Wersja obowiązująca od 2023-11-10
[Dane wpisywane w księdze rejestrowej praktyki zawodowej diagnosty laboratoryjnego ] [21] 1. W księdze rejestrowej praktyki zawodowej diagnosty laboratoryjnego wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;
2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:
a) w polu pierwszym – literę „D” oznaczającą Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, jako organ prowadzący rejestr,
b) w polu drugim – kod Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych, określony w załączniku nr 4a do rozporządzenia;
3) w rubryce trzeciej – firmę, Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych;
4) w rubryce czwartej – imię (imiona) i nazwisko diagnosty laboratoryjnego oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – listę diagnostów laboratoryjnych wspólników albo partnerów spółki zawierającą:
a) w polu pierwszym – numer kolejny na liście,
b) w polu drugim – imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,
c) w polu trzecim – imię (imiona) i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki;
5) w rubryce piątej – numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;
6) w rubryce szóstej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych w formie spółki cywilnej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego wspólnika, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;
7) w rubryce siódmej – adres do korespondencji:
a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego albo adresu do korespondencji,
b) w polu drugim – ulicę,
c) w polu trzecim – numer domu,
d) w polu czwartym – numer lokalu,
e) w polu piątym – kod pocztowy,
f) w polu szóstym – miejscowość,
g) w polu siódmym – numer skrytki pocztowej,
h) w polu ósmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;
8) w rubryce ósmej – numer telefonu;
9) w rubryce dziewiątej – adres poczty elektronicznej;
10) w rubryce dziesiątej – adres strony internetowej;
11) w rubryce jedenastej – posiadane specjalizacje, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności zgodnej z listą, o której mowa w pkt 4;
12) w rubryce dwunastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:
a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,
c) w polu trzecim – okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 22 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców;
13) w rubryce trzynastej – rodzaj działalności leczniczej;
14) w rubryce czternastej – kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia;
15) w rubryce piętnastej – zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
16) w rubryce szesnastej – adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:
a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,
b) w polu drugim – ulicę,
c) w polu trzecim – numer domu,
d) w polu czwartym – numer lokalu,
e) w polu piątym – kod pocztowy,
f) w polu szóstym – miejscowość,
g) w polu siódmym – numer telefonu,
h) w polu ósmym – nazwę zakładu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki diagnosty laboratoryjnego wyłącznie w zakładzie leczniczym;
17) w rubryce siedemnastej – datę wpisu do rejestru;
18) w rubryce osiemnastej – datę zmiany wpisu do rejestru;
19) w rubryce dziewiętnastej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:
a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji lub datę wydania certyfikatu,
b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;
20) w rubryce dwudziestej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:
a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,
b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;
21) w rubryce dwudziestej pierwszej – informacje dotyczące wykreślenia z rejestru:
a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę uchwały Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych o wykreśleniu z rejestru,
c) w polu trzecim – numer uchwały Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych o wykreśleniu z rejestru;
22) w rubryce dwudziestej drugiej – miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej, ze wskazaniem nazwy podmiotu przechowującego dokumentację medyczną, adresu i numeru telefonu.
2. W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu, w rubryce szesnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.
3. W przypadku gdy diagnosta laboratoryjny prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: czternastej, piętnastej i szesnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.
[21] § 10a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 2062). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2023 r.
Wersja obowiązująca od 2023-11-10
[Dane wpisywane w księdze rejestrowej praktyki zawodowej diagnosty laboratoryjnego ] [21] 1. W księdze rejestrowej praktyki zawodowej diagnosty laboratoryjnego wpisuje się:
1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;
2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:
a) w polu pierwszym – literę „D” oznaczającą Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, jako organ prowadzący rejestr,
b) w polu drugim – kod Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych, określony w załączniku nr 4a do rozporządzenia;
3) w rubryce trzeciej – firmę, Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych;
4) w rubryce czwartej – imię (imiona) i nazwisko diagnosty laboratoryjnego oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – listę diagnostów laboratoryjnych wspólników albo partnerów spółki zawierającą:
a) w polu pierwszym – numer kolejny na liście,
b) w polu drugim – imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,
c) w polu trzecim – imię (imiona) i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki;
5) w rubryce piątej – numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;
6) w rubryce szóstej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych w formie spółki cywilnej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego wspólnika, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;
7) w rubryce siódmej – adres do korespondencji:
a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego albo adresu do korespondencji,
b) w polu drugim – ulicę,
c) w polu trzecim – numer domu,
d) w polu czwartym – numer lokalu,
e) w polu piątym – kod pocztowy,
f) w polu szóstym – miejscowość,
g) w polu siódmym – numer skrytki pocztowej,
h) w polu ósmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;
8) w rubryce ósmej – numer telefonu;
9) w rubryce dziewiątej – adres poczty elektronicznej;
10) w rubryce dziesiątej – adres strony internetowej;
11) w rubryce jedenastej – posiadane specjalizacje, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności zgodnej z listą, o której mowa w pkt 4;
12) w rubryce dwunastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:
a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,
c) w polu trzecim – okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 22 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców;
13) w rubryce trzynastej – rodzaj działalności leczniczej;
14) w rubryce czternastej – kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia;
15) w rubryce piętnastej – zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
16) w rubryce szesnastej – adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:
a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,
b) w polu drugim – ulicę,
c) w polu trzecim – numer domu,
d) w polu czwartym – numer lokalu,
e) w polu piątym – kod pocztowy,
f) w polu szóstym – miejscowość,
g) w polu siódmym – numer telefonu,
h) w polu ósmym – nazwę zakładu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki diagnosty laboratoryjnego wyłącznie w zakładzie leczniczym;
17) w rubryce siedemnastej – datę wpisu do rejestru;
18) w rubryce osiemnastej – datę zmiany wpisu do rejestru;
19) w rubryce dziewiętnastej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:
a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji lub datę wydania certyfikatu,
b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;
20) w rubryce dwudziestej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:
a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,
b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;
21) w rubryce dwudziestej pierwszej – informacje dotyczące wykreślenia z rejestru:
a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,
b) w polu drugim – datę uchwały Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych o wykreśleniu z rejestru,
c) w polu trzecim – numer uchwały Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych o wykreśleniu z rejestru;
22) w rubryce dwudziestej drugiej – miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej, ze wskazaniem nazwy podmiotu przechowującego dokumentację medyczną, adresu i numeru telefonu.
2. W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu, w rubryce szesnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.
3. W przypadku gdy diagnosta laboratoryjny prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: czternastej, piętnastej i szesnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.
[21] § 10a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 2062). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2023 r.