Wersja obowiązująca od 2023-11-10
[Informacje wpisywane w dziale I księgi rejestrowej podmiotu leczniczego ] 1. W dziale I księgi rejestrowej podmiotu leczniczego wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;
2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:
a) w polu pierwszym – literę „W” oznaczającą wojewodę, jako organ prowadzący rejestr,
b) w polu drugim – kod województwa, określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
3) w rubryce trzeciej – firmę albo nazwę podmiotu leczniczego;
4) w rubryce czwartej – adres siedziby podmiotu leczniczego, a w przypadku osoby fizycznej – adres do korespondencji:
a) w polu pierwszym – ulicę,
b) w polu drugim – numer domu,
c) w polu trzecim – numer lokalu,
d) w polu czwartym – kod pocztowy,
e) w polu piątym – miejscowość,
f) w polu szóstym – numer skrytki pocztowej,
g) w polu siódmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;
5) w rubryce piątej – numer telefonu podmiotu leczniczego;
6) w rubryce szóstej – adres poczty elektronicznej podmiotu leczniczego;
7) w rubryce siódmej – adres strony internetowej podmiotu leczniczego;
8) w rubryce ósmej – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się siedziba albo miejsce zamieszkania podmiotu leczniczego;
9) [1] (uchylony)
10) w rubryce dziesiątej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) podmiotu leczniczego;
11) w rubryce jedenastej – formę organizacyjno-prawną podmiotu leczniczego, oznaczoną kodem resortowym stanowiącym część IV systemu resortowych kodów identyfikacyjnych;
12) w rubryce dwunastej – nazwę podmiotu tworzącego oraz kod resortowy stanowiący część III systemu resortowych kodów identyfikacyjnych, w przypadku podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą;
13) w rubryce trzynastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:
a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,
c) w polu trzecim – okres czasowego zaprzestania działalności, o którym mowa w art. 34 ust. 1 pkt 1 ustawy;
14) w rubryce czternastej – datę wpisu do rejestru;
15) w rubryce piętnastej – datę zmiany wpisu do rejestru;
16) w rubryce szesnastej – informacje dotyczące wykreślenia podmiotu leczniczego z rejestru:
a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę wydania decyzji o wykreśleniu z rejestru,
c) w polu trzecim – numer decyzji o wykreśleniu z rejestru;
17) w rubryce siedemnastej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:
a) w polu pierwszym – datę wydania certyfikatu,
b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;
18) w rubryce osiemnastej – informacje dotyczące akredytacji w zakresie uprawnienia do prowadzenia kształcenia podyplomowego:
a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji,
b) w polu drugim – zakres akredytacji: prowadzenie stażu kierunkowego, stażu podyplomowego, szkolenia specjalizacyjnego, wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia w zakresie uzyskiwania umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
19) w rubryce dziewiętnastej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:
a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,
b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;
20) w rubryce dwudziestej – nazwę zakładu leczniczego;
21) w rubryce dwudziestej pierwszej – adres i numer telefonu zakładu leczniczego:
a) w polu pierwszym – ulicę,
b) w polu drugim – numer domu,
c) w polu trzecim – numer lokalu,
d) w polu czwartym – kod pocztowy,
e) w polu piątym – miejscowość,
f) w polu szóstym – numer telefonu;
22) w rubryce dwudziestej drugiej – adres poczty elektronicznej zakładu leczniczego;
23) w rubryce dwudziestej trzeciej – adres strony internetowej zakładu leczniczego;
24) w rubryce dwudziestej czwartej – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się zakład leczniczy;
25) w rubryce dwudziestej piątej – numer REGON zakładu leczniczego (14-znakowy);
26) w rubryce dwudziestej szóstej – rodzaj działalności leczniczej wykonywanej w zakładzie leczniczym, oznaczony kodem resortowym stanowiącym część VI systemu resortowych kodów identyfikacyjnych;
27) w rubryce dwudziestej siódmej – datę rozpoczęcia działalności leczniczej zakładu leczniczego;
28) w rubryce dwudziestej ósmej – datę zakończenia działalności leczniczej zakładu leczniczego;
29) w rubryce dwudziestej dziewiątej – nazwę i adres podmiotu przechowującego dokumentację medyczną po zaprzestaniu udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy;
30) w rubryce trzydziestej – informację o zakwalifikowaniu podmiotu leczniczego do systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1510, z późn. zm.2)).
2. W przypadku spółki cywilnej w rubryce trzeciej wpisuje się imiona i nazwiska oraz Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego ze wspólników.
