

2. Przyrząd wyłączony powinien być odporny na temperaturę otoczenia przyrządu w zakresie od –25°C do +70°C.

3. Przyrząd przeznaczony do pomiaru prędkości pojazdów z poruszającego się pojazdu powinien być odporny na wibracje losowe o częstotliwości od 10 Hz do 150 Hz, przy poziomie wartości skutecznej przyśpieszenia (RMS) 7 m/s2 oraz przy poziomie widmowej gęstości przyśpieszenia 1 m2/s3 dla częstotliwości od 10 Hz do 20 Hz i –3 dB/oktawę dla częstotliwości od 20 Hz do 150 Hz.

Wersja obowiązująca od 2019-06-12    (Dz.U.2019.1081 tekst jednolity)

§ 11. [Odporność przyrządu] 1. Przyrząd powinien być odporny na:

1) zaburzenia wywołane przez pole elektromagnetyczne, wyładowania elektrostatyczne i serie szybkich elektrycznych stanów przejściowych;

2) zmiany temperatury i wilgotności względnej otoczenia przyrządu określone dla warunków znamionowych użytkowania;

3) zmiany napięcia zasilania określone dla warunków znamionowych użytkowania;

4) oddziaływanie wody lub pyłu na te części przyrządu, które są na to narażone;

5) udary mechaniczne spowodowane przewróceniem przyrządu, jego zrzuceniem lub upadkiem;

6) zaburzenia elektrycznych przebiegów przejściowych pojawiających się na przewodach zasilających instalacji elektrycznej pojazdu, w przypadku przyrządu zasilanego z instalacji elektrycznej pojazdu.

2. Przyrząd wyłączony powinien być odporny na temperaturę otoczenia przyrządu w zakresie od –25°C do +70°C.

3. Przyrząd przeznaczony do pomiaru prędkości pojazdów z poruszającego się pojazdu powinien być odporny na wibracje losowe o częstotliwości od 10 Hz do 150 Hz, przy poziomie wartości skutecznej przyśpieszenia (RMS) 7 m/s2 oraz przy poziomie widmowej gęstości przyśpieszenia 1 m2/s3 dla częstotliwości od 10 Hz do 20 Hz i –3 dB/oktawę dla częstotliwości od 20 Hz do 150 Hz.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-02-09 do 2019-06-11

[Odporność przyrządu] 1. Przyrząd powinien być odporny na:

1) zaburzenia wywołane przez pole elektromagnetyczne, wyładowania elektrostatyczne i serie szybkich elektrycznych stanów przejściowych;

2) zmiany temperatury i wilgotności względnej otoczenia przyrządu określone dla warunków znamionowych użytkowania;

3) zmiany napięcia zasilania określone dla warunków znamionowych użytkowania;

4) oddziaływanie wody lub pyłu na te części przyrządu, które są na to narażone;

5) udary mechaniczne spowodowane przewróceniem przyrządu, jego zrzuceniem lub upadkiem;

6) [20] zaburzenia elektrycznych przebiegów przejściowych pojawiających się na przewodach zasilających instalacji elektrycznej pojazdu, w przypadku przyrządu zasilanego z instalacji elektrycznej pojazdu.

2. Przyrząd wyłączony powinien być odporny na temperaturę otoczenia przyrządu w zakresie od –25°C do +70°C.

3. [21] Przyrząd przeznaczony do pomiaru prędkości pojazdów z poruszającego się pojazdu powinien być odporny na wibracje losowe o częstotliwości od 10 Hz do 150 Hz, przy poziomie wartości skutecznej przyśpieszenia (RMS) 7 m/s2 oraz przy poziomie widmowej gęstości przyśpieszenia 1 m2/s3 dla częstotliwości od 10 Hz do 20 Hz i –3 dB/oktawę dla częstotliwości od 20 Hz do 150 Hz.

[20] § 11 ust. 1 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 9 lit. a) rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 151). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2019 r.

[21] § 11 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 10 stycznia 2019 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz.U. poz. 151). Zmiana weszła w życie 9 lutego 2019 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2014-03-21 do 2019-02-08

[Odporność przyrządu] 1. Przyrząd powinien być odporny na:

1) zaburzenia wywołane przez pole elektromagnetyczne, wyładowania elektrostatyczne i serie szybkich elektrycznych stanów przejściowych;

2) zmiany temperatury i wilgotności względnej otoczenia przyrządu określone dla warunków znamionowych użytkowania;

3) zmiany napięcia zasilania określone dla warunków znamionowych użytkowania;

4) oddziaływanie wody lub pyłu na te części przyrządu, które są na to narażone;

5) udary mechaniczne spowodowane przewróceniem przyrządu, jego zrzuceniem lub upadkiem.

2. Przyrząd wyłączony powinien być odporny na temperaturę otoczenia przyrządu w zakresie od –25°C do +70°C.

3. Przyrząd przeznaczony do pomiaru prędkości pojazdów z poruszającego się pojazdu powinien być odporny na wibracje o częstotliwościach w zakresie od 20 Hz do 150 Hz i o wartości skutecznej przyśpieszenia (RMS) 20 m/s2.