history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-11-10

§ 10a. [Dane wpisywane w księdze rejestrowej praktyki zawodowej diagnosty laboratoryjnego ] [21] 1. W księdze rejestrowej praktyki zawodowej diagnosty laboratoryjnego wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;

2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:

a) w polu pierwszym – literę „D” oznaczającą Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, jako organ prowadzący rejestr,

b) w polu drugim – kod Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych, określony w załączniku nr 4a do rozporządzenia;

3) w rubryce trzeciej – firmę, Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych;

4) w rubryce czwartej – imię (imiona) i nazwisko diagnosty laboratoryjnego oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – listę diagnostów laboratoryjnych wspólników albo partnerów spółki zawierającą:

a) w polu pierwszym – numer kolejny na liście,

b) w polu drugim – imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,

c) w polu trzecim – imię (imiona) i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki;

5) w rubryce piątej – numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

6) w rubryce szóstej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych w formie spółki cywilnej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego wspólnika, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

7) w rubryce siódmej – adres do korespondencji:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego albo adresu do korespondencji,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer skrytki pocztowej,

h) w polu ósmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;

8) w rubryce ósmej – numer telefonu;

9) w rubryce dziewiątej – adres poczty elektronicznej;

10) w rubryce dziesiątej – adres strony internetowej;

11) w rubryce jedenastej – posiadane specjalizacje, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności zgodnej z listą, o której mowa w pkt 4;

12) w rubryce dwunastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,

c) w polu trzecim – okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 22 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców;

13) w rubryce trzynastej – rodzaj działalności leczniczej;

14) w rubryce czternastej – kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia;

15) w rubryce piętnastej – zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;

16) w rubryce szesnastej – adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer telefonu,

h) w polu ósmym – nazwę zakładu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki diagnosty laboratoryjnego wyłącznie w zakładzie leczniczym;

17) w rubryce siedemnastej – datę wpisu do rejestru;

18) w rubryce osiemnastej – datę zmiany wpisu do rejestru;

19) w rubryce dziewiętnastej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji lub datę wydania certyfikatu,

b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;

20) w rubryce dwudziestej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:

a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,

b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;

21) w rubryce dwudziestej pierwszej – informacje dotyczące wykreślenia z rejestru:

a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę uchwały Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych o wykreśleniu z rejestru,

c) w polu trzecim – numer uchwały Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych o wykreśleniu z rejestru;

22) w rubryce dwudziestej drugiej – miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej, ze wskazaniem nazwy podmiotu przechowującego dokumentację medyczną, adresu i numeru telefonu.

2. W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu, w rubryce szesnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.

3. W przypadku gdy diagnosta laboratoryjny prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: czternastej, piętnastej i szesnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.

[21] § 10a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 2062). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2023 r.

Wersja obowiązująca od 2023-11-10

§ 10a. [Dane wpisywane w księdze rejestrowej praktyki zawodowej diagnosty laboratoryjnego ] [21] 1. W księdze rejestrowej praktyki zawodowej diagnosty laboratoryjnego wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej – numer księgi rejestrowej;

2) w rubryce drugiej – oznaczenie organu prowadzącego rejestr:

a) w polu pierwszym – literę „D” oznaczającą Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, jako organ prowadzący rejestr,

b) w polu drugim – kod Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych, określony w załączniku nr 4a do rozporządzenia;

3) w rubryce trzeciej – firmę, Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) oraz formę organizacyjno-prawną, w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych;

4) w rubryce czwartej – imię (imiona) i nazwisko diagnosty laboratoryjnego oraz jego tytuł zawodowy, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – listę diagnostów laboratoryjnych wspólników albo partnerów spółki zawierającą:

a) w polu pierwszym – numer kolejny na liście,

b) w polu drugim – imiona i nazwiska oraz tytuły zawodowe,

c) w polu trzecim – imię (imiona) i nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania spółki;

5) w rubryce piątej – numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – numer prawa wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego każdego ze wspólników albo partnerów spółki, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

6) w rubryce szóstej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP), a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych w formie spółki cywilnej – Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) każdego wspólnika, w kolejności wynikającej z listy, o której mowa w pkt 4;

7) w rubryce siódmej – adres do korespondencji:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego albo adresu do korespondencji,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer skrytki pocztowej,

h) w polu ósmym – oznaczenie placówki operatora pocztowego, w której jest udostępniona skrytka pocztowa;

8) w rubryce ósmej – numer telefonu;

9) w rubryce dziewiątej – adres poczty elektronicznej;

10) w rubryce dziesiątej – adres strony internetowej;

11) w rubryce jedenastej – posiadane specjalizacje, a w przypadku grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych – specjalizacje poszczególnych wspólników albo partnerów spółki, w kolejności zgodnej z listą, o której mowa w pkt 4;

12) w rubryce dwunastej – informacje dotyczące prowadzenia działalności leczniczej:

a) w polu pierwszym – datę rozpoczęcia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę rozpoczęcia działalności leczniczej na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w art. 104 ust. 2 ustawy,

c) w polu trzecim – okres zawieszenia działalności, o którym mowa w art. 22 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców;

13) w rubryce trzynastej – rodzaj działalności leczniczej;

14) w rubryce czternastej – kod rodzaju praktyki zawodowej, określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia;

15) w rubryce piętnastej – zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;

16) w rubryce szesnastej – adres i numer telefonu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – identyfikator terytorialny dla jednostki podziału terytorialnego, w której znajduje się miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,

b) w polu drugim – ulicę,

c) w polu trzecim – numer domu,

d) w polu czwartym – numer lokalu,

e) w polu piątym – kod pocztowy,

f) w polu szóstym – miejscowość,

g) w polu siódmym – numer telefonu,

h) w polu ósmym – nazwę zakładu leczniczego, w przypadku indywidualnej praktyki diagnosty laboratoryjnego wyłącznie w zakładzie leczniczym;

17) w rubryce siedemnastej – datę wpisu do rejestru;

18) w rubryce osiemnastej – datę zmiany wpisu do rejestru;

19) w rubryce dziewiętnastej – informacje dotyczące akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych:

a) w polu pierwszym – datę udzielenia akredytacji lub datę wydania certyfikatu,

b) w polu drugim – zakres akredytacji lub certyfikacji w zakresie jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych;

20) w rubryce dwudziestej – informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli, o których mowa w art. 111 ustawy:

a) w polu pierwszym – daty przeprowadzonych kontroli,

b) w polu drugim – wyniki przeprowadzonych kontroli;

21) w rubryce dwudziestej pierwszej – informacje dotyczące wykreślenia z rejestru:

a) w polu pierwszym – datę zakończenia działalności leczniczej,

b) w polu drugim – datę uchwały Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych o wykreśleniu z rejestru,

c) w polu trzecim – numer uchwały Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych o wykreśleniu z rejestru;

22) w rubryce dwudziestej drugiej – miejsce przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej, ze wskazaniem nazwy podmiotu przechowującego dokumentację medyczną, adresu i numeru telefonu.

2. W przypadku gdy świadczenia zdrowotne w ramach wykonywanej praktyki zawodowej są udzielane w więcej niż jednym miejscu, w rubryce szesnastej wpisuje się adres i numer telefonu każdego z tych miejsc.

3. W przypadku gdy diagnosta laboratoryjny prowadzi więcej niż jeden rodzaj praktyki zawodowej, w rubrykach: czternastej, piętnastej i szesnastej wpisuje się informacje o każdym z nich.

[21] § 10a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 września 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz.U. poz. 2062). Zmiana weszła w życie 10 listopada 2023 r.