[1] § 5 ust. 1 pkt 9 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 2062). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-11-10
[Informacje wpisywane w dziale I księgi rejestrowej podmiotu leczniczego ] 1. W dziale I księgi rejestrowej podmiotu leczniczego wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;
2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:
a) w polu pierwszym – literę „W” oznaczającą wojewodę, jako organ prowadzący rejestr,
b) w polu drugim – kod województwa, określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
3) w rubryce trzeciej – firmę albo nazwę podmiotu leczniczego;
4) w rubryce czwartej – adres siedziby podmiotu leczniczego, a w przypadku osoby fizycznej – adres do korespondencji:
a) w polu pierwszym – ulicę,
b) w polu drugim – numer domu,
c) w polu trzecim – numer lokalu,
d) w polu czwartym – kod pocztowy,
e) w polu piątym – miejscowość,
f) w polu szóstym – numer skrytki pocztowej,
g) w polu siódmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;
5) w rubryce piątej – numer telefonu podmiotu leczniczego;
6) w rubryce szóstej – adres poczty elektronicznej podmiotu leczniczego;
7) w rubryce siódmej – adres strony internetowej podmiotu leczniczego;
8) w rubryce ósmej – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się siedziba albo miejsce zamieszkania podmiotu leczniczego;
9) [1] (uchylony)
10) w rubryce dziesiątej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) podmiotu leczniczego;
11) w rubryce jedenastej – formę organizacyjno-prawną podmiotu leczniczego, oznaczoną kodem resortowym stanowiącym część IV systemu resortowych kodów identyfikacyjnych;
12) w rubryce dwunastej – nazwę podmiotu tworzącego oraz kod resortowy stanowiący część III systemu resortowych kodów identyfikacyjnych, w przypadku podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą;
13) w rubryce trzynastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:
a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,
c) w polu trzecim – okres czasowego zaprzestania działalności, o którym mowa w art. 34 ust. 1 pkt 1 ustawy;
14) w rubryce czternastej – datę wpisu do rejestru;
15) w rubryce piętnastej – datę zmiany wpisu do rejestru;
16) w rubryce szesnastej – informacje dotyczące wykreślenia podmiotu leczniczego z rejestru:
a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę wydania decyzji o wykreśleniu z rejestru,
c) w polu trzecim – numer decyzji o wykreśleniu z rejestru;
17) w rubryce siedemnastej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:
a) w polu pierwszym – datę wydania certyfikatu,
b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;
18) w rubryce osiemnastej – informacje dotyczące akredytacji w zakresie uprawnienia do prowadzenia kształcenia podyplomowego:
a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji,
b) w polu drugim – zakres akredytacji: prowadzenie stażu kierunkowego, stażu podyplomowego, szkolenia specjalizacyjnego, wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia w zakresie uzyskiwania umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
19) w rubryce dziewiętnastej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:
a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,
b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;
20) w rubryce dwudziestej – nazwę zakładu leczniczego;
21) w rubryce dwudziestej pierwszej – adres i numer telefonu zakładu leczniczego:
a) w polu pierwszym – ulicę,
b) w polu drugim – numer domu,
c) w polu trzecim – numer lokalu,
d) w polu czwartym – kod pocztowy,
e) w polu piątym – miejscowość,
f) w polu szóstym – numer telefonu;
22) w rubryce dwudziestej drugiej – adres poczty elektronicznej zakładu leczniczego;
23) w rubryce dwudziestej trzeciej – adres strony internetowej zakładu leczniczego;
24) w rubryce dwudziestej czwartej – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się zakład leczniczy;
25) w rubryce dwudziestej piątej – numer REGON zakładu leczniczego (14-znakowy);
26) w rubryce dwudziestej szóstej – rodzaj działalności leczniczej wykonywanej w zakładzie leczniczym, oznaczony kodem resortowym stanowiącym część VI systemu resortowych kodów identyfikacyjnych;
27) w rubryce dwudziestej siódmej – datę rozpoczęcia działalności leczniczej zakładu leczniczego;
28) w rubryce dwudziestej ósmej – datę zakończenia działalności leczniczej zakładu leczniczego;
29) w rubryce dwudziestej dziewiątej – nazwę i adres podmiotu przechowującego dokumentację medyczną po zaprzestaniu udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy;
30) w rubryce trzydziestej – informację o zakwalifikowaniu podmiotu leczniczego do systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1510, z późn. zm.2)).
2. W przypadku spółki cywilnej w rubryce trzeciej wpisuje się imiona i nazwiska oraz Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego ze wspólników.
[1] § 5 ust. 1 pkt 9 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 2062). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2023 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-04-02 do 2023-11-09
[Informacje wpisywane w dziale I księgi rejestrowej podmiotu leczniczego ] 1. W dziale I księgi rejestrowej podmiotu leczniczego wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;
2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:
a) w polu pierwszym – literę „W” oznaczającą wojewodę, jako organ prowadzący rejestr,
b) w polu drugim – kod województwa, określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
3) w rubryce trzeciej – firmę albo nazwę podmiotu leczniczego;
4) w rubryce czwartej – adres siedziby podmiotu leczniczego, a w przypadku osoby fizycznej – adres do korespondencji:
a) w polu pierwszym – ulicę,
b) w polu drugim – numer domu,
c) w polu trzecim – numer lokalu,
d) w polu czwartym – kod pocztowy,
e) w polu piątym – miejscowość,
f) w polu szóstym – numer skrytki pocztowej,
g) w polu siódmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;
5) w rubryce piątej – numer telefonu podmiotu leczniczego;
6) w rubryce szóstej – adres poczty elektronicznej podmiotu leczniczego;
7) w rubryce siódmej – adres strony internetowej podmiotu leczniczego;
8) w rubryce ósmej – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się siedziba albo miejsce zamieszkania podmiotu leczniczego;
9) w rubryce dziewiątej – numer REGON podmiotu leczniczego (9-znakowy);
10) w rubryce dziesiątej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) podmiotu leczniczego;
11) w rubryce jedenastej – formę organizacyjno-prawną podmiotu leczniczego, oznaczoną kodem resortowym stanowiącym część IV systemu resortowych kodów identyfikacyjnych;
12) w rubryce dwunastej – nazwę podmiotu tworzącego oraz kod resortowy stanowiący część III systemu resortowych kodów identyfikacyjnych, w przypadku podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą;
13) w rubryce trzynastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:
a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,
c) w polu trzecim – okres czasowego zaprzestania działalności, o którym mowa w art. 34 ust. 1 pkt 1 ustawy;
14) w rubryce czternastej – datę wpisu do rejestru;
15) w rubryce piętnastej – datę zmiany wpisu do rejestru;
16) w rubryce szesnastej – informacje dotyczące wykreślenia podmiotu leczniczego z rejestru:
a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę wydania decyzji o wykreśleniu z rejestru,
c) w polu trzecim – numer decyzji o wykreśleniu z rejestru;
17) w rubryce siedemnastej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:
a) w polu pierwszym – datę wydania certyfikatu,
b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;
18) w rubryce osiemnastej – informacje dotyczące akredytacji w zakresie uprawnienia do prowadzenia kształcenia podyplomowego:
a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji,
b) w polu drugim – zakres akredytacji: prowadzenie stażu kierunkowego, stażu podyplomowego, szkolenia specjalizacyjnego, wpis na listę podmiotów uprawnionych do szkolenia w zakresie uzyskiwania umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
19) w rubryce dziewiętnastej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:
a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,
b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;
20) w rubryce dwudziestej – nazwę zakładu leczniczego;
21) w rubryce dwudziestej pierwszej – adres i numer telefonu zakładu leczniczego:
a) w polu pierwszym – ulicę,
b) w polu drugim – numer domu,
c) w polu trzecim – numer lokalu,
d) w polu czwartym – kod pocztowy,
e) w polu piątym – miejscowość,
f) w polu szóstym – numer telefonu;
22) w rubryce dwudziestej drugiej – adres poczty elektronicznej zakładu leczniczego;
23) w rubryce dwudziestej trzeciej – adres strony internetowej zakładu leczniczego;
24) w rubryce dwudziestej czwartej – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się zakład leczniczy;
25) w rubryce dwudziestej piątej – numer REGON zakładu leczniczego (14-znakowy);
26) w rubryce dwudziestej szóstej – rodzaj działalności leczniczej wykonywanej w zakładzie leczniczym, oznaczony kodem resortowym stanowiącym część VI systemu resortowych kodów identyfikacyjnych;
27) w rubryce dwudziestej siódmej – datę rozpoczęcia działalności leczniczej zakładu leczniczego;
28) w rubryce dwudziestej ósmej – datę zakończenia działalności leczniczej zakładu leczniczego;
29) w rubryce dwudziestej dziewiątej – nazwę i adres podmiotu przechowującego dokumentację medyczną po zaprzestaniu udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy;
30) w rubryce trzydziestej – informację o zakwalifikowaniu podmiotu leczniczego do systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1510, z późn. zm.2)).
2. W przypadku spółki cywilnej w rubryce trzeciej wpisuje się imiona i nazwiska oraz Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego ze wspólników